en mycket gammal stöld av en '68 Precision

Har instrument eller utrustning försvunnit? Skriv här så hjälps vi alla åt att hålla utkik!
Bally
Medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 23 apr 2014, 08:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

en mycket gammal stöld av en '68 Precision

Inlägg av Bally »

Det är väl lite fånigt så här över 30 år senare att lägga in en stöldanmälan, men va tusan det skadar väl inte.

Jag spelade i ett tremannaband som var resterna efter ett större band i början av åttiotalet.
När jag lirade i det större bandet så gjorde jag en hädelse. Jag var så trött på den gamla original mjölkvita Fenderfärgen på '68:an att jag lackade om min Precision i rastafärgerna rött, gult och grönt, eftersom vi spelade en blandning av ska och reggae då.
Jag tror inte att jag lackade om basen när gamla bandet splittrades, och tre av oss fortsatte som en rocktrio runt '82 då den stals vid ett inbrott i vår replokal under Rinkeby centrum.

Så om nån har sett en Precision från '68 lackad i rastafärger så kan det ha varit min.
Lite trist att den stals då det var den första bas jag nånsin ägde, men jag fick i alla fall ersättning från Folksam.

Det konstiga vid inbrottet var att de inte tog med sig mitt Fender hardcase som hörde till basen. Det kanske såg för slitet ut (det ser fortfarande slitet ut med mängder av dekaler).

Om nån skulle känna till basen så skulle det vara intressant att ev köpa tillbaka den. Jag fick som sagt ersättning för basen och stölden som sådan är väl preskiberad för många, många år sen.
Hagström HIIB-N '76
Hagström Jazzbas '73
Hagström Jazzbas prototyp '73
Hagström Jazzbas bandlös '73
Hagström Jazzbas bandlös hybrid '78
Hagström H-8B
Hagström HIIB nos halsar på twinneck.
Aria Pro II '80
Ibanez ST1300 Twinneck '80
Hagström H-12 ('65-66)
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: en mycket gammal stöld av en '68 Precision

Inlägg av Grafen »

Efter att ha läst om hur Peter Frampton fick tillbaka sin gitarr som försvann i en flygkrasch i sydamerikas djungler för över 30 år sen så tror jag inte längre något är omöjligt!
Stallet är hendekagonalt.
Bally
Medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 23 apr 2014, 08:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: en mycket gammal stöld av en '68 Precision

Inlägg av Bally »

Möjligheten kanske finns. :-)
Hagström HIIB-N '76
Hagström Jazzbas '73
Hagström Jazzbas prototyp '73
Hagström Jazzbas bandlös '73
Hagström Jazzbas bandlös hybrid '78
Hagström H-8B
Hagström HIIB nos halsar på twinneck.
Aria Pro II '80
Ibanez ST1300 Twinneck '80
Hagström H-12 ('65-66)
Skriv svar