fan va komplicerat allt ska vara!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

fan va komplicerat allt ska vara!

Inlägg av FreCKo »

Så, jag ska köpa en Tech 21 Bassdriver DI, den lät kalas i affären, men min fråga är:

Det kommer nog låta rätt taskigt genom min lilla behringer-combo, men på baksidan så har jag två in/utgångar: PREAMP OUT och AMP IN, kan man koppla den mellan dom två? typ PREAMP OUT ->Bassdriver ->AMP IN? Jag fick det intrycket i manualen...

OBS: Min plan är att använda bassdrivern som preamp, jag gillar inte preampen som sitter i förstärkaren :D så om någon kan hjälpa mig så vore det bussigt...
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Borde väl bli Bas -> Sans-Amp -> Amp In så slipper du den inyggda pre-ampen. Pre-Out borde ara om du vill använda preampen med att annat steg. :wink:

Gjorde själv ungefär samma med en EBS Drome 12" och det ljudet jag fick då var mer än lite bättre än vad Dromen normalt presterar.... 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

groovyjr skrev:Borde väl bli Bas -> Sans-Amp -> Amp In så slipper du den inyggda pre-ampen. Pre-Out borde ara om du vill använda preampen med att annat steg. :wink:

Gjorde själv ungefär samma med en EBS Drome 12" och det ljudet jag fick då var mer än lite bättre än vad Dromen normalt presterar.... 8)
perfekt, då slipper jag skaffa en tredje sladd :D Blir tvungen att låna flickvännens otroligt fantastiska sladd som följde med ett paket från behringer med gitarr och förstärkare... :wink: Hade vart svårt att få tag på en tredje sladd :D
Skriv svar