9 VDC Adaptrar

Prata om effekter och pedaler
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

9 VDC Adaptrar

Inlägg av busse »

Finns det nån 9 VDC adapter med separat "aparatsladd" som är att rekomendera till att driva pedaler med? Jag har en sån "universal adapter" köpt på den lokala radioaffären men stämpedalen en Korg DT-10 störs av adaptern då man stämmer, det kommer lite som vinade ljud då stämmpedalen "rör" på sig. Jag har inga missljud då jag andvänder en Mascot adapter eller en Uniross adapter. Har en Danelectro delaypedal (till gitarr) och den är jättekänslig för adaptrarna då det gäller störningar men dessa två adaptrar funkar till den också utan problem. Orsaken till att jag vill ha en adapter som man inte sticker "hela klumpen" direkt i väggen är att jag skulle vilja montera adaptern direkt på pedalbordet och för att bara behöva dra ur eller linda ihop sladden vid transport. Jag har gjort mitt pedalbord av en bit aluminium durkplåt så den skall få plats i en väska från Jula och har då också räknat med att göra två våningar i väskan så jag kan ha en Dbx 163 kompressor under pedalbordet, därför vill jag ha en adapter med sladd till vägguttaget då det blir lägre i höjd mot att montera en 230V uttag och sen har adaptern istucken i det. Nån som har nåt att rekomendera? Tillsvidare kör jag med en Mascot adapter.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Cioks grejor är ju bra och går hitta hyfsat billigt....inte en adapter per se, men med sladd.
Fender - Pedaler - GK - TKS
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Inlägg av busse »

Cioks grejor är ju bra och går hitta hyfsat billigt....inte en adapter per se, men med sladd.
Var inne på deras hemsida och försökte läas mer om dom och hittade en sak som hette Cioks Baby vilken verkade lagom till mitt behov. Vad jag inte hittade är om man matar boxen med en adapter eller om man stoppar in den direkt till 230V. Nån som har koll på det?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Den har sladd ut till 230v uttag.
Fender - Pedaler - GK - TKS
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Inlägg av busse »

Nån som vet var man hittar en Cioks Baby till bra pris? Hittade inga priser på deras hemsida.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

busse skrev:Nån som vet var man hittar en Cioks Baby till bra pris? Hittade inga priser på deras hemsida.
hej busse!
du hittar "baby:n" lite varstans. bara att fråga runt hos dina lokala musikhandlare. vad gäller priset vet jag inte vad dom kostar i dag men när jag köpte min för 7- 8 år sen gav jag runt femhundringen för den (utan kabblage som om jag inte minns fel kostar några tior/styck), och jag tror inte priset har förändrats så radikalt sen dess. hur som helst, den är väldigt prisvärd!

hoppas du e nöjd med svaret och lycka till med sökandet
Skriv svar