Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Pyssling skrev:Det är ett T-Rex-bord. Kostar väl strax under 1000:- inklusive väska och kardborreband. Lätt värt pengarna, fast som du ser tar Fuel Tank:en upp en del plats och är för stor att montera under.
Hmm, jag har också ett T-Rex-bord (den bredaste varianten), och på det går det utmärkt att montera en Fuel Tank undertill (med plats över för en till om det skulle behövas, och det gör det snart...). Är de olika breda borden kanske också olika höga?
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

Bild på mitt lilla pedalbord

Bild
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

buntband rockar!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

a-row skrev:Bild på mitt lilla pedalbord

Bild
IMO borde d låta bättre om du bytte plats på wahwahn och phasern.
fast du kanske kör dom separat och inte ihop med distarna.

coolt med buntband förresten.
känns orginellt :D
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

peter_s skrev:
Pyssling skrev:Det är ett T-Rex-bord. Kostar väl strax under 1000:- inklusive väska och kardborreband. Lätt värt pengarna, fast som du ser tar Fuel Tank:en upp en del plats och är för stor att montera under.
Hmm, jag har också ett T-Rex-bord (den bredaste varianten), och på det går det utmärkt att montera en Fuel Tank undertill (med plats över för en till om det skulle behövas, och det gör det snart...). Är de olika breda borden kanske också olika höga?
Ja, det verkar ju vara så. Problemet är att den inte går på djupet när sladdarna sitter där :/
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Pyssling skrev:
peter_s skrev:
Pyssling skrev:Det är ett T-Rex-bord. Kostar väl strax under 1000:- inklusive väska och kardborreband. Lätt värt pengarna, fast som du ser tar Fuel Tank:en upp en del plats och är för stor att montera under.
Hmm, jag har också ett T-Rex-bord (den bredaste varianten), och på det går det utmärkt att montera en Fuel Tank undertill (med plats över för en till om det skulle behövas, och det gör det snart...). Är de olika breda borden kanske också olika höga?
Ja, det verkar ju vara så. Problemet är att den inte går på djupet när sladdarna sitter där :/
Mysko, är ditt bord en äldre modell? Anledningen till att jag frågar är att det enda - enligt T-Rex' hemsida - som skiljer de olika varianterna från varandra är längden (eller bredden om man vill se det så). Och jag har ju som sagt gott om plats för sladdar och allt på undersidan. Vad menar du förresten med att "den inte går på djupet när sladdarna sitter där"? Har du testat att placera FuelTanken (vänd upp-och-ned) så att strömkabeln hamnar åt höger, och pedalströmförsörjarkablarna s.a.s. pekar framåt? (så sitter den i min värld, och det med den äran)
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

Bassplaya tack! phasern brukar jag sällan ha igång samtidigt som distarna, men jag gillar att ha Wahwahn efter distarna Ljudet känns lite mer brutalt då, men jag ska testa att flytta phasern, har en del andra pedaler också, reverb och andra distar men dessa är de jag tar med ut när vi giggar nu.
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

peter_s skrev:
Pyssling skrev:
peter_s skrev:
Pyssling skrev:Det är ett T-Rex-bord. Kostar väl strax under 1000:- inklusive väska och kardborreband. Lätt värt pengarna, fast som du ser tar Fuel Tank:en upp en del plats och är för stor att montera under.
Hmm, jag har också ett T-Rex-bord (den bredaste varianten), och på det går det utmärkt att montera en Fuel Tank undertill (med plats över för en till om det skulle behövas, och det gör det snart...). Är de olika breda borden kanske också olika höga?
Ja, det verkar ju vara så. Problemet är att den inte går på djupet när sladdarna sitter där :/
Mysko, är ditt bord en äldre modell? Anledningen till att jag frågar är att det enda - enligt T-Rex' hemsida - som skiljer de olika varianterna från varandra är längden (eller bredden om man vill se det så). Och jag har ju som sagt gott om plats för sladdar och allt på undersidan. Vad menar du förresten med att "den inte går på djupet när sladdarna sitter där"? Har du testat att placera FuelTanken (vänd upp-och-ned) så att strömkabeln hamnar åt höger, och pedalströmförsörjarkablarna s.a.s. pekar framåt? (så sitter den i min värld, och det med den äran)
Hm... Måste prova och latja runt lite med det där. Om det funkar måste jag ju köpa en till pedal att fylla uttrymmet efter FuelTanken med :D
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Pyssling skrev:
peter_s skrev:
Pyssling skrev:
peter_s skrev:
Pyssling skrev:Det är ett T-Rex-bord. Kostar väl strax under 1000:- inklusive väska och kardborreband. Lätt värt pengarna, fast som du ser tar Fuel Tank:en upp en del plats och är för stor att montera under.
Hmm, jag har också ett T-Rex-bord (den bredaste varianten), och på det går det utmärkt att montera en Fuel Tank undertill (med plats över för en till om det skulle behövas, och det gör det snart...). Är de olika breda borden kanske också olika höga?
Ja, det verkar ju vara så. Problemet är att den inte går på djupet när sladdarna sitter där :/
Mysko, är ditt bord en äldre modell? Anledningen till att jag frågar är att det enda - enligt T-Rex' hemsida - som skiljer de olika varianterna från varandra är längden (eller bredden om man vill se det så). Och jag har ju som sagt gott om plats för sladdar och allt på undersidan. Vad menar du förresten med att "den inte går på djupet när sladdarna sitter där"? Har du testat att placera FuelTanken (vänd upp-och-ned) så att strömkabeln hamnar åt höger, och pedalströmförsörjarkablarna s.a.s. pekar framåt? (så sitter den i min värld, och det med den äran)
Hm... Måste prova och latja runt lite med det där. Om det funkar måste jag ju köpa en till pedal att fylla uttrymmet efter FuelTanken med :D
Jomenvisst! Du skulle t.ex. få plats med en sådan där galen liten fuzz eller dist från Devi Ever, eller en MXR Phaser, eller... ja, du hajar. Så många pedaler, så lite tid. Lycka till!
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Här är mitt bord.
BildBild
Eventuellt blir Emma Kompressorn och Muffen till salu snart om någon är sugen :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

groovyjr skrev:Här är mitt bord.
BildBild
Eventuellt blir Emma Kompressorn och Muffen till salu snart om någon är sugen :wink:
hur låter lill - muffen till bas?
har länge undrat...
testade classic muffen (usa modellen) igår. tyckte den lät för jävla dåligt.
trasade liksom sönder ljudet i stärkaren.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Hmm, vet inte vad du menar med trasar sönder men visst är den brutal.
Man får ratta väldigt sparsamt med den för att hitta något som är användbart. :wink:
Skillnaden mellan den klassiska stora US modellen och denna är väl minimal då den endast är en mindre variant. Skiljer säkert lite komponenter också.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

Bassplaya Vad då trasar sönder? Nu har vi antagligen inte alls samma ljudideal, men jag tycker den är hur mysig som helst, framför allt tillsammans med min "vintage" RAT. Tricket är att inte dra för mycket med Tone-kontrollen får absolut inte vara över kl 12, brukar ha den på kl 8-9. Sak gäller med sustain-kontrollen fast den brukar jag ha kl 10-11 som standard.
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

vad jag menar med trasar sönder?
fan i bland e d svårt att uttryckasig bra på webben.
men vad jag vill ha sagt är att jag tyckte helt enkelt att hur mycke ja 'n vred på sustainen så lät d imo inte bra.
började på kl 7 o gick uppåt till max o tebax igen hela tiden med tonen på kl 9-10 men ändå föll den mig ej i smaken.
trotts att min favo bassist använder big muff, sovtek visserligen men ändå.

edit: har ägt en sovtek tidigare men hade den då till gitarr. lät inte heller bra till bas.

men som talesättet säger;
smaken e som baken.

när jag köper ny basdist (pedallös för tillfället, snyft!)blir d nog en colorsound soulbender för vråldist.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

tröttnade på att behöva plocka fram, koppla ihop och koppla isär å plocka undan grejerna på gigg med korta riggtider o snåla soundcheks... så jag klippte lite i en gammalväska å instalerade en spånskiva med hål i, satte fast pedaler å sladdar med hjälp av sånadäringa bultband,(eller heter de buntband?)
Bild
har nå billigt Sennheiser FreePORT trådlöst när jag spelar live. så slipper man oroa sej för dom jävla sladdarna som fastnar över allt...
har suttit hemma o försökt gemnföra ljudet med sladd å utan, men ja e inte så hajj på sånt så jag hörde ingen skillnad...men de trådlösa förstör säkert massa utav ljudet å tar in störningar, men ja har inte märkt nått i alla fall:D

efter den kommer en såndära kromatisk "stämmnings höjjare"....satt ett klistermärke med dom orden på de förut, men de råkade lossna...så nu sitter de annat där som gör att folk ska ge fan i o stampa på den...

sen min hemmodifierade ebs multicomp, delvis tejp med "metal to the bone zound" dit tejpad......

har en big john med 7 utag på som försörjer alla mina 2 pedaler...
å självklart snusdosa med plektrum o öronproppar!
så kul har jag...
Bild
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

haha.. är lycky strike snuset bra till annat än att man får en plåtdosa till plektrumen?? jag har en del tomma på lager här hemma.. :D
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

macahan skrev:haha.. är lycky strike snuset bra till annat än att man får en plåtdosa till plektrumen?? jag har en del tomma på lager här hemma.. :D
dom är blanka på insidan av locket åxå, man kan ha dom när man överlever i naturen o göra ljussignaler till flygplan o storkar eller så! skit bra
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

Lucky Strike är ju gott också ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

snuset är sisådär tycker jag... men det finns värre sorter.. ;)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Mitt fantastiska pedalbord! :wink:
Har det bara för hemmabruk och som backup för att köra som preamp om toppen rasar så jag måste köra direkt i PA´t.
Mitt livepedalbord består av en stämapparat!

Bild
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

TDHP skrev:Mitt fantastiska pedalbord! :wink:
Har det bara för hemmabruk och som backup för att köra som preamp om toppen rasar så jag måste köra direkt i PA´t.
Mitt livepedalbord består av en stämapparat!

Bild
Kan du ordna bild på ditt livebord?
skulle vara intressant o se vad du har för bräda och hur du har kopplat alla sladdar. :? :? :) :)
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

lyckades bra igår, de första jag gjorde på gigget var att kliva på antenen till motagaren till det trådlösa:P
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
gäst

Inlägg av gäst »

Pedalbords-update: Rat 2:an är såld och ersatt av ett Boss CEB-3 Bass Chorus.

Bild
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Vad tycker du om sadowskyn johjannes?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Är det inte konstigt att en del som lirar P-bas ratar aktiva basar men så har de en aktiv preamp i pedalform istället?
;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar