Ibanez ts9

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem
Inlägg: 271
Blev medlem: mån 04 jun 2007, 22:21
Ort: Malmö

Inlägg av Ravens »

Bra!

har du testat den till gitarr ännu?
Bild
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 29 jul 2007, 14:07
Ort: Karlskoga

Inlägg av SmashMyAmp »

ursäkte det skulle inte stå för mycket bas utan för mycket dist lr för lite. vet inte vad jag tänkte på..
mm körde gitarr genom den också, tyvärr på min transistor fender fm som inte är nån bra stärkare.. men det lät som förut fast lite mer riv och bas i den då :) precis som jag trodde att den skulle låta när jag köpte den till gitarren. så det var världens kap att köpa och modda den pedalen.
Edit: rekomenderar den varmt..
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 15:54
Ort: Borlänge

Inlägg av bassicfun »

En variant att få obegränsat med stadig botten är att fixa en parallell loop med en eq så man kan få lite ren signal brevid disten.Två stärk eller två försteg är alltid bra om man gillar dist....men jobbigt för den late :wink:
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 15:54
Ort: Borlänge

Inlägg av bassicfun »

Jag köpte en ts9 när dom kom,men förstog mej inte på att använda den mer än om man ville låta som någon tråkig jazzrock gitarist....man jag har givetvis hört folk som lyckats åxå,men hur?
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bassicfun skrev:Jag köpte en ts9 när dom kom,men förstog mej inte på att använda den mer än om man ville låta som någon tråkig jazzrock gitarist....man jag har givetvis hört folk som lyckats åxå,men hur?

Det är ju bara att gasa på!
Blev klar förbättring när man körde genom effektloopen (Tack Dereborn för upplysning..!)
För mig har det låtit skitigt och krispigt, precis vad jag letade efter då alla distpedaler avsedda för bas bara "frasslade" och fräste. Usch.
Men man ska inte ha för mycket dist på, tror jag brukar ha min på en kvart max. (Svårt att säga för pottarna är av..)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar