Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
brokenboy
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis 12 jan 2016, 15:27
Ort: Ystad

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av brokenboy »

Måste slå ett slag för ms-3 på bas :tummenupp:
Bild
Användarvisningsbild
bassgroover
Medlem+
Inlägg: 721
Blev medlem: lör 13 sep 2008, 10:01
Ort: Sundsvall

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av bassgroover »

Ganska klart (iaf idag :D )

Bild
P64 J68 mm
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Roger Hedin »

Mitt medium-bord; min tanke var att sälja det och köpa ett mindre, men det går ju inte sälja saker utan att folk ska pruta ihjäl sig. Då var det bättre att behålla det. Naturligtvis monterade jag grendosan i fel ände av bordet; märkte inte det förrän jag hade borrat hålen får popnitarna. Nåja, det är ju inte direkt trångt; allt funkar och låter som det ska. Den lilla gula Chorus-pedalen är ett riktigt fynd. Billig, enkel och välljudande. Det finns plats att plocka dit Relay G50 vid behov.
Bild
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av BBQV »

Du gillar MXR va?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Roger Hedin »

BBQV skrev:Du gillar MXR va?
Nja, jag skaffade dem till mitt andrabord. En av orsakerna var att de är väldigt strömsnåla. Inga digitala milliampereslukare här, inte! Det här blir ju mitt lilla mellanbord. På mitt stora inskränker sig MXR till en Phase 90. Det bordet är under uppbyggnad och montering, men fortfarande väntar jag på min custom-byggda COG overdrive. Jag får nog köpa lite fler metrar George L-kabel också.

Här är mitt lilla non-effect-bord: Metro 24 med en Polytune, en Diamond Bass Comp och en Two Notes LeBass. Nätt!
Bild
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Aslan »

Satte ihop ett nytt bord igår. Riktigt nöjd!!:) Redo för turné i april:D
Bild
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av RolleHarris »

Bild
Genom många års experimenterande och ändlösa köp och sälj av pedaler och bord så har jag använt detta i snart 2 år, det är med hemma när jag spelar in, med i replokal, live på scen över hela Europa. Mitt ljud helt enkelt och trådlösa. Det räcker för mig iaf, och det är litet och smidigt så det får plats i bagageväskan när man är ute och flyger till utlandsgig i Japan och Italien. Typ så.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av bjelkeman »

Nog färdigt nu med det lite större bordet. Insåg att jag använde VMT effekten mer och mer. Så istället för en AO Ultra v2 eller en B7K Ultra v2 (med cabsim och hörlurar, som jag ville ha) så fick det bli en VMT Ultra v2. Ingen ville köpa min B7K, och det var nog lika bra det. Nu kan jag enkelt få samma ljud i studion (med nya VMT/B7K pluggen), på scen med DI och i repan. Jäkligt nöjd. Det lilla bordet har bara trådlöst, stämmis och VMT/B7K (välj).

Bild
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Steffo
Medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: fre 06 okt 2006, 21:58
Ort: Karlskoga

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Steffo »

Pedalbordet klart !
En rolls21 sitter gömd under pedalbordetBild

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mrbaloo »

Minimalistisk skall det vara! :-)Bild

Pedaler monterade med FX Smart såklart.
Anton.Lofberg
Medlem
Inlägg: 51
Blev medlem: ons 21 jan 2015, 22:54
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Anton.Lofberg »

Då var man klar för ett tag iaf!

Bild
Användarvisningsbild
Sverker
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: tis 24 mar 2015, 15:58

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Sverker »

Jag har efter ett par år fastnat för den här samlingen. Många billiga pedaler men de funkar utmärkt tillsammans med mig, basen och förstärkaren. Bild

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Aslan »

Här är senaste upplagan av mitt bord. Funkar bra till allt jag gör just nu och litet och smidigt så det får plats i handbagaget vid flyggigs:)
Bild
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

Inga större förändringar, bara bantat ner beståndet. Bytt ut russian pickle mot ehx ryssmuffen, helt klart bättre till min setup. Fått till bra sub med analog-känsla i tonen med h9’n, så ut med oktav-pedalerna oxå.
De tre fuzzarna/distarna går även alldeles utmärkt att stacka hur som helst, grymt nöjd.

Bild
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av gthyni »

Smidig japanskt flankerat av en dansk och en amerikan

Bild
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av bjelkeman »

Ibland är det svårt att bestämma sig. Just nu ser det ut såhär. En jack-of-all-trades variant.
Behöver bara ett bord för alla tillfällen nu. (Men det ändras säkert i morgon.)

Live/rep med egen rigg: Då kontrollerar DG footpedalen mute och disten i M900 stärkaren. B7Kn är då inte använd.

Inspelning eller live/rep utan rigg/backline: två kanaler, rent via DI (först i kedjan) och smutsigt ut från B7KUv2 med cabsim/IR.

B7KUv2 kan ersättas av VMTUv2 eller en X7. En HX Stomp kan emulera en B7KU, men B7Kn är mer lättrattad då det är bråttom, så den är kvar. Men om det skall vara stämmis, kompressor, flanger, phaser eller annat jox så görs det i Stompen, som annars mest används för gitarr.

Bild
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Zip
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: sön 10 jan 2010, 13:30
Ort: Malmö

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Zip »

Byggde äntligen om mitt bord, motiverad av en miniturné med A Blind Machine. Optat för snabba ljudbyten och live. Och metal, om någon inte tyckte det var uppenbart.

Line6 wl för att kunna springa iväg och vråla publiken i ansiktet --->
Morley Wah för att äckla till ljudet ordentligt i vissa låtar (ska bytas mot en mer basoptimerad wah någon gång, lovar!) ---->
Stämmis, eftersom jag inte är kaxig nog att köra på bends ---->
"Stoltheten", min hemmabyggda Sunn 300t-footswitch där kanalväljaren också funkar som true bypassloop så att jag kan växla direkt mellan OD-kanal och loop på clean-kanalen, som lirar MYCKET bättre med min ---->
AfterShock, som används ömsom till brootzdist och ömsom som fuzz. Retur till "Stolthelten".
Sist i kedjan, en Alexander F-13 Neo för alla mina modulationsbehov.

Undertill, en FuelTank Chameleon.
Som ni ser så finns space för kanske en pedal till, men vad skulle jag sätta där?

Bild
2012: Jag klippte mig kort och skaffade en P/J. Betyder det att jag inte är "true" nu?
2017: Jag lät håret växa ut och skaffade en Dingwall. Kognitiv dissonans.
Användarvisningsbild
schmilblick
Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 06 maj 2014, 21:14
Ort: Sollentuna

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av schmilblick »

Är på jakt efter ett litet pedalbord som kan få plats i gigbag (alternativt en gigbag man kan få plats med pedalbord i!).
Vill ha något litet med plats för typ 3-4 pjäser + strömförsörsörjning. Någon som har tips?
Sandberg TM4 hardcore aged & Epiphone Firebord IV & Schecter Omen-5
EBS Classic 450 + 2x12 + 4x10
Schmilblick
Användarvisningsbild
pnts
Medlem
Inlägg: 477
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 06:43
Ort: Södermanland/Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av pnts »

..just nu är jag väldigt nöjd. Färdig! 😊😇🤣
Bild
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av bjelkeman »

schmilblick skrev: tor 20 jun 2019, 20:04 Är på jakt efter ett litet pedalbord som kan få plats i gigbag (alternativt en gigbag man kan få plats med pedalbord i!).
Vill ha något litet med plats för typ 3-4 pjäser + strömförsörsörjning. Någon som har tips?

Det minsta praktiska för normalstora pedaler är väl en Pedaltrain Nano, med ström under bordet.

Bild
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av hitman »

Roger Hedin skrev: mån 05 mar 2018, 19:57 Mitt medium-bord; min tanke var att sälja det och köpa ett mindre, men det går ju inte sälja saker utan att folk ska pruta ihjäl sig. Då var det bättre att behålla det. Naturligtvis monterade jag grendosan i fel ände av bordet; märkte inte det förrän jag hade borrat hålen får popnitarna. Nåja, det är ju inte direkt trångt; allt funkar och låter som det ska. Den lilla gula Chorus-pedalen är ett riktigt fynd. Billig, enkel och välljudande. Det finns plats att plocka dit Relay G50 vid behov.
Precis när jag skulle be om tips på en prisvärd mono-choruspedal som funkar till bas :tummenupp:

Jag har en Ibanez som låter bra, men när jag kör pedalerna i Microbassens effektloop och försöker blanda in lite ren signal så försvinner volymen om Ibanezen sitter i signalkedjan. Även när den är avstängd. Kan möjligen ha att göra med att den är stereo? Vilket ju inte behövs till bas, tror jag.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av BBQV »

EHX Bass Clone. Billig, lättrattad och bra.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av hitman »

BBQV skrev: fre 16 aug 2019, 14:31 EHX Bass Clone. Billig, lättrattad och bra.
Då ska vi kolla in den också, tacka för tips!
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Aslan »

Nyihopsatt bord (vet inte vilken revision i ordningen...:).
Nytt för mig är HX Stomp. Har inte hunnit ratta så mycket men det bådar gott:)
Bild
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av saft »

Byggt om lite på bordet. Hade ju tänkt banta, nu får jag inte ens plats med min snusdoseplektrumburk eller min setlistklocka.
Bild
Bild
Bild
Bild

Line6 G50 (tuner out)—> tc polytune
Line6 G50 (main out) —> One Control mosquite Blender expressio —> (fx loop send) —> Fredric Effects Scrambled brainz —> (fx loop return) —> trex octavius —> darkglass duality —> boss LS2 —> (loop A) —> Mxr m82 —> mesa flux drive —> boss LS2 —> (loop B) —> ehx Micro Bass synth —> boss LS2 —> tc thunderstorm —> VTbass dlx —> (fx loop send) —> tc Flashback 2 —> (fx loop retur) —> stärkare

Bordet är byggt i två våningar med gångjärn bak. Under övervåningen sitter pedaler som kopplas av och på i loopar, strömming och trådlösa mottagaren.
Sås-stationen är en MXR ISO Brick.
Expressionpedal styr blendningen i One Control pedalen, antingen kan jag Blenda in scramblerfuzzen, eller dra ner volymen på den för att använda expressionpedalen som volympedal. La till den för att använda tillsammans med Ebow, samtidigt råkade delayet fastna på bordet också...

Batteristärkaren sitter bara där för att jag känner mej ball när jag kan säga att jag kör med dubbla Marshallstackar.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Skriv svar