Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
BearClaw
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: tor 13 jun 2013, 15:43
Ort: Östersund

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av BearClaw »

Pedaltrain nano. Perfekt storlek. Lyckades inte borra hålen för strömförsörjningen rätt så det slutade med att jag tog buntband på ena sidan. Är mycket nöjd med resultatet. Boss pedalen används inte, men det fanns plats för den så den får hänga med så länge.

*Pedaltrain Nano
*Black Sheep mini Tuner
*TC Electronics Spectra Comp
*Boss ODB-3
*Darkglass B7K
*Ciocs Adam Link
*EBS Flat Patch Cable
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mågis
Medlem+
Inlägg: 1818
Blev medlem: lör 01 aug 2009, 18:53
Ort: Vintrosa

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mågis »

Sitter på jobbet nu och har precis fått en grej från svetsavdelningen. Ska bli kul att bestycka upp det.
Bild
Keep on rocking motherfuckers...

Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lekamen »

mågis skrev:Sitter på jobbet nu och har precis fått en grej från svetsavdelningen. Ska bli kul att bestycka upp det.
Bild
Snyggt!
Användarvisningsbild
mågis
Medlem+
Inlägg: 1818
Blev medlem: lör 01 aug 2009, 18:53
Ort: Vintrosa

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mågis »

lekamen skrev:
mågis skrev:Sitter på jobbet nu och har precis fått en grej från svetsavdelningen. Ska bli kul att bestycka upp det.
Bild
Snyggt!
Ja, visst blev det faktiskt det! Det är vattenskuret i 4mm stålplåt och sedan eloxerat. Det bästa är att det var gratis... :D
Keep on rocking motherfuckers...

Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Aslan »

När 2 blir 1!
Har haft två olika bord ett tag (cover- och metal-flyggigbord) men har nu fört samman dessa till ett gemensamt litet portabelt bord (där stor prioritet lagt på att det ska gå in i handbagaget för flyggigs). Blev ett PT Nano+.
Känns bra än så länge. Måste prova det lite mer bara:)
Såhär ser det ut:
Bild
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av hitman »

Hur funkar/låter Zoom Multistompen?
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Aslan »

hitman skrev:Hur funkar/låter Zoom Multistompen?
Jag tycker den låter ok och otroligt prisvärd. Är väldigt programmerbar och täcker mitt behov av tillfälliga effekter i coverband för vissa speciella låtar. Låter väl inte bäst på nåt men en bra blandning.
Om man ska vara petig är bypassen inte jättebra. Funderar på en true bypasspedal till den då jag använder den mest sporadiskt:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Geddan »

Ett Harley Benton pedalbord fick det bli. Bild

Skickat från min D5503 via Tapatalk
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

Bild
Gått tillbaks till paralellkopplad kedja igen. In i kompressorn, sedan splitt A till ren stärk, B till pedalbordet och via Tonehammer in i eff retur på stärkare två. Jag överväger kraftigt att skaffa en till preamp-pedal och helt enkelt sälja av alla förstärkare och bara köra på mindre stereo-slutsteg...
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

41HZ skrev:Bild
Gått tillbaks till paralellkopplad kedja igen. In i kompressorn, sedan splitt A till ren stärk, B till pedalbordet och via Tonehammer in i eff retur på stärkare två. Jag överväger kraftigt att skaffa en till preamp-pedal och helt enkelt sälja av alla förstärkare och bara köra på mindre stereo-slutsteg...
Hur blir det med tremolo mixat parallellt sådär? De gånger jag kört tremolo tycker jag det knappt märks på bas hur extremt fyrkantstremolo jag än har
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

Den är ganska aggro och rejält kantig(om man vill) moogen, så jag tycker det fungerar bra. Men visst låter det tydligare genom bara en stärk.

Edit: vad jag kommit fram till med just tremolo+bas, är att man måste ha ett tremolo som boostar signalen eller att den har en volymratt man kan boosta med. Annars försvinner det mest. Ehx super pulsar, ring thing och denna moog är dom jag varit mest nöjd med.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

41HZ skrev:Den är ganska aggro och rejält kantig(om man vill) moogen, så jag tycker det fungerar bra. Men visst låter det tydligare genom bara en stärk.

Edit: vad jag kommit fram till med just tremolo+bas, är att man måste ha ett tremolo som boostar signalen eller att den har en volymratt man kan boosta med. Annars försvinner det mest. Ehx super pulsar, ring thing och denna moog är dom jag varit mest nöjd med.
Mitt tremolo har volymratt (Nobles gammla lila) och håller med att det är användbart. Sen kan det nog vara dom där jäkla obasisterna som låter för tjockt att det ska höras också...
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

^ ah en sån har jag också haha men jag tycker den alltid varit lite för mjuk i choppandet.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

41HZ skrev:^ ah en sån har jag också haha men jag tycker den alltid varit lite för mjuk i choppandet.
Det tyckte jag med men sen läste jag på nätet att det finns en biastrimmer på insidan och om du kan offra det kassa harmonic-trem läget så får man mycket cxhoppigare tremolo om man vrider upp den
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av norton »

Litet å typ det jag behöver......

Bild
Bild
7ender JV P 82 Grecobacker 84
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Användarvisningsbild
S.Hockert
Medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 21:20
Ort: göteborg-kungsbacka

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av S.Hockert »

Här är mitt Orsa Case-bord. Har haft det i 4-5 år och är väldigt nöjd med bordet!
En in, två ut (effect, samt uneffect) och powercon.
- Uneffect (Amp). En ren signal till stärkaren, till DI och till mixern.
- Effect (DI i bordet). En effect-signal direkt till mixern.
Ljudteknikerna blandar dessa två signaler och lägger Uneffect i botten och effect på toppen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Ampeg SVT MTI era - Ampeg 410 - Fender Jazz Bass -70 - Fender Jazz Bass -73 - Gibson Les Paul Triumph -72 - Tokai Hardpuncher -82
Användarvisningsbild
bassgroover
Medlem+
Inlägg: 721
Blev medlem: lör 13 sep 2008, 10:01
Ort: Sundsvall

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av bassgroover »

Bild

Trevligt Nano + som täcker dom flesta behov.
Micro Thumpinator och Ciocks DC5 får plats på undersidan.
Bild
P64 J68 mm
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

Så...skaffade en H9 core. Får se hur det slutar, men kunde snabbt krympa ner arsenalen. Blev glatt förvånad över hur användbara distarna var i den.
Bild
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

41HZ skrev:Så...skaffade en H9 core. Får se hur det slutar, men kunde snabbt krympa ner arsenalen. Blev glatt förvånad över hur användbara distarna var i den.
Bild
Sämsta stämmisen
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

Sant, men vem fan orkar hålla på stämma hela tiden..
Redan hunnit flytta om ett par ggr, men denna setup känns väldigt komplett och mycket lättare komma åt allt.
Bild
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mrbaloo »

Lirade ett gig ikväll med både elbas och kontra. Så här såg mitt pedalbord ut när jag provmonterade det.

Elbas -> EBS MultiComp -> Boss LS-2 A-ingång
Kontrabas -> Line Audio CM3 mikrofon -> ART Tube MP -> Boss GEB-7 -> Boss LS-2 B-ingång

Boss LS-2 utgång till EBS Drome.Bild

Pedaler monterade med FX Smart
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Henko »

Pedaltrain Nano+ med allt jag behöver.
Bild
P-basar
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Pumpa »

mågis skrev:Det är vattenskuret i 4mm stålplåt och sedan eloxerat. Det bästa är att det var gratis... :D
Det låter tungt :roll:
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

Små justeringar nu när man haft och prövat alla möjliga varianter att använda h9'n... klarade mej inte utan tremolo, så pulsaren fick komma tillbaka. Skippat alla distar, använder lite overdrive genom h9 istället och blendar mellan olika gain-nivåer med expression-pedalen. Sedan är det lite oktav, ringmod,synt,chorus o reverb den används till. Använder ändå mest disten i tonehammern, kompressorn sist i kedjan håller nere volymökningen när man slår på ags-disten.
Oftast är det ändå bara tonehammer(med eller utan dist)+ comp som är igång, med antingen sub'n eller oktav från h9'n som kickas in.
Bild
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mrbaloo »

Japp! Mitt pedalbord för elbas och kontra är komplett. Jag är supernöjd! :D Bild
Skriv svar