Bjärton 3/4 med lock i gran från 1949 säljes

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
basbasbas
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 03 sep 2014, 21:10

Bjärton 3/4 med lock i gran från 1949 säljes

Inlägg av basbasbas »

Hej,

Säljer min kontra - se blocket-annons:
http://www.blocket.se/orebro/Kontrabas_ ... m?ca=8&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Basen finns i Örebro för provspelning. Om ni är intresserade, skicka PM här på forumet eller kontakta mig via telefonnumret som finns på blocket.
basbasbas
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 03 sep 2014, 21:10

Re: Bjärton 3/4 med lock i gran från 1949 säljes

Inlägg av basbasbas »

Hej,

Förutsättningarna för försäljning av basen är förändrade. En spekulant upptäckte att en tidigare spricka påverkar ljudet när basen är inkopplad (jag har inte spelat med förstärkare på några år). Efter många pikar och hot från resten av mitt hushåll är jag nödgad att sälja basen så snart som möjligt. Jag säljer därför basen i befintligt skick för nedsatt pris.

Det är alltså en Bjärton från 1949 3/4 med björklock samt fanersidor och bakstycke (årtal från tidigare säljare) som jag säljer. Basen låter bra när man spelar akustiskt men skorrar lite när man spelar inkopplat. Medföljer gör Underwoodmick samt Obligatosträngar som är monterade. Vidare medföljer fodral från Jaeger för cirka 3000 kr nytt, stativ från K&M, fransk stråke inköpt hos Thomas Hellström i Göteborg (nypris ca 3000:-, kvitto finns) samt fodral till stråken.

Basen säljes i befintligt skick med tillbehör, instrumentet finns för provspelning i Örebro. Jag har tyvärr ingen egen förstärkare, om ni har tillgång till det får ni gärna medta det. Prisidé 8000:-. För provspelning, skicka PM.

Mvh John
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Bjärton 3/4 med lock i gran från 1949 säljes

Inlägg av HirYoshima »

omg.. skulle jättegärna ta den, bra pris så länge den är spelbar :) har tyvärr alldeles för många utgifter med hus, kommande barn och grejor. :(
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Skriv svar