Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Hoppas inte jag var en av de som skrev otrevligt, kan inte minnas det iaf och menade det isf inte.
Kom tillbaka johannes, forumet är inte detsamma utan dig!
Nej nej nej, absolut inget otrevligt från dig, Parkas.
Jag kommer säkert tillbaka tids nog men nu nöjer jag mig med att passivt läsa era dumheter. Tills nu när jag hamnade i denna diskussion. Jag avslutar här, beröm mitt coola pedalbord i stället, här kommer det igen:
Bild
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Schyssta användningsslitningar på octabassen! The lord of the subcontraoktaven!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag vill också ha ett pedalbord... men jag är så fullkomligt nöjd med ljudet i stärken än så länge så jag tror inte jag kommer använda några pedaler....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Efter mycket om och men så blev det en bild på bordet iallafall!
Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
gäst

Inlägg av gäst »

Matchande färg på samtliga pedaler. Medvetet val eller slumpen?
gäst

Inlägg av gäst »

Svarte_Jack skrev:Schyssta användningsslitningar på octabassen! The lord of the subcontraoktaven!
Njaäe, snarare är det så att den slitits av att ligga i väskan tillsammans med verktygen och bas-stativen, den har använts (och används) otroligt lite.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Luck favours the prepared!
-Edna Mode


:D

EDIT: om jag inte får ordning på stärkens compressor så kanske det blir lite färg på bordet.. emma målar.. :)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Kommer bild snart! På:
JJLabs stämpedal
EBS MultiComp
Ibanez Auto-wah
Digitech Whammy
EHX Little Big Muff
Ibanez Smash Box
Boss BF-3 Flanger
Boss CE-5 Chorus Ensemble

Nån som vill köpa ett Slow Gear förresten?
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

för att svara ytterligare på frågorna om GT6B, så har detta pedalbord true bypass-bra eftersom det inte stryper direktljudets nivå. Fett ljud in-fett ljud ut. Sen gillar jag att man kan använda det hemma för inspelning,´har prövat koppla in till ljudkortet via digital out och man får rent ljud, klart och brusfritt. Oändliga möjligheter med detta bord tack vare att det går att ändra kedjan av effekter. Har använt den i några år o jag tror inte jag byter i första taget. Smaken är ju som baken men vill man ha massor av valmöjligheter och kan tänka sig att pula en stund så är detta bordet en bra affär. Vet dock inte om det finns på marknaden fortfarande.
Bild
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Haft en GT 6B också och tycker att det nog är den bästa multieffekt som finns på marknaden
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Bild
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Ja, jag håller för närvarande att bygga ett litet pedalbord. I stort sett klart, ska klä bottenplattan med filttyg så att pedalerna kan fästas med kardborrband. Byggt på en modifierad väska från Clas Ohlson.

Väskan:
Bild

Pedalbordet:
Bild

Bilder tagna med webbkamera och dåligt ljus...

edit: Byggkostnad runt 300:-... Tar en timma.
Senast redigerad av basmartin den lör 15 sep 2007, 12:01, redigerad totalt 1 gånger.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Tips är att köpa T-Rex kardborreband från Jam. Sjukt bra klister och för 80 spänn får du så det räcker.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Pyssling: Vad är det för bord du har?
Ser ut som Johannes, hur ser det ut utan pedaler på!??

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Det är ett T-Rex-bord. Kostar väl strax under 1000:- inklusive väska och kardborreband. Lätt värt pengarna, fast som du ser tar Fuel Tank:en upp en del plats och är för stor att montera under.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Pyssling skrev:Det är ett T-Rex-bord. Kostar väl strax under 1000:- inklusive väska och kardborreband. Lätt värt pengarna, fast som du ser tar Fuel Tank:en upp en del plats och är för stor att montera under.
Följer fueltanken med eller köper man den bredvid, kostar?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Den går på 1000:-
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Så bordet kostar 1000 och fueltanken kostar 1000?
2000 spänn...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Japp... Mycket dåligt köp när jag tänker efter, då jag kunde drivit alla 9-volts-pedaler med en daisy chain från en Boss-adapter :(
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

clas ohlson för 120 spänn funkar oxå... billigare än en vissa splitkablar
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
gäst

Inlägg av gäst »

