Vill slänga pengar på en chorus

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

mikkejohansson skrev:Om du "verkligen vill att den ska höras" kanske du skulle testa en flanger med - lite som hellboy beskriver?
+1


Chorusen är ju en lite... doldis-effekt..
Själv tycker jag den kan finas där, men inte göra FÖR mycket väsen av sig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Själv tycker jag snyggaste choruset är det som hörs fast inte tar över. Typ Peter Hook. Eller Duff för den delen (!).
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

mikkejohansson skrev:Själv tycker jag snyggaste choruset är det som hörs fast inte tar över. Typ Peter Hook. Eller Duff för den delen (!).

Ja, det var lite så jag menade.
Men Duff tycker jag kört på lite för mycket ibland.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 29 jul 2007, 14:07
Ort: Karlskoga

Inlägg av SmashMyAmp »

okey fan va jobbigt de blev nu då :P, en flanger alltså. Något speciellt märke eller någon speciell pedal ni kan tipsa om, gärna begagnad.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

bästa choruset IMO är ehx clone theory. låter mumma. kolla videoklippet på http://www.bassplayer.tv
och om du gillar den lika mycket som jag gör så finns den på thomann för 1200 pix inkl. frakt
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

SmashMyAmp skrev:Näe jag har musikbörsen men orkar inte åka buss 4 mil fram och tillbaka bara för de, känns trist.. Men det låter fin fint, jag måste känna lite på det innan jag klipper till på någon.
4 mil är väl inget? :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 29 jul 2007, 14:07
Ort: Karlskoga

Inlägg av SmashMyAmp »

Diesel skrev:
SmashMyAmp skrev:Näe jag har musikbörsen men orkar inte åka buss 4 mil fram och tillbaka bara för de, känns trist.. Men det låter fin fint, jag måste känna lite på det innan jag klipper till på någon.
4 mil är väl inget? :P
4 mil efter en skol dag är skit långt :P, det tar ju hela eftermiddagen och så kommer man hem sent och missnöjd som jag alltid är efter ha varit på musibörsen eftersom dom inte har sakerna hemma, eller det är ap mycket folk inne i butiken så de som jobbar har inte tid för nån.
Skriv svar