Fender Blender

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Fender Blender

Inlägg av cub »

Jag har läst runt om på nätet att denna pedal ska funka finfint även till bas. Så jag som precis handlat en tänkte ta med den till repan och fuzza loss lite. Jag tänkte höra om det är någon här som kört med en Fender Blender? Och om man i så fall har några tips eller inställningar att dela med sig?

Jag rattar gärna själv men vill inte påfresta mina bandmedlemmars tålamod med alltför mycket jiddrande mellan låtar så ett par beprövade inställningar skulle inte vara helt fel.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Fender Blender

Inlägg av Jan Hellman »

cub skrev:Jag har läst runt om på nätet att denna pedal ska funka finfint även till bas. Så jag som precis handlat en tänkte ta med den till repan och fuzza loss lite. Jag tänkte höra om det är någon här som kört med en Fender Blender? Och om man i så fall har några tips eller inställningar att dela med sig?

Jag rattar gärna själv men vill inte påfresta mina bandmedlemmars tålamod med alltför mycket jiddrande mellan låtar så ett par beprövade inställningar skulle inte vara helt fel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xtWfwHD0dOk[/youtube]

Den låter ju fasen som en blandning av en Roger Mayer Octavia och min DOD GonkulatorModulator-trampa ju!

//J
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Re: Fender Blender

Inlägg av cub »

Hellboy skrev:Den låter ju fasen som en blandning av en Roger Mayer Octavia och min DOD GonkulatorModulator-trampa ju!
Är det bra eller dåligt? :D

Det var det youtube-klippet som fick mig att leta upp en beggad Fender Blender. Det finns några inställningsförslag till gitarr i manualen men inget för bas. Det fina i kråksången till bas är true bypass och blend-ratten.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Det är inte utan att jag blir lite sugen, nu när jag äntligen hört ett Blender-klipp. Ball pryl.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Första testen i replokalen igår. Det var ett j**la oväsen! :D Efter lite rattande blev det lite bättre men jag är inte riktigt hemma än. Tyvärr verkar den sno ganska mycket bas trots alla lovord om att den inte gör det på Talkbass. Jag kanske inte hittat rätt inställningar än bara. Ett par försök till innan den åker hem igen iallafall.
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

cub skrev:Första testen i replokalen igår. Det var ett j**la oväsen! :D Efter lite rattande blev det lite bättre men jag är inte riktigt hemma än. Tyvärr verkar den sno ganska mycket bas trots alla lovord om att den inte gör det på Talkbass. Jag kanske inte hittat rätt inställningar än bara. Ett par försök till innan den åker hem igen iallafall.
Ger du upp så är jag intresserad att köpa den av dig!
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Poncho skrev: Ger du upp så är jag intresserad att köpa den av dig!
Nja det lär inte bli aktuellt. Jag köpte den till mitt gitarrskramlande och där får jag (o)ljud så jag går upp i brygga.. :twisted: Jag tänkte att jag kunde slå två instrument med samma pedal bara.
Skriv svar