Overkill pedalbord?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Overkill pedalbord?

Inlägg av mikkejohansson »

http://www.vendolin.se/annonce_detail.a ... id=5071295

Har kikat på "Micke Backline":s bord tidigare i hans annonser, men seriöst...de är ju snygga o så...men 4.500:- + kontakter? Utan strömförsörjning, utan kablar?

Vad kan det kosta att beställa ett (äkta :) ) Puma eller Trailer Trash från USA? Jag vet inte riktigt....jag blir nästan lite provocerad känner jag.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

haha ska nog köpa en sån till min OD, då snackar vi overkill
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Nu har Micke Backline gjort en "budgetvariant" med;

http://www.vendolin.se/annonce_detail.a ... id=5083623

Okej om man inte orkar bygga själv och hellre köper....men han måste ha ett påslag på över 100% på de där borden...får han verkligen sålt nånting?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

antagligen inte, eftersom han behöver annonsera...
fattar inte riktigt hur det tänks.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Fast alltså, det är ju inte direkt "svårt" att bygga ett pedalbord... Antingen så bygger man en träplatta med ett "högt" lock på eller så går man lite overkill och gör som backline-micke, har ett vinklat pedalbord där man kan ha strömförsörjningen under pedalerna. Hur som helst, har man tid och verktygen så kan man lätt snida ihop sitt eget pedalbord billigt.

Finns väldigt många som byggt sina egna pedalbord på http://www.guitargeek.com, och dom har lagt ut typ 50-60 dollar vad jag förstått, och då har dom fått ett sjysst pedalbord.

Fast sen är det ju klart, är man född med tummen mitt i handen (och dessutom på ovansidan, eller hur Mikke? :wink: ) så kanske det är värt att köpa ett färdigt.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jo, men även om du köper ett "färdigt" typ Stonecastle, T-rex eller Pedaltrain osv (nu jämför jag med Overkill budget-varianten) får man ju mycket mer för de pengarna...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

mikkejohansson skrev:Jo, men även om du köper ett "färdigt" typ Stonecastle, T-rex eller Pedaltrain osv (nu jämför jag med Overkill budget-varianten) får man ju mycket mer för de pengarna...
Exakt, det sista jag skulle göra vore att köpa ett custombyggt pedalbord, om det inte var av Skrydstrup eller Custom Audio Electronics...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jag skulle lätt kunna tänka mig köpa ett specialbyggt pedalbord, och Overkill-borden är ju snygga trots att de är kopior (more or less) av Trailer Trash-borden från USA, (EDIT, glömde resten av meningen) men inte till de priserna...

I och för sig hamnar kanske runt 3.000:- för ett sånt bord med strömförsörjning jämfört med c:a 4.000:- för ett overkill. Men jämför man de små borden med likvärdiga tycker jag inte det verkar prisvärt på en fläck.
Senast redigerad av mikkejohansson den lör 02 jun 2007, 20:30, redigerad totalt 1 gånger.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Gäst

Inlägg av Gäst »

FreCKo skrev:
mikkejohansson skrev:Jo, men även om du köper ett "färdigt" typ Stonecastle, T-rex eller Pedaltrain osv (nu jämför jag med Overkill budget-varianten) får man ju mycket mer för de pengarna...
Exakt, det sista jag skulle göra vore att köpa ett custombyggt pedalbord, om det inte var av Skrydstrup eller Custom Audio Electronics...
Eller Pete Cornish...

Bild
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Hehe, Micke BAckline har ju humor: http://www.vendolin.se/annonce_detail.a ... id=5091694

Jag får nog ändra åsikt lite :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

mikkejohansson skrev:Hehe, Micke BAckline har ju humor:
:lol: :lol:
Skriv svar