Elkontra köpes <-FIXAT Nybörjarlitteratur

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
DrFox
Medlem
Inlägg: 96
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:03

Elkontra köpes <-FIXAT Nybörjarlitteratur

Inlägg av DrFox »

Jag köper gärna en STAGG EDB 3/4 BK eller annan elkontra. Jag är nybörjare och har inga större krav förutom ett helt och spelbart instrument.

PMa gärna!

/T
Senast redigerad av DrFox den sön 29 jan 2012, 16:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Nu när tysken saluför instrumentet du skriver om så kan jag inget annat än rekommendera ett nyköp om du inte hittar en säljare.
Jag sålde den första jag köpte från thomann av någon anledning jag inte för mitt liv kan förstå. Fick sedan tag i en begagnad här på forumet. Bästa investeringen jag gjort på länge.
Har gjort 6 föreställningar med den nu under hösten/vintern, linead direkt till mixerbord. Funkar så bra att man rodnar.
Som sagt, inget för finsmakaren men den gör jobbet.
Rekommenderas!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
DrFox
Medlem
Inlägg: 96
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:03

Inlägg av DrFox »

Du bekräftar mina tankar angående instrumentet, härligt att höra! Blir nog ett nyköp om det inte dyker upp något intressant här inom snar framtid.
DrFox
Medlem
Inlägg: 96
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:03

Inlägg av DrFox »

Är det någon som har någon gammal nybörjarbok som är att rekommendera som kan släppas för en billig peng?

Jag kan en del noter osv från elbasspelandet. Det är mest själva tekniken för kontraspel som jag vill åt!
Användarvisningsbild
Chupacaps
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: ons 22 jun 2011, 01:32
Ort: Stockholm/Avesta/Uppsala

Inlägg av Chupacaps »

Lägg hellre pengarna på en lektion. Mycket mer värt i början.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."
Skriv svar