P/J: Geezer eller QuarterPounder?

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++
Inlägg: 3028
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 13:16
Ort: Stockholm

P/J: Geezer eller QuarterPounder?

Inlägg av Zyrran »

Ska byta mickarna i min kommande Jaguar SS. Kommer att montera in en Audere PRO Z preamp i den och lär på sikt även byta mickarna.

Jag har provat båda och gillat dem ganska likvärdigt. Geezer var de senaste och de kändes mer mångsidiga medan jag har för mig att QP mickarna var mer boomiga och lite svärtämjda? Tankar på detta?
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: P/J: Geezer eller QuarterPounder?

Inlägg av BillWyman »

Zyrran skrev:Ska byta mickarna i min kommande Jaguar SS. Kommer att montera in en Audere PRO Z preamp i den och lär på sikt även byta mickarna.

Jag har provat båda och gillat dem ganska likvärdigt. Geezer var de senaste och de kändes mer mångsidiga medan jag har för mig att QP mickarna var mer boomiga och lite svärtämjda? Tankar på detta?
Tjenare!

En tanke är att Scott Devine, i flera av sina videos, har använt en vanlig simpel Fender Nate Mendel P-bas (Mexico), som ju kommer med QP's, och verkat vara ytterst nöjd med den. Låter förbannat bra i mina öron. Åtminstone när han spelar på den. :wink:
Själv har jag dock ingen erfarenhet av något av dina alternativ, så du får gärna delge mig/oss dina intryck av vad du nu än väljer!

Cheers! :vinkar:
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++
Inlägg: 3028
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 13:16
Ort: Stockholm

Re: P/J: Geezer eller QuarterPounder?

Inlägg av Zyrran »

Humpa-bumpa! Ett set Geezer är vad jag söker efter samtal med Audere. Någon?
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++
Inlägg: 3028
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 13:16
Ort: Stockholm

Re: P/J: Geezer eller QuarterPounder?

Inlägg av Zyrran »

Fixat!
Skriv svar