Vad händer?! (Elektronik P-bas...)

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Vad händer?! (Elektronik P-bas...)

Inlägg av blackparkas »

Lödde ihop en P-bas förra veckan.

Lödde skiten och det blev lite dålig jordning och när jag testade micken (genom att spela musik från telefonen då jag inte hade någon hals på vid tillfället men ville kolla så det funkade) så efter ett par test, som funkade fint, så började det bli konstigt och volympot:en funkade åt motsatt håll helt plötsligt och tonpote:en också...

Fixade så det blev bättre kontakt med stallet, pluggade in och jordbrummet är borta och basen låter som den ska sen när jag pluggar in den med hals och allt.

Sedan satt och och plankade en låt i en halvtimme och helt plötsligt så händer det lika igen!?
Då har den alltså låtit hur bra som helst, för att sedan låta skit och skifta mellan att inte låta alls och låta när den ska vara tyst och vara tyst när den ska låta... och tonratten funkar alltså lika...


Fattar ingenting...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Vad händer?! (Elektronik P-bas...)

Inlägg av B-Å Åhs »

Dålig lödning ?

Bara plocka isär och mäta ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Vad händer?! (Elektronik P-bas...)

Inlägg av Danne »