Bästa trådlösa system

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
olofd
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 25 jun 2008, 20:26

Bästa trådlösa system

Inlägg av olofd »

Ännu en BÄSTA tråd alltså..
men den här gången gäller det något som jag tror man kan säga bästa om.
Vill ha tag i det bästa trådlösa sytemet/pris.

Någon som kan mkt och som kan rekommendera något kul?

//MVH Olof D
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25753
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Inte för jag kan något om dessa, men det är nog bra om du specar till vilken nivå och plånbok.

Det bästa i 20000:-klassen är troligen bättre än det bästa i 3000:-klassen.
Men om man vill ha det på kul som hobbymusiker och inte vill lägga 20000:- kan 3000:-varianten troligen räcka långt...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

Köpte ett Sennheiser för nån vecka sen på börsen, de har nån rajd nu, 1500 spänn, ordinarie 3000 eller nåt, premiärgiggade med det idag, funkade perfekt, däremot så krånglade gitarristens AKG, vet inte riktigt vilken modell han har iufs..
ewilsoar
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 16:09
Ort: Göteborg

Inlägg av ewilsoar »

Jag köpte oxå Sennheiser på MB. Frågade vad som var skillnaden mellan akg o shure för nästan samma pris.

Shure var bäst, kostar 1995. Men batteritiden var kortare. Fästet för axelremmen kräver att man tar bort straplocks, vilket inte går då mina är fastlimmade. Kabeln är mini xlr, special och måste beställas.

Akg låg på 1600, MEN, och säkert orsaken till att den krångar, är att den har enkelsändare. Bara en antenn. De som har 2 sänder dubbelt och om n svajar lappar den andra över.

Sennheiser var billigast. Något plastig men funktionen var felfri. Funkar kanon!
Det finns inga genvägar till det perfekta ljude dårå...
Skriv svar