Stulen bandlös ibanez

Har instrument eller utrustning försvunnit? Skriv här så hjälps vi alla åt att hålla utkik!
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Stulen bandlös ibanez

Inlägg av gabrieldahl »

Hej! Idag spelade (eller ja, skulle ha spelat) jag på bältesspännarparken, göteborg. Eftersom det regnade blev vi tvungna att packa ihop och begav oss hemåt. Jag gick i förväg, och lämnade frakten av bland annat min första bas, en avbandad (av mig) ibanez gsr180, till mina bandkamrater. Väl tillbaka på stället där vi fraktade vår utrustning märker jag runt eftermiddagssnåret att min bas inte följde med tillbaka. Jag åkte genast till bältesspännarparken men den fanns inte där. Någon har alltså tagit den, det är jag nästan absolut säker på.

Då är alltså frågan om någon lämnat in den till en närliggande butik, men jag frågar runt i närheten och ingen har fått in något. Jag har ännu inte ringt pantbankerna men jag har anmält stölden hos polisen och tipsat de två musikaffärerna som ligger i närheten. Jag har dessutom kollat blocket och tradera men inget har ännu dykt upp. Jag uppmanar alla att hålla ett öga uppe efter ett instrument som har ett djupt affektionsvärde hos mig och som tjuven (om det nu är någon som knyckt den, men så lär det vara) knappast lär få en stor summa för...

Halsmicken är trasig, inputjacket glappar något, lacken har jag själv slipat av, så den har en något bisarr men originell orangeröd träfärg, den har tillochmed ett jack av en såg (justdet!) på baksidan av huvudet... Den är verkligen sliten, men jag älskar den. Och den låter himmelskt i mina öron. Så den här förlusten är hård trots att jag inte lär förlora så mycket pengar ifall den aldrig dyker upp igen.

Har för tillfället inga bilder, tyvärr. Men jag skall försöka hitta!

Tack!

/G
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw