Kontrabas 3/4 O M Mönnich KK mikar och preamp SÅLD

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
Kennet S
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 19 mar 2016, 22:46
Ort: Johanneshov

Kontrabas 3/4 O M Mönnich KK mikar och preamp SÅLD

Inlägg av Kennet S »

En bra nybörjarbas om du är åt rockabilly-, blues-, country- eller bluegrasshållet. Komplett med bra pickupsystem, bara att plugga in och dra upp volymen.*

3/4 kontrabas O M Mönnich med KK bassmaster rockabilly preamp. Jag köpte basen ny 2002 från Musitech i Älvdalen. Inga sprickor, inga lagningar. Lite nötmärken på sargerna. Plywood i kroppen antar jag, greppbrädan är nåt ljust färgat träslag. Hittar inte mycket info om O M Mönnich men har spårat det till att Gewa verkar vara inblandat. Ingen info om tillverkningsland men Kina är nog en bra gissning. Strängad med hyffsat fräscha Presto light. Det har suttit både sensträngar, weedwackers och Rotosound nylon på så det mesta passar om man vill byta.

KK bassmaster rockabilly preamp med en piezomik i stallet som tar basen och en under greppbrädan som tar slapljudet. Fungerar som den ska. Volym för stallmiken resp slapmiken på utsidan, under huven justerar man gain, bas och diskant (för båda separat).

Medföljer vadderad gigbag med lite släpp i sömmen.

Finns att hämta i Stockholm. Skickar inte gärna denna, vet inte hur jag i så fall ska emballera den säkert och frakten lär väl dra iväg. Det kan ju gå att mötas upp halvägs nånstans också kanske.

Komplett pris: 6500 kr eller om nån har nån annan idé.

Mvh Kennet

* Fast du kommer ändå bli fast och kommer spendera åtskilliga timmar och kronor på att prova alla möjliga mikar, strängar, förstärkare, fundera på vilken tejp som har bäst grepp när du fått blåsor, plocka i skumgummi, plocka ur skumgummi, googla lösningar på ditten och datten...


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild