Nya EHX-pedaler!

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Nya EHX-pedaler!

Inlägg av mikkejohansson »

Jag hittade den här tråden; http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=268125 på ett annat forum och blev helt varm :) !

Håller dessa pedaler bara en hygglig byggstandard kan det vara helt otroligt bra. EHX själva har sagt att dessa kommer bli "the most affordable pedals ever" från dem, så priserna torde bli helt okej.

Ett problem med EHX-pedaler har ju ofta vart att de tar upp så mycket plats på pedalbordet, men nu rymmer man ju en Q-tron och en BassBalls på samma plats som en gammal Q-tron enbart :)

Sen är det ju Clone Theory-pedalen; den är ju lite av en Holy Grail (ursäkta skämtet för alla invigda EHX-fans) för basister....det var nämnligen den som Peter Hook använde i Joy Division och New Order! Jag längtar att få testa dessa pedaler...utlovat leverans i USA är september....vi får väl se.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Nya EHX-pedaler!

Inlägg av FreCKo »

mikkejohansson skrev:Jag hittade den här tråden; http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=268125 på ett annat forum och blev helt varm :) !

Håller dessa pedaler bara en hygglig byggstandard kan det vara helt otroligt bra. EHX själva har sagt att dessa kommer bli "the most affordable pedals ever" från dem, så priserna torde bli helt okej.

Ett problem med EHX-pedaler har ju ofta vart att de tar upp så mycket plats på pedalbordet, men nu rymmer man ju en Q-tron och en BassBalls på samma plats som en gammal Q-tron enbart :)

Sen är det ju Clone Theory-pedalen; den är ju lite av en Holy Grail (ursäkta skämtet för alla invigda EHX-fans) för basister....det var nämnligen den som Peter Hook använde i Joy Division och New Order! Jag längtar att få testa dessa pedaler...utlovat leverans i USA är september....vi får väl se.
såg dom där på guitargeek, dom såg mäktigt mysiga ut :D har funderat lite på en distpedal att komplettera min Bassdriver med, och deras metalmuff ser otroligt gosig ut...

Skrattade btw till när jag läste holy grail-grejen :lol:
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

ville bara säga att den där Talkbass-tråden är uppdaterad med mer info kring pedalerna......och en första förhandspeak på priserna = veeeery nice
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

mikkejohansson skrev:ville bara säga att den där Talkbass-tråden är uppdaterad med mer info kring pedalerna......och en första förhandspeak på priserna = veeeery nice
och jag som precis satt och funderade på om jag inte skulle göra mig ett pedalbord... Min Bassdriver är ju mysig osv, men en riktig distortion-pedal tillsammans med några modulationseffekter skulle ju vara bra mysigt, där fick jag precis svaret :D
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1126
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Inlägg av Busta B »

Tjena gubbs

Nån som vart på och testat de nya mindre ehx-pedalerna? Är jävligt sugen på bassballs, q-tron, small stone och en "big" muff. Vore intressant med en utvärdering här på forumet. Kommer micro synthesizer i nanoformat?

Swing low
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Ingen micro synth i sikte denna gången...

Tror inte pedalerna nåt Sverige ännu, men nån kanske har haft tur att springa på dem?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Förhoppningsvis dyker pedalerna upp innan jul (perfekta julklappen! :lol: ) men man ska väl inte hoppas allt för mycket...
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1126
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Inlägg av Busta B »

Tjena boys (and girls?)

Väntar hoppfullt på beställda ehx-pedaler av den nya serien. Skall få hem q-tron, bassballs och bigmuff (tyvärr restad) från thomann. Återkommer med recention.
Ha det
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

dom har släppts! :shock: Iaf om man ska tro http://www.musicstorekoeln.de och http://www.thomann.de ...

Där kom helt plötsligt uppgraderingen av pedalbordet någon gång i framtiden :D
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1126
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Inlägg av Busta B »

De nya Electro harmonix-pedalerna har nu anlänt. Låter riktigt bra, är helnöjd. True bypass är "the real deal". Stabil konstruktin på lådor och rattar. Bassballens fuzzknapp är kanske i klenaste laget. 3 bra pedaler för drygt 2000:- Håll tillgodo!

Kartongerna, observera kommentarerna på framsida lådan 8) Bild

Bassballs: Låter kanon, talkbox-liknande ljud. Fuzzen låter kornigt och fint, kanske lite tunn botten.
[/url]Bild

Muffen: Allt från murrig overdrivefuzz, till vråltjut :D
Bild

Q-tron: Hade i början svårt att hitta bra ljud, men efter lite tweakande hittade jag ett riktigt nice ljud på "hi-pass"inställningen. de andra två lopass och mid-inställningarna passar bättre till gitarr.
Finns en skruv-pot under "huven", bra inställningsmöjligheter.
[url=http://upload4.postimage.org/1937133/photo_hosting.html]Bild
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Busta B skrev:Q-tron: Hade i början svårt att hitta bra ljud, men efter lite tweakande hittade jag ett riktigt nice ljud på "hi-pass"inställningen. de andra två lopass och mid-inställningarna passar bättre till gitarr.
Finns en skruv-pot under "huven", bra inställningsmöjligheter.
Bild
Nä men se på fan, en sån där hade ju Flea på RHCP :D
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

Någon som hört eller kanske till och med testat nya soul preacher?

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f ... 5FPreacher
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Skriv svar