Pedalbord - Hjälp med engelskan!

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Patrik Carlsson
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 14:32

Pedalbord - Hjälp med engelskan!

Inlägg av Patrik Carlsson »

Detta pedalbord verkar intressant. http://www.pedalpad.com/Pedal-Pad-MPS-L ... -Board.htm :D
Dessa kvalitetsvaror finns ju inte i Sverige utan man blir tvungen att skeppa över från USA. Då jag är lite trög på att förstå engelska undrar jag om det finns någon som förstår texten som är färgad i rött. Det har någonting med voltaget att göra, men vad jag kan förstå så funkar dessa i europeisk voltage.

International Voltage Users: The Power Pad II runs on standard U.S. 110 voltage. You can plug any voltage in the world into it such as 240/220, etc. However, whatever input voltage you plug into the Power Pad II is the same voltage that will come out of the AC courtesy outlet on the side. For example, if you want to plug a pedal that requires a dedicated adapter into the courtesy outlet, you would probably need some type of (i.e. 220/240 volt) converter for the courtesy outlet. In addition, the eight 9 volt DC jacks will still put out the same 9 volts to each pedal, no matter what voltage you put into the main power supply unit.
http://www.pedalpad.com/Power-Pad-II-Pe ... Supply.htm

Dem är ju lite dyrare än Sveriges kvantitets utbud. Detta pedalbord kostar ca 1700 kr, men jag tycker det är värd det. 8)
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Det ska funka, men du måste ha en adapter som passar i våra vägguttag

Eller så byter du stickpropp.. det är inga problem eftersom att det är före likriktaren så det enda du behöver hålla reda på är en ev jordkabel så den hamnar rätt
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Re: Pedalbord - Hjälp med engelskan!

Inlägg av Wall »

Patrik Carlsson skrev:For example, if you want to plug a pedal that requires a dedicated adapter into the courtesy outlet, you would probably need some type of (i.e. 220/240 volt) converter for the courtesy outlet. [/color]In addition, the eight 9 volt DC jacks will still put out the same 9 volts to each pedal, no matter what voltage you put into the main power supply unit.
Om dina pedaler klarar sig på 9 volt (per styck) och du inte har fler än 8st är allt guld och gröna skogar.
Om du har pedaler som går på 12 volt eller mer/mindre kan det bli lite klurigt att få ihop det.
Titta på dina pedaler står det 9 volt, köp! :D
Hälsar,
/Wall
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Voodoolabs pedalpower 2 +..
Där kan du nu köra 9, 18 och 24 v pedaler.. dyr som as dock.. jag kånkar mitt case med ett faststruvat 10slots-grenuttag med adaptrar istället.. precis som med alla 9in1 maskiner.. går en sönder så går alla sönder..
Gå in och kolla klipp nr 8 av Billy Sheehans clinic på http://www.bassplayer.tv

Mycket roligt om pedaler.. etc.. :)
Bra site i övrigt med massa nyttigt..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem
Inlägg: 271
Blev medlem: mån 04 jun 2007, 22:21
Ort: Malmö

Inlägg av Ravens »

Det är faktiskt en väldigt prisvärd sak det där!

Som tidigare sagt så kan du ju koppla in den på det svenska nätet utan problem, du behöver inte ens skruva något för att byta kabel eftersom det är en standard modulärkabel, en sån som stitter i en dator eller i de flesta förstärkare. Man fårockså en vanligt US 110v jack ut vilket är rätt så smart om man vill köra grejjer ifrån USA

Bara 9 volt ut som sagt, vilket är lite kasst eftersom en hel del riktigt coola pedaler o preamps kör mer tex vissa MXR och Electro-Harmonix.
Tänkom du har flera av EHX 001 modeller (nano clone, nano chorus etc) så kan de aldrig dela strömförsörjning på grund av eldesignen.
Bild
Användarvisningsbild
Patrik Carlsson
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 14:32

Inlägg av Patrik Carlsson »

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
Patrik Carlsson
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 14:32

Inlägg av Patrik Carlsson »

Ravens skrev: Bara 9 volt ut som sagt, vilket är lite kasst eftersom en hel del riktigt coola pedaler o preamps kör mer tex vissa MXR och Electro-Harmonix.
Tänkom du har flera av EHX 001 modeller (nano clone, nano chorus etc) så kan de aldrig dela strömförsörjning på grund av eldesignen.

Tänkte köra en MXR phase 100 och den nya Q-tron+, förhoppningsvis går Q-tronen på batteri vilket original Q-tron+ inte gör (tror jag?).
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem
Inlägg: 271
Blev medlem: mån 04 jun 2007, 22:21
Ort: Malmö

Inlägg av Ravens »

Phase 100 är nio volt.
Q-tron är värre, den går på 24 volt, men du har ju Micro Q-tron annars.
Bild
Användarvisningsbild
Patrik Carlsson
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 14:32

Inlägg av Patrik Carlsson »

Finns det något pedalbord som klarar både 9v - 24v pedaler?
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

se min tidigare post...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Patrik Carlsson
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 14:32

Inlägg av Patrik Carlsson »

Liten skrev:se min tidigare post...
Synd att USA tillverkade bara går att använda där.
Senast redigerad av Patrik Carlsson den fre 10 aug 2007, 17:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem
Inlägg: 271
Blev medlem: mån 04 jun 2007, 22:21
Ort: Malmö

Inlägg av Ravens »

Bild
Skriv svar