Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

Punkster skrev:Var och hämtade min nya Boss PS-6 Harmonist idag. Jävlar i havet vilken rolig pedal! Fixar allt från harmonier (kanske inte så nödvändigt för mig) till 1+/1-okvaver ala POG till detune (chorusljud) och ett whammyläge. Har lekt med den ihop med mina andra pedaler, och jag har fått till några helt galna (och högst användbara) ljud. Nu vill jag repa!
Kör du whammy med en extärn pedal eller med läget man trampar på bypass knappen?
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Mogalen
Medlem
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 16:59
Ort: Visby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Mogalen »

Bild


Bild


Tog av Fuzzen och Boss OD'n, mest för att jag inte använde dem. Men nu har jag plats att fästa mitt trådlösa också!
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Punkster »

ennam skrev:
Punkster skrev:Var och hämtade min nya Boss PS-6 Harmonist idag. Jävlar i havet vilken rolig pedal! Fixar allt från harmonier (kanske inte så nödvändigt för mig) till 1+/1-okvaver ala POG till detune (chorusljud) och ett whammyläge. Har lekt med den ihop med mina andra pedaler, och jag har fått till några helt galna (och högst användbara) ljud. Nu vill jag repa!
Kör du whammy med en extärn pedal eller med läget man trampar på bypass knappen?
Än så länge med bypass-switchen. Funderar på en extern pedal för ändamålet.
/Linus
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

mikkejohansson skrev:
Punkster skrev:Rent, snyggt och enhetligt ska det vara!
Du menar nåt i stil med (hrrmmm....hrmmm...host, host):


Bild
Du får plats med en tap/favorite till Flinten längst ned till vänster, och en sån vill du ha, jag lovar:)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
slarvid
Medlem+
Inlägg: 1486
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 22:16
Ort: mariestad

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av slarvid »

Sådär. Klart nu. Planet Waves kablar plus några lava. Harley b powerplant junior under hela skiten!
Bild

Bild
Starkare: ardbeg, springbank
Användarvisningsbild
slarvid
Medlem+
Inlägg: 1486
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 22:16
Ort: mariestad

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av slarvid »

Ska väl tillägga att det är polaren som byggt caset och fixat hela skiten!
Starkare: ardbeg, springbank
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

strummer skrev:
mikkejohansson skrev:
Punkster skrev:Rent, snyggt och enhetligt ska det vara!
Du menar nåt i stil med (hrrmmm....hrmmm...host, host):


Bild
Du får plats med en tap/favorite till Flinten längst ned till vänster, och en sån vill du ha, jag lovar:)
Ja, och tänka sig att jag har både en tap- och en favorite-pedal i miniformat liggande här hemma! Specialbyggda av en bekant. Har dock inte kommit mig för att fixa till en lämplig stereokabel att koppla in dem med :(

Nu lutar det dock åt att byta ut Metal Driven (den har börjat glappa lite, måste kolla det) mot en fuzz (EA Super Collider) så vi får se om de hamnar vid sidan av bordet i stället!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
slarvid
Medlem+
Inlägg: 1486
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 22:16
Ort: mariestad

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av slarvid »

slarvid skrev:Sådär. Klart nu. Planet Waves kablar plus några lava. Harley b powerplant junior under hela skiten!
Bild

Bild
skarpskjutet bordet idag under repet. Allt funkar kanon! HB jr är knäpptyst!
wahwah äter ingen signal påslagen, men sänker volymen på basen när jag slår på den!
Gött att trex har en inbyggd boost i octaviusen som funkar även när octaveffekten är avslagen!
Starkare: ardbeg, springbank
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

Bild

Uppdaterade pedalbord!

Kontrabasbord längst fram, elbasbord i bakgrunden. Har bytt ut EBS Metal Drive mot EA Supercollider...

Tidigare hade jag rymt en småpedal på bordet men nu får jag nog fixa gummifötter och ha den på sidan. Behöver fixa en bra kabel till dem med (stereotele med vinklade kontakter som är c:a 40cm), men sen så!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

mikkejohansson skrev:Bild

Uppdaterade pedalbord!

Kontrabasbord längst fram, elbasbord i bakgrunden. Har bytt ut EBS Metal Drive mot EA Supercollider...

Tidigare hade jag rymt en småpedal på bordet men nu får jag nog fixa gummifötter och ha den på sidan. Behöver fixa en bra kabel till dem med (stereotele med vinklade kontakter som är c:a 40cm), men sen så!
Riktigt snyggt, kopplar du kontrabordet mellan ola och flint, eller var det ett annat bord?
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

Jag tycker verkligen det är skön terapi att fixa med pedaler:)
Skaffade ett mindre bord för att forcera mig själv att inte bara damma på med "alla" pedaler, och så här blev det. Att Tap-switchen står vid sidan är ett medvetet val (den fick alltså inte plats på något sätt som gjorde den lättrampad:)), och jag är för tillfället nöjd. Ordningen är Snow white-Cali76-Reaper-Pog2-Polytune-Flint-BitCrusher. Lite bakvänt, men jag har testat alternativen och denna kedja funkar bra med alla alternativ jag vill använda.

Bild
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

slarvid skrev:Sådär. Klart nu. Planet Waves kablar plus några lava. Harley b powerplant junior under hela skiten!
Bild

Bild
Ser grymt användbart ut! Vad är den lilla vita pedalen för en?
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
slarvid
Medlem+
Inlägg: 1486
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 22:16
Ort: mariestad

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av slarvid »

Mooer hustle drive, tror det ska va en klon på fulltone ocd. Den låter bra till bar iallafall
Starkare: ardbeg, springbank
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

slarvid skrev:Mooer hustle drive, tror det ska va en klon på fulltone ocd. Den låter bra till bar iallafall
Ja fan, en od/dist måste man ju ha:)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
slarvid
Medlem+
Inlägg: 1486
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 22:16
Ort: mariestad

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av slarvid »

Japp! Det är kanon! Tappar ingen botten direkt!
Starkare: ardbeg, springbank
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av FreCKo »

strummer skrev:Jag tycker verkligen det är skön terapi att fixa med pedaler:)
Skaffade ett mindre bord för att forcera mig själv att inte bara damma på med "alla" pedaler, och så här blev det. Att Tap-switchen står vid sidan är ett medvetet val (den fick alltså inte plats på något sätt som gjorde den lättrampad:)), och jag är för tillfället nöjd. Ordningen är Snow white-Cali76-Reaper-Pog2-Polytune-Flint-BitCrusher. Lite bakvänt, men jag har testat alternativen och denna kedja funkar bra med alla alternativ jag vill använda.

Bild
Kollade in Cali76-pedalen, den verkar ju hur bra som helst! Är du nöjd med den? Hur skulle du beskriva den rent ljudmässigt?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

strummer skrev:
mikkejohansson skrev:Bild

Uppdaterade pedalbord!

Kontrabasbord längst fram, elbasbord i bakgrunden. Har bytt ut EBS Metal Drive mot EA Supercollider...

Tidigare hade jag rymt en småpedal på bordet men nu får jag nog fixa gummifötter och ha den på sidan. Behöver fixa en bra kabel till dem med (stereotele med vinklade kontakter som är c:a 40cm), men sen så!
Riktigt snyggt, kopplar du kontrabordet mellan ola och flint, eller var det ett annat bord?
Näe, det går bara till kontran - men jag kommer ha några projekt framöver då jag kan vilja ha lite mer att "leka"med; delay, flanger osv och då får de åka på PT Mini:t mellan Ola o Flint :) !
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

FreCKo skrev:
strummer skrev:
Kollade in Cali76-pedalen, den verkar ju hur bra som helst! Är du nöjd med den? Hur skulle du beskriva den rent ljudmässigt?
Jag är galet nöjd med min Cali76 Tx!
Så här tycker jag, med reservation för att det är ruskigt svårt för mig att beskriva: Den komprimerar snyggt, har alla inställningar jag vill ha och med trafon inkopplad (kör på 18 V) kan man få en härligt tjock ljudbild som distar bara lite skönt i kanterna. Typ. Den känns inte speciellt exakt i sitt arbete, lite skönt sloppy sådär.
Den är ganska tajt, hårdare och mer fokuserad än diamond, något varmare än forest green och mer organisk och levande än EBS MultiComp.

Visst ja, man kan använda den som hörlursförstärkare också, låter mums på line out:)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Hågge »

Ja nu börjar mitt pedalbord likna nåt tycker jag. Frågan jag ställer mig nu är vad som ska få fylla det läskiga tomrummet på bordet?
Lutar åt en Fuzz just nu.. hmm :hmm:

hursomhelst är jag väldigt nöjd med dessa pedaler. Billigt är det ju inte och man är förmodligen dum i huvudet som inte köper en "Multi" av något slag istället. Men ack så kul det är med pedalbord, som en Märklinbana typ :)
Bild
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

Hågge skrev:Ja nu börjar mitt pedalbord likna nåt tycker jag. Frågan jag ställer mig nu är vad som ska få fylla det läskiga tomrummet på bordet?
Lutar åt en Fuzz just nu.. hmm :hmm:

hursomhelst är jag väldigt nöjd med dessa pedaler. Billigt är det ju inte och man är förmodligen dum i huvudet som inte köper en "Multi" av något slag istället. Men ack så kul det är med pedalbord, som en Märklinbana typ :)
Bild
Ser ju kanon ut! Jag röstar på en flint i hålet:)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Hågge »

Vad bellar en flint ra? :)

Edit: 2700:- typ :shock:
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lowfreq »

Bild
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4727
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av strummer »

lowfreq skrev:Bild
Snyggt!
Såg providence för nån vecka sedan, och blev ju inte direkt mindre nyfiken av din recension, måste kollas
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lowfreq »

strummer skrev:
lowfreq skrev:Bild
Snyggt!
Såg providence för nån vecka sedan, och blev ju inte direkt mindre nyfiken av din recension, måste kollas
Ja testa den när du får tillfälle.

Jag ville verkligen att ett PT Mini skulle räcka den här gången.. men det sprack idag. :oops:
Fick inte plats med en Fuel Tank under + att jag råkade köpa två pedaler till idag.
Så nu har jag ett PT Junior istället, lika så bra det. :retar:
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Seaweed »

lowfreq skrev:
strummer skrev:
lowfreq skrev:Bild
Snyggt!
Såg providence för nån vecka sedan, och blev ju inte direkt mindre nyfiken av din recension, måste kollas
Ja testa den när du får tillfälle.

Jag ville verkligen att ett PT Mini skulle räcka den här gången.. men det sprack idag. :oops:
Fick inte plats med en Fuel Tank under + att jag råkade köpa två pedaler till idag.
Så nu har jag ett PT Junior istället, lika så bra det. :retar:
Vill du byta Minit mot mitt PT1? :) Jag ska downsiza tänkte jag.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Skriv svar