Eventide ModFactor + frågor!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Eventide ModFactor + frågor!

Inlägg av FreCKo »

Har fått upp ögonen för Eventide ModFactor: Bild

Jag vill ha en modulationspedal med allting inbyggt, för enkelhetens skull. Jag kommer använda effekter väldigt sällan, så det känns onödigt att köpa en pedal bara för att använda den EN gång under ett gig, och om jag ska ha en 4-5 effekter så känns det mer givande att köpa en sån här än att satsa på lösa pedaler (mindre att släpa på också).

Den stora frågan är: Eftersom den är gjord för gitarr, kommer jag att få "veta av det" när jag spelar på den? Suger modulationseffekter för gitarr mycket ton, eller är dom "voicade" för gitarr mer än bas? Typ att... Jag vet inte, chorus-klangen är mycket "ljusare" eftersom den är gjord för gitarr och kommer låta riktigt konstigt för bas...

Priset på pedalen kommer vara rätt saftigt också, delay-pedalen säljs för $399 i USA så den kommer väl hamna på en 4000-5000Kr i Sverige, så det är inget jag kommer köpa dagen den kommer ut utan snarare vänta ett tag tills jag får ett sjysst pris...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Har inte line6 fm4 gått ner ganska kraftigt i pris? Typ 1500-2000kr?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Tror, precis som Illern vill antyda, att du skulle klara dig lika bra på Line 6 pedalen om du inte ska hålla på och programmera effekterna i datorn och så (som modfactor verkar kunna)...och spara en slant kanske?

Eventiden känns kanske lite "overkill"? Line 6:en låter kalasbra, och vill man få den ännu bättre kan Keeley trixa lite med den också.

Funkar kanon till bas med.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar