kontrabas i massivt trä köpes

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
HenrikN
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 13 feb 2012, 14:31

kontrabas i massivt trä köpes

Inlägg av HenrikN »

Jag söker en bra kontrabas i massivt trä, dvs inte av plywood osv. Jag vill ha en kvalitetsbas, något som står sig i värde och är helt enkelt en bra bas. Jag är oerhört öppen för förslag och tips!

Pm om ni har något som kan hjälpa mig i mitt sökande.

Mvh
Henrik
Användarvisningsbild
Smygbas
Medlem+
Inlägg: 664
Blev medlem: tis 13 okt 2009, 18:33
Ort: Göteborg

Inlägg av Smygbas »

Var i landet bor du?
HenrikN
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 13 feb 2012, 14:31

Inlägg av HenrikN »

Jag bor i sundsvall och östersund, dvs medelpad och jämtland.
KinkG
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 15 feb 2012, 08:23

Inlägg av KinkG »

Har du vägarna förbi Karlstad någon gång så har jag en fin till salu.
filiporrhult
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 15:47

Bas i Göteborgsområdet.

Inlägg av filiporrhult »

Såg att du var intresserad av min bas. Vet inte om du fick mitt svar, Men har du vägarna förbi Göteborg så är det bara att höra av sig.

Info nedan:

Basen har inga sprickor, Den är i jättefint skick. Fruktansvärt snygg. Den har endast använts av mig personligen, och jag har bara spelat hemma. Jag köpte den för nästan tre år sedan. När den är byggd vet jag inte.

Basen är byggd i Kina, men har renoverats en av duktig instrumentmakare vid namn Tomas Hellberg. Han har sin butik i Mölndal, söder om Göteborg.

Jag har alltid tyckt att den har en grym ton och att den är förvånansvärt lättspelad. Det är dessutom många som håller med mig om detta.

Sist men inte minst, basen finns att nå i Frillesås, en liten by mitt emellan Kungsbacka och Varberg, alltså ca 5 söder om Göteborg.

Mvh, Filip
Användarvisningsbild
Smygbas
Medlem+
Inlägg: 664
Blev medlem: tis 13 okt 2009, 18:33
Ort: Göteborg

Re: Bas i Göteborgsområdet.

Inlägg av Smygbas »

filiporrhult skrev:Såg att du var intresserad av min bas. Vet inte om du fick mitt svar, Men har du vägarna förbi Göteborg så är det bara att höra av sig.

Info nedan:

Basen har inga sprickor, Den är i jättefint skick. Fruktansvärt snygg. Den har endast använts av mig personligen, och jag har bara spelat hemma. Jag köpte den för nästan tre år sedan. När den är byggd vet jag inte.

Basen är byggd i Kina, men har renoverats en av duktig instrumentmakare vid namn Tomas Hellberg. Han har sin butik i Mölndal, söder om Göteborg.

Jag har alltid tyckt att den har en grym ton och att den är förvånansvärt lättspelad. Det är dessutom många som håller med mig om detta.

Sist men inte minst, basen finns att nå i Frillesås, en liten by mitt emellan Kungsbacka och Varberg, alltså ca 5 söder om Göteborg.

Mvh, Filip
Tomas Hellström heter mannen. Kunnig typ.
Skriv svar