Multidrive vs. metaldrive?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Multidrive vs. metaldrive?

Inlägg av itash »

Är lite sugen på att testa om EBS distpedaler är grejen för mig, och har lyssnat lite på tuben och gillar soundet från multidriven. Har dock inte riktigt hittat en bra jämförelse mellan denna och metaldriven. Någonstans läste jag att den tar vid där multidrive slutar, så nu undrar jag: kan metaldriven åstadkomma ungefär samma ljud som multidriven OCH ytterligare dist, eller "startar" den i tokdist och kan inte få till en vettig overdrive? Tror jag vill åt multidrivens ljud, men är lite orolig för att jag med den ibland skulle vilja pusha disten ett steg längre.

(Har en fäbless för att dra på fet dist med wahwah på högre toner, men det ska ju funka att kompa också...)

Någon som kan reda ut detta? :vinkar:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Multidrive vs. metaldrive?

Inlägg av blackparkas »

Köp båda!

Längesedan jag testade nu men Metaldrive är ju mer av allt medan multidriven går från lite till hyfsat mycket.
Jag hade svårt för metaldriven vet jag, det vart lite för mycket av det goda.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Re: Multidrive vs. metaldrive?

Inlägg av itash »

blackparkas skrev:Köp båda!

Längesedan jag testade nu men Metaldrive är ju mer av allt medan multidriven går från lite till hyfsat mycket.
Jag hade svårt för metaldriven vet jag, det vart lite för mycket av det goda.
Nu köpte jag just multidriven. Tror den räcker till det jag vill ha, sen har jag Darkglass för de tillfällen den inte räcker till. Men haft lite svårt att hitta rätt karaktär på både B7K och Alpha Omicron, så vill testa att variera med nåt som helt enkelt inte låter Darkglass.
Skriv svar