Pyssling skrev:Tips är att köpa T-Rex kardborreband från Jam. Sjukt bra klister och för 80 spänn får du så det räcker.
Tips är att INTE köpa T-Rex kardborreband då det släpper från pedalernas undersida om du tar loss pedalerna några gånger. Claes Ohlssons band och ett bra tvåkomponentslim rekommenderas eller gör som jag gjorde: Skruva loss bottenplattan från pedalen (på de pedaler där det är möjligt), ta bort skyddsremsan och limma dit kardborrebandet men lämna någon centimeter på varje sida så du kan vika in bandet under och skruva sedan tillbaka plattan. Då sitter det stenhårt.
Fördelen (och tanken bakom kanske?) med att använda T-Rex kan vara att det SKALL vara lätt att få bort remsan om man inte skall ha pedalen i ett pedalbord längre. Med tvåkomponentslim är det ju mer eller mindre omöjligt.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Johannes skrev:
Pyssling skrev:Tips är att köpa T-Rex kardborreband från Jam. Sjukt bra klister och för 80 spänn får du så det räcker.
Tips är att INTE köpa T-Rex kardborreband då det släpper från pedalernas undersida om du tar loss pedalerna några gånger. Claes Ohlssons band och ett bra tvåkomponentslim rekommenderas eller gör som jag gjorde: Skruva loss bottenplattan från pedalen (på de pedaler där det är möjligt), ta bort skyddsremsan och limma dit kardborrebandet men lämna någon centimeter på varje sida så du kan vika in bandet under och skruva sedan tillbaka plattan. Då sitter det stenhårt.
Fördelen (och tanken bakom kanske?) med att använda T-Rex kan vara att det SKALL vara lätt att få bort remsan om man inte skall ha pedalen i ett pedalbord längre. Med tvåkomponentslim är det ju mer eller mindre omöjligt.
Märkligt, kardborren jag fick med pedalbordet har klister som inte släpper för ett någe. Fick nästan plocka fram bensin för att lösa det på en pedal det skulle bort från.
gäst

Inlägg av gäst »

Pyssling skrev:
Johannes skrev:
Pyssling skrev:Tips är att köpa T-Rex kardborreband från Jam. Sjukt bra klister och för 80 spänn får du så det räcker.
Tips är att INTE köpa T-Rex kardborreband då det släpper från pedalernas undersida om du tar loss pedalerna några gånger. Claes Ohlssons band och ett bra tvåkomponentslim rekommenderas eller gör som jag gjorde: Skruva loss bottenplattan från pedalen (på de pedaler där det är möjligt), ta bort skyddsremsan och limma dit kardborrebandet men lämna någon centimeter på varje sida så du kan vika in bandet under och skruva sedan tillbaka plattan. Då sitter det stenhårt.
Fördelen (och tanken bakom kanske?) med att använda T-Rex kan vara att det SKALL vara lätt att få bort remsan om man inte skall ha pedalen i ett pedalbord längre. Med tvåkomponentslim är det ju mer eller mindre omöjligt.
Märkligt, kardborren jag fick med pedalbordet har klister som inte släpper för ett någe. Fick nästan plocka fram bensin för att lösa det på en pedal det skulle bort från.
Det funkar säkert jättebra så länge pedalen sitter på plats, det är när man möblerat om några gånger som det kan börja släppa. (Hur länge dröjer det innan första slapbas-skämtet? Prakas?) Testa tipset i mitt förra inlägg (med bottenplattan) så blir det inga problem avsett hur många gånger du rycker pedalerna.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nej, jag avstår.



Men däremot så måste jag köpa fler pedaler så jag kan ha ett pedalbord!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Johannes skrev:
Pyssling skrev:
Johannes skrev:
Pyssling skrev:Tips är att köpa T-Rex kardborreband från Jam. Sjukt bra klister och för 80 spänn får du så det räcker.
Tips är att INTE köpa T-Rex kardborreband då det släpper från pedalernas undersida om du tar loss pedalerna några gånger. Claes Ohlssons band och ett bra tvåkomponentslim rekommenderas eller gör som jag gjorde: Skruva loss bottenplattan från pedalen (på de pedaler där det är möjligt), ta bort skyddsremsan och limma dit kardborrebandet men lämna någon centimeter på varje sida så du kan vika in bandet under och skruva sedan tillbaka plattan. Då sitter det stenhårt.
Fördelen (och tanken bakom kanske?) med att använda T-Rex kan vara att det SKALL vara lätt att få bort remsan om man inte skall ha pedalen i ett pedalbord längre. Med tvåkomponentslim är det ju mer eller mindre omöjligt.
Märkligt, kardborren jag fick med pedalbordet har klister som inte släpper för ett någe. Fick nästan plocka fram bensin för att lösa det på en pedal det skulle bort från.
Det funkar säkert jättebra så länge pedalen sitter på plats, det är när man möblerat om några gånger som det kan börja släppa. (Hur länge dröjer det innan första slapbas-skämtet? Prakas?) Testa tipset i mitt förra inlägg (med bottenplattan) så blir det inga problem avsett hur många gånger du rycker pedalerna.
Kan inte minnas hur många gånger jag möblerat om mitt bord, och fortfarande inga såna problem. Nöjer mig med kardborren som det är :)
blackparkas skrev:Men däremot så måste jag köpa fler pedaler så jag kan ha ett pedalbord!!
Man måste alltid köpa fler pedaler.
Skriv svar