Kontrabas i behov av renovering SÅLD

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
MLJB
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:00

Kontrabas i behov av renovering SÅLD

Inlägg av MLJB »

Jag har en gammal helsolid kontrabas som jag köpte för några år sedan för att fixa till eller bara använda som den var till lite enklare inspelningar där man ville ha ett kontraljud. Den hade redan när jag köpte den en hel del sprickor och även om det gick att få fram ett helt okej ljud så var det inget instrument man kunde ta med sig och dra ut och spela på scen med. Jag hörde mig för med en kunnig person om hur ma kunde fixa den och fick veta att basen var en enklare, helsolid bas tillverkad i Böhmen runt förra sekelskiftet, men att det skulle vara svårt att fix till den i ett helfungerande skick. Det skulle bli kostsamt och det skulle lätt bli att nya problem uppstod hela tiden. Så jag lät bli att börja renovera och lånade istället ut den till en kompis som är musiklärare och kunde ha den i skolan där det inte fanns någon kontrabas. Bara så eleverna fick testa lite.

Men nu behöver jag sälja av en massa instrument och tänkte därför passa den här basen vidare till någon som kanske vill försöka fixa till den på egen hand. Antingen för att få ett instrument som kan användas på enklare hemmainspelningar eller på något annat sätt.

Den finns i Stockholm och priset som jag tänkt är 2 000 kronor eller högstbjudande.

Vad sägs?
Bild
Senast redigerad av MLJB den tor 13 aug 2015, 12:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Kontrabas i behov av renovering

Inlägg av hitman »

Skulle du kunna lägga upp några bilder på sprickor och andra problem? Jag är lite sugen på att försöka mig på lite kontrareparationer men behöver veta lite närmare vad jag ger mig in på i så fall.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
beethoven
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 11 jan 2015, 22:47

Re: Kontrabas i behov av renovering

Inlägg av beethoven »

Är mycket intresserad. Kan du skicka några bilder?
christoffer.modig
Medlem
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 09 maj 2011, 18:58

Re: Kontrabas i behov av renovering

Inlägg av christoffer.modig »

Hej! Intresserad. Vill också gärna ha bilder som visar sprickorna. Kan komma och kolla på basen v.34. Var i Sthlm finns basen?
Användarvisningsbild
James Bond
Medlem
Inlägg: 436
Blev medlem: sön 07 apr 2013, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Kontrabas i behov av renovering

Inlägg av James Bond »

Vilket klipp. Men räkna med att om locket behöver lyftas kommer rep kosta minst 10-15'
MLJB
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:00

Re: Kontrabas i behov av renovering SÅLD

Inlägg av MLJB »

Nu är basen såld. Vill be om ursäkt för att jag haft lite dålig koll på tråden och inte svarat på alla meddelanden som skickats. Jag har varit bortrest och inte riktigt haft koll.

Tack till alla för visat intresse.
Skriv svar