Början på något stort...?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Han är ju också bassist :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Höhö jag trodde också att det var en gammal livebild på Liten!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Liten skrev:Serieproducera de där för bövelen.. alla borde ha en.. dom har bara inte insett det..

En sak jag har insett med min är att det iblan inte är så bra att ha switcharna så tätt inpå varandra.. :roll:
Vad har du för avstånd mellan switcharna på din loop-pedal ?
Jag räknade på det när jag byggde en till BasMartin och nu ska Matte snart få sin också :wink:
min tanke var att man skulle kunna stampa igång två samtidigt, alltså la jag switcharna på ca. 7cm c/c, jag vet dessvärre inte hur stora fötter grabbarna har :roll:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

BassiLow skrev:
Liten skrev:Serieproducera de där för bövelen.. alla borde ha en.. dom har bara inte insett det..

En sak jag har insett med min är att det iblan inte är så bra att ha switcharna så tätt inpå varandra.. :roll:
Vad har du för avstånd mellan switcharna på din loop-pedal ?
Jag räknade på det när jag byggde en till BasMartin och nu ska Matte snart få sin också :wink:
min tanke var att man skulle kunna stampa igång två samtidigt, alltså la jag switcharna på ca. 7cm c/c, jag vet dessvärre inte hur stora fötter grabbarna har :roll:
Jag har ju 5 switchar på min... så jag tror dom sitter tightare .. jag kan lätt stampa i 2 samtidigt.. men vill inte behöva "fintrampa" för att det ska bli rätt..
Återkommer med avståndet efter morgondagens rep..

Jag har en tendens att använda strippen som en mixer.. förväljer vilken loop och sen aktiverar med masterbypass/blend/expressionpedalen..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag vet knappt hur era strippar funkar...
Hur kopplar ni?
Är det 1 trampa per pedal ni har?
Eller är de kopplade för att lätt kunna få 2-3 pedaler samtidigt?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

blackparkas skrev:Jag vet knappt hur era strippar funkar...
Hur kopplar ni?
Är det 1 trampa per pedal ni har?
Eller är de kopplade för att lätt kunna få 2-3 pedaler samtidigt?
Mitt bord är kopplat:

Bas - Barge concepts VB-jr loop-blender med EB VP-jr Expression control - Korg DT10 - loopstrip med masterbypass - Loop1: EHX octave Multiplexer + Ehx Q-tron - Loop2: Moollon Bass Drive - Loop3: inget just nu - Loop4: Moddat BossChorus - tillbaka till Barge concepts VB-jr loop-blendern för att steglöst via expressionpedalen kunna blanda in alla pedaler i hela signalkedjan med mitt rena ljud...

Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Blir ju lite enklare med placeringen med en strip i o för sig (man kan ju sätta pedalerna mer hursomhelst...) men annars borde det inte vara nåt problem med bypassen på mitt bord...alla utom DOD:den är TB (Guyatonerna o Bossen ligger i en TB-loop)....så då är det bara att se till att ha så korta kablar som möjligt då :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar