EHX Big Muff - skillnad mellan ryska och amerikanska?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
dittohead
Medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 12:06
Ort: Malmö

EHX Big Muff - skillnad mellan ryska och amerikanska?

Inlägg av dittohead »

Har hittat ett par på blocket, båda ryska och amerikanska. Vad är skillnaden?
Användarvisningsbild
dittohead
Medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 12:06
Ort: Malmö

Inlägg av dittohead »

Som alltid så är google ens bästa vän. Jag har förstått att den ryska ska vara av sämre kvalitet byggmässigt och att den bara går att köra på batteri. Right? Ljudmässigt verkar den vara okej. När man börjar samla på sig lite pedaler kan en 9V-adapter verka som en bra sak att ha.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

dittohead skrev:Som alltid så är google ens bästa vän. Jag har förstått att den ryska ska vara av sämre kvalitet byggmässigt och att den bara går att köra på batteri. Right? Ljudmässigt verkar den vara okej. När man börjar samla på sig lite pedaler kan en 9V-adapter verka som en bra sak att ha.
Som sagt. Google is your friend. Du har fått en ganska klar bild av hur det står till!
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Gäller inte det bara de gamla ryska varianterna? Vad jag läst mig till så är det lite annorlunda ljud på dem också. Framförallt så funkar den ryska bättre till bas än den amerikanska...enligt Internet. Jag har bara den amerikanska varianten så jag har inget att jämför med. Och den är inte så rolig till bas. Och ganska enformig till gitarr också för den delen. :/

Den ryska på blcoket för 500 pix är ett bra kap och jag hade köpt den själv om jag inte redan haft överskott på pedaler och underskott i kassan.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

dittohead skrev:Som alltid så är google ens bästa vän. Jag har förstått att den ryska ska vara av sämre kvalitet byggmässigt och att den bara går att köra på batteri. Right? Ljudmässigt verkar den vara okej. När man börjar samla på sig lite pedaler kan en 9V-adapter verka som en bra sak att ha.
Jag kan stå till tjänst, om du köper en och behöver modda den :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Jag har en little big muff som du kan få köpa för 600 så betalar jag frakten. Den är cirka ett halvår gammal.

PS. Den funkar bra till bas. 8)
Användarvisningsbild
dittohead
Medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 12:06
Ort: Malmö

Inlägg av dittohead »

Cliff_the_great skrev:Jag har en little big muff som du kan få köpa för 600 så betalar jag frakten. Den är cirka ett halvår gammal.

PS. Den funkar bra till bas. 8)
Man får en ny av tysken för 600 pengar...
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

du kan få pröva mina nåndag om du vill har både vanliga amerikanska big muff och little big muff
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
dittohead
Medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 12:06
Ort: Malmö

Inlägg av dittohead »

a-row skrev:du kan få pröva mina nåndag om du vill har både vanliga amerikanska big muff och little big muff
Tack för erbjudandet! Men jag tror jag vet hur de låter, har kollat lite på youtube. Ville bara veta vad det var för skillnad då det låg båda ryska och amerikanska på blocket! Tror det kan bli gött ljud med Ric:en (kanske lite Cliff Burton, men han var en cool katt).
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

tror det kommer att bli skitbra!
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

dittohead skrev:
Cliff_the_great skrev:Jag har en little big muff som du kan få köpa för 600 så betalar jag frakten. Den är cirka ett halvår gammal.

PS. Den funkar bra till bas. 8)
Man får en ny av tysken för 600 pengar...
Du det stämmer bra, Om du är intresserad av en little så kan jag säga 500 då så betalar jag frakten. För thomann får du ju i alla fall pynta ut med 750 med frakt.

Edit: Den är i väldigt bra skick
Användarvisningsbild
dittohead
Medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 12:06
Ort: Malmö

Inlägg av dittohead »

Cliff_the_great skrev:Du det stämmer bra, Om du är intresserad av en little så kan jag säga 500 då så betalar jag frakten. För thomann får du ju i alla fall pynta ut med 750 med frakt.

Edit: Den är i väldigt bra skick
Du har PM
Skriv svar