BOSS RV-3 , fungerar den till bas?

Prata om effekter och pedaler
dany
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: tor 17 maj 2007, 01:47
Ort: Norrköping

BOSS RV-3 , fungerar den till bas?

Inlägg av dany »

Någon som vet om BOSS RV-3 fungerar till Bas?
Och, kan man kombinera den så att man kan ha både Delay och Reverb samtidigt?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/rv3.xml

Borde funka alldeles förträffligt till bas. Ingen anledning att den INTE skulle göra det vad jag vet... :)

Verkar finnas ett par delay/reverb kombinationslägen (svårt att utläsa, men det nämns i texten), men du kommer ju ha mindre kontroll över parametrarna antar jag.

Tyckte jag såg en sån ute för 600:- nånstans, är det den du hittat?
Fender - Pedaler - GK - TKS
dany
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: tor 17 maj 2007, 01:47
Ort: Norrköping

Inlägg av dany »

Ja, det känns som det borde funka. Man kan ju inte räkna med några exakta delay inställningar kanske men, jag har inte råd att lägga ut 1400 kr bara på en delay just för tillfället :). Är ju inga stora pengar, så det är väl bara att ta hem o testa.

Ja, precis. Den ligger ute för 600 på vendolin.

Har varit runt i lite musikaffärer samt kollat lite annonser och ser ut som jag struntar i ME-50b till fördel för; BOSS TU-2 (800 spänn), BOSS ODB - 3( 600 spänn), BOSS LMB-2(600 spänn), och BOSS RV-3 (600 spänn) .
dany
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: tor 17 maj 2007, 01:47
Ort: Norrköping

Inlägg av dany »

Trots det bl.a. du har rekomenderat mig till tidigare. Jag har lite svårt att bestämma mig :)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17231
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Den funkar bra till bas, jag har haft en innan jag blev purist och sålde alla mina pedaler! Vad jag minns så måste du välja en effekt åt gången.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag läste på mer och den har tre lägen med reverb+delay, man verkar kunna ställa in delaytiden och totala mixen...

Skulle ändå vilja rekommendera dig några andra pedaler :) ; Kör på Boss-tunern och -reverbet, men kika (om din musikaffär har dem) på Digitechs X-serie kompressor och od/dist för bas. Det jag hört av och om dem är betydligt roligare än Boss varianter... Digitech kompressorn är framtagen i samarbete med DBX och de gör ju bland de bättre kompressorerna för bas.

Smaken är såklart som baken, men jag gillade INTE Boss ODB-3 när jag testade den (finns för övrigt en tråd nånstans i början om basdist - obligatorisk läsning! :D )
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar