Pirastro strängar säljes

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
Skriv svar
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Har ett set Flat Chromesteel som har suttit på min bas sen i lördags (19/1) men de är inte riktigt vad jag vill ha så om någon vill köpa dem blir jag glad. De var inte nya när jag satte på dem, men helt oanvända (det vill säga de hade legat rätt länge men aldrig suttit på en bas).

Sen har jag även en Flat Chromesteel D, en A, en Flexocor A och två Flexocor E - också "gamla men oanvända". Plus en kasse med gamla använda strängar, tror att det är Flat Chromesteel och Flexocor hela bunten, säkert 15-20 st.

Kom med bud via pm om du är intresserad!
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av edvin »

PM!
grejor
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+
Inlägg: 697
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 17:04
Ort: Malmö

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av Simon »

Har ett set Obligatos på min kontra. Vet du (eller någon annan) hur Flat Chromesteel och Flexocor är i jämförelse? Lite nyfiken blir man ju.
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av edvin »

Simon skrev:Har ett set Obligatos på min kontra. Vet du (eller någon annan) hur Flat Chromesteel och Flexocor är i jämförelse? Lite nyfiken blir man ju.
Båda har högre tension!
Flexocor är i huvdsak utformad för att spela med stråke. Flat Chromesteel är lite mer hybrid dock.
Flexocor har högst tension med en mörk klang. FCSteel är lite brightare med lite lägre tension.
Av de tre har Obligatos funkat bäst på MIN bas med MIN spelstil. Kanske så funkar de andra bättre för dig :)
grejor
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Har väldigt dålig koll på bassträngar. Jag har spelat på ett uråldrigt set Helicore Hybrid, men nu när jag försöker komma igång och spela mer blir man ju lite nyfiken. Är dock inte ute efter några "stråksträngar" i första hand och Flat Chromesteel var för "fompiga" för min smak. Jag vet inte hur mycket ljudet förändras i början (jag vet att fiolsträngar kan låta helt annorlunda första veckan eller så).

Några Flexocor är sålda, men det mesta finns kvar. En Flexocor E och Flat Chromesteel E, A, D helt oanvända, ett set Flat Chromesteel som suttit på min bas ett par dagar (nu avplockade) och drygt 15 blandade använda i kassen (mest flexocor).
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Bumpar den här lite... Strängarna finns fortfarande kvar, nu med några till Flexocor som satt på min bas medan jag väntade på nya strängar från Thomann.
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Bumpar upp igen då jag behöver pengar... Massor av fina strängar, även skambud kommer att övervägas! ;)
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Inlägg: 868
Blev medlem: lör 14 aug 2010, 13:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av gabrieldahl »

men vad är ett realistiskt bud? har du några prisidéer?

edit: vilka funkar bra för pizz? (:
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
dustbinday
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 21 maj 2008, 14:28

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av dustbinday »

jag är intresserad om strängarna är 4/4storlek!
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Jag vet inte riktigt... 3000 för hela kassen? Då är det 22 använda strängar (blandat FC och Flexocor), setet FC som suttit på några dagar plus A,D,E oanvända FC och en oanvänd E Flexocor.
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Bara en idé, vet inte om det är realistiskt eller inte.
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Ingen? 2000?
pobe
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:10
Ort: Uppsala

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av pobe »

Strängarna ligger fortfarande i garderoben, jag behöver pengar...
hamrebas
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 18 dec 2014, 17:32

Re: Pirastro strängar säljes

Inlägg av hamrebas »

Jag har en kontra 3/4 - tror jag. Behöver i första hand en E-sträng och i andra hand ett helt reservset G, D, A, E. Spunnen metallkärna.
Jag tror att de strängar som sitter på är Pirastro. Röda upptill. Spelar numera mest pizz.
Behöver jag mäta längden på befintliga strängar?
Skriv svar