Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag håller på att skala ner mitt pedalbord.. Ev blir mitt bort till salu om du är intresserad..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Bild
Dök upp pryttlar från tysken till slut!
Hade tänkt att placera strömburken under Gatorbordet, men den var för hög.. Hade jag köpt Gators egen strömförsörjare så var det förborrat och klart med skruv och allt.. Får inte plats så mycket mer, men bra blev det!
Gasar på lite andra paddor ibland, men tror inte något annat skulle användas så det kanske är bra med platsbrist..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

Under konstruktion.

Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Måste uppdatera lite, var ju och köpte en Bassballs idag!


Bild

Allt är inte inkopplat, måste köpa en fueltank, har inte ström så det räcker.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Bild'

Under konstruktion som alltid, men det rör på sig...andravåning klar, blir en fueltanl jr där under...sen kanske dt blir en bypass loop-peddal n¨nstans med (för Bossarna mest).
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vad är det för bord du har Mikke?



Känner att jag skulle vilja köpa ett större...... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

Glöm inte att slå av spisen
blackparkas skrev:Måste uppdatera lite, var ju och köpte en Bassballs idag!


Bild

Allt är inte inkopplat, måste köpa en fueltank, har inte ström så det räcker.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

mikkejohansson skrev:Bild'

Under konstruktion som alltid, men det rör på sig...andravåning klar, blir en fueltanl jr där under...sen kanske dt blir en bypass loop-peddal n¨nstans med (för Bossarna mest).
Juste mikke, men hur ska du få plats med din Rusty Box? ;) Den kan väl förresten inte vara så långt borta nu?

Behöver jag förresten säga att jag också, av två olika anledningar, vill ha en?

Anledningarna?

Ett:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=shY8vkWmlB0[/youtube]

Två:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4TNtuJnJ9Zg[/youtube]
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+
Inlägg: 1345
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 03:23
Ort: Stockholm

Inlägg av Hugo Drax »

mikkejohansson skrev:Bild'

Under konstruktion som alltid, men det rör på sig...andravåning klar, blir en fueltanl jr där under...sen kanske dt blir en bypass loop-peddal n¨nstans med (för Bossarna mest).
Ser jävligt nice ut det där. Köpt eller byggt?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

blackparkas skrev:Vad är det för bord du har Mikke?



Känner att jag skulle vilja köpa ett större...... :D
Ett vanligt Warwick/Rockcase 40x60cm fast jag har byggt till en "andravåning" på det.

peter_s skrev:
Juste mikke, men hur ska du få plats med din Rusty Box? ;) Den kan väl förresten inte vara så långt borta nu?
Har inte hört från mailllistan ännu faktiskt. Men misströstar inte! När den kommer ryker nog Blowtorchen. Sen har jag ju som sagt planer på ett större bord också :).

Hugo Drax skrev: Ser jävligt nice ut det där. Köpt eller byggt?
Ja. :)

Se svaret på Parkas fråga ovan...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+
Inlägg: 1345
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 03:23
Ort: Stockholm

Inlägg av Hugo Drax »

^åfan. Men hur fungerar det med locket? Jag hade den idén med mitt case, men det är alldeles för tunnt för att göra en våning och lägga Powersupplyen under.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

mikkejohansson skrev:Har inte hört från mailllistan ännu faktiskt. Men misströstar inte!

Det är bra, misströsta inte! (och om du skulle börja göra det, ja då vet jag ett gitarrforum som en person som åtminstone är lite insyltad i Tronographic brukar frekventera, och som du också kan rega dig på och skicka frågvisa PM via...)
mikkejohansson skrev:När den kommer ryker nog Blowtorchen. Sen har jag ju som sagt planer på ett större bord också :).
Jamen, dåså, då är det ju lugnt. ;)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Hugo Drax skrev:^åfan. Men hur fungerar det med locket? Jag hade den idén med mitt case, men det är alldeles för tunnt för att göra en våning och lägga Powersupplyen under.
Har mätt noggrant och använt rätt plyfa :). Har c:a 6cm "till godo" för pedalhöjd på övervåningen, vilket de flesta pedaler fixar (inte min Carl Martin nere till vänster t ex),
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Emil
Medlem
Inlägg: 146
Blev medlem: ons 21 feb 2007, 23:14
Ort: Stockholm

Inlägg av Emil »

blackparkas skrev:Måste uppdatera lite, var ju och köpte en Bassballs idag!


Bild

Allt är inte inkopplat, måste köpa en fueltank, har inte ström så det räcker.
Grym bassdriver där!
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+
Inlägg: 1345
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 03:23
Ort: Stockholm

Inlägg av Hugo Drax »

mikkejohansson skrev:
Hugo Drax skrev:^åfan. Men hur fungerar det med locket? Jag hade den idén med mitt case, men det är alldeles för tunnt för att göra en våning och lägga Powersupplyen under.
Har mätt noggrant och använt rätt plyfa :). Har c:a 6cm "till godo" för pedalhöjd på övervåningen, vilket de flesta pedaler fixar (inte min Carl Martin nere till vänster t ex),
hmm, Vad har du för innermått på bordet?
Jag kanske bara varit slarvig när jag gjort mina beräkningar :o
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Hugo Drax skrev:
mikkejohansson skrev:
Hugo Drax skrev:^åfan. Men hur fungerar det med locket? Jag hade den idén med mitt case, men det är alldeles för tunnt för att göra en våning och lägga Powersupplyen under.
Har mätt noggrant och använt rätt plyfa :). Har c:a 6cm "till godo" för pedalhöjd på övervåningen, vilket de flesta pedaler fixar (inte min Carl Martin nere till vänster t ex),
hmm, Vad har du för innermått på bordet?
Jag kanske bara varit slarvig när jag gjort mina beräkningar :o
Det står i beksirvningen att höjden är 10cm, men det är snarare 12-13 om man "knuffar upp" skumgummit i locket. 4cm under andravåningen, c:a 10mm plyfa ger bra "måni" som vi säger här (marginal).
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

marcbass skrev:Japp visst kan man stänga av preamp och speaker simulatorn..

Då blir de typ som en massa goa effekt pedaler istället. Fast med true bypass då.. Vilket inte BOSS har i någon av sina enkel pedaler annars tror ja va..
Instämmer helt! Jag har kört på GT6B i några år (dryga 5) och är mkt nöjd. Att den har digital ut är ett plus, lätt som en plätt att kunna spela in med sina favorit -live effekter. Rakt in i Cubase. Har dessutom spelat rätt mycket i olika teateruppsättningar och haft otroligt stor användning av bordet. Alla effekter låter snyggt, t om oktaven. Skulle man köpa lösa pedaler istället för GT:n skulle det bli ett några meter långt pedalbord.. Volympedalen är robust och inte plastig/gnisslig. Hursomhelst- detta var ett bra köp tycker jag.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag måste köpa någr aroligare pedaler.... Fy så tråkigt mitt pedalbord ser ut!!!
Ajajaj... inte har man råd med sån´t nu!??

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

mikkejohansson skrev:Bild'

Under konstruktion som alltid, men det rör på sig...andravåning klar, blir en fueltanl jr där under...sen kanske dt blir en bypass loop-peddal n¨nstans med (för Bossarna mest).
Attans! Skulle börja "kabla" bordet idag men upptäckte att jag glömt STÄMPEDALEN (Korg PB)!!! Satt på kontrabasbordet när jag pusslade senast...skitå, tillbaka till ritbordet...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

mikkejohansson skrev:
mikkejohansson skrev:Bild'

Under konstruktion som alltid, men det rör på sig...andravåning klar, blir en fueltanl jr där under...sen kanske dt blir en bypass loop-peddal n¨nstans med (för Bossarna mest).
Attans! Skulle börja "kabla" bordet idag men upptäckte att jag glömt STÄMPEDALEN (Korg PB)!!! Satt på kontrabasbordet när jag pusslade senast...skitå, tillbaka till ritbordet...
Känner igen det där!
Känns surt!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag kan behöva en dist/OD-trampa till, sälj nå´t till mig.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

blackparkas skrev:Jag kan behöva en dist/OD-trampa till, sälj nå´t till mig.... :D
Jag har en fin Blowtorch som kan gå, ska vi säga 1500:- :) :) :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

mikkejohansson skrev:
blackparkas skrev:Jag kan behöva en dist/OD-trampa till, sälj nå´t till mig.... :D
Jag har en fin Blowtorch som kan gå, ska vi säga 1500:- :) :) :)
Klipp den Parkas...
Men Mikke, borde du inte ha den ute till höger? Där är väl en lite microbrytare för att ändra karaktär.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

groovyjr skrev:
mikkejohansson skrev:
blackparkas skrev:Jag kan behöva en dist/OD-trampa till, sälj nå´t till mig.... :D
Jag har en fin Blowtorch som kan gå, ska vi säga 1500:- :) :) :)
Klipp den Parkas...
Men Mikke, borde du inte ha den ute till höger? Där är väl en lite microbrytare för att ändra karaktär.
Gillade bara läget med switchen "ute" så det spelar inte så stor roll...hur som helst kommer inte åt den ifall den inte sitter på "övervåningen", det är ganska höga kanter på bordet tyvärr.

Den kommer antagligen bytas ut mot en Tronographic Rusty Box vad det lider. Utan sidoswitch :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Nu så. Flyttat om o testat med kontakter för rätt avstånd o så...

Tror den här layouten kan funka som utgångsläge för det mesta; går byta ut Blowtorchen mot ett filter, choruset mot phaser osv om man vill ha in lite andra sound...

Bild
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar