Mellanregister-kontroll, bra eller anus?

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

FreCKo skrev:så vill du ha en mick som låter annorlunda på det sättet så slänger du in en duncan Quarter Pounder (antingen P eller J, lite upp till dig själv), men vill du ha en mick med mycket mellanregister så skulle jag satsa på Hot (P, J, välj själv :lol: )...
Du.....hade inte en länk till den där sidan till övers? :lol:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Geddy_Lee skrev:
FreCKo skrev:Och när du säger att basen är aktiv; Är MICKARNA aktiva eller elektroniken aktiv?
Jag är ju så sjukt dålig på sånt här..
Men det är ju samma micar som jag har på mina OLP:ar,
och de är ju inte aktiva.

Men där levererar de ju sjukt mycket kräm.
Får ju lov att ha basen i aktiva jacket på stärkaren
så inte nålen går i bott.

Men lite så jag tänkte...att jag skulle ha ngn vanlig jazzbasmic
som låter schysst.
Så kanske man kan blanda signalen.
Jag har ju switch på min, så de måste ju blenda bra tillsammans.
Annat om man haft en steglös möjlighet att blanda micarna.
Är det poesi det här eller ser det bara ut så G-Lee :roll: :?: . Bara rimma saknas :lol:. Fast rätt kul ändå :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Fast du rimmade ganska bra, tyckte jag. :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Jag skriver vågrätt också. Men jag ska tänka på rimman om jag kommer på tanken att skriva lodrätt, det lovar jag :lol:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Geddy_Lee skrev:
FreCKo skrev:så vill du ha en mick som låter annorlunda på det sättet så slänger du in en duncan Quarter Pounder (antingen P eller J, lite upp till dig själv), men vill du ha en mick med mycket mellanregister så skulle jag satsa på Hot (P, J, välj själv :lol: )...
Du.....hade inte en länk till den där sidan till övers? :lol:
http://www.seymourduncan.com/compareTones/matrix.asp

Bara bläddra runt och se om du hittar något :wink: Finns folk här på sidan som kan mycket mer om aktiv elektronik och mickar och allt det där så du kanske ska fråga dom istället :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

FreCKo skrev:EDIT: Rastlös som jag är så kollade jag upp lite :lol: Duncan's MM-mickar var ovanligt klena faktiskt, men så kom jag på att dom är till för att drivas med aktiv elektronik, och då behöver dom inte vara så starka (tror jag)... Men när jag läser om mickarna så står det att dom har mycket mellanregister, så vill du ha en mick som låter annorlunda på det sättet så slänger du in en duncan Quarter Pounder (antingen P eller J, lite upp till dig själv), men vill du ha en mick med mycket mellanregister så skulle jag satsa på Hot (P, J, välj själv :lol: )...
MM-mikarna har låg impedans eftersom de är parallellkopplade. De enorma magnetpolerna gör dock att outputen är rejäl ändå.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

BarbequeVillage skrev:
FreCKo skrev:EDIT: Rastlös som jag är så kollade jag upp lite :lol: Duncan's MM-mickar var ovanligt klena faktiskt, men så kom jag på att dom är till för att drivas med aktiv elektronik, och då behöver dom inte vara så starka (tror jag)... Men när jag läser om mickarna så står det att dom har mycket mellanregister, så vill du ha en mick som låter annorlunda på det sättet så slänger du in en duncan Quarter Pounder (antingen P eller J, lite upp till dig själv), men vill du ha en mick med mycket mellanregister så skulle jag satsa på Hot (P, J, välj själv :lol: )...
MM-mikarna har låg impedans eftersom de är parallellkopplade. De enorma magnetpolerna gör dock att outputen är rejäl ändå.
Se där, jag visste väl att det var något :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar