Sadowsky

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Johan_
Medlem
Inlägg: 312
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 17:00
Ort: Solna

Sadowsky

Inlägg av Johan_ »

Har en Sadowsky preamp som jag är ganske nöjd med. Men är lite sugen på testa lite andra modeller, Någon som har nått bra tips?
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Aguilar DB924 är bra men den är ganska lik Sadowskyn. Det är ju Aguilar som designat Sadowskyn en gång vad jag fått veta.

Fråga Bassdude om den, vet att han använder en sådan (Aguilar DB924).

Sen finns det ju Sans-Amp, EBS, Hartke, T-Rex, MXR och John East J-Retro 01 m.fl. m.fl.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Basscat
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:41
Ort: Malmö

Inlägg av Basscat »

Jag har en Aguilar DB924 och den är ju i funktionen väldigt lik Sadowskyn. Jag har också en Sadowsky bas och kör jag den passivt genom Agen får jag ett väsentligt annorlunda ljud jämfört med Sadowskys preamp. Agen är mycket mer transparent medan Sadowskyn ger en tydligare färgning på gott och ont. Jag använder Agen för att hotta upp ljudet på min -71 jazz bas på ett milt sätt och det låter fantastiskt bra. Jag föredrar dock Sadowskys egen preamp tillsammans med deras humceancelling mickar som sitter på basen.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag använder en preamp-pedal, DOD FX10 Bi-FET preamp, från 80-talet till min P-bas. Ger lite "mer" i soundet bara...räddar lite diskant och ger lite muskler. Väldigt transparent jämfört med avslagen.
Skriv svar