Akai Headrush.

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Akai Headrush.

Inlägg av Pyssling »

Vilken grej alltså! Plockade upp den idag på Jam i Stockholm och satan vilket rolig liten pelle det är! Har nu suttit i knappt två timmar och jammat med mig själv och noisat så katten blev galen. En snabb recension:
Bra, men lite kort loop. Konstigt nog kan man inte over-dubba längre partier än det första man spelat in, vilket kan bli problem ibland.

Sjysst delay som tyvärr är svårt att noisa riktigt ordentligt med eftersom feedback-kontrollen aldrig gör att delayet ökar i volym och om man rör tidskontrollerna medan ett eko går tystnar det, istället för att det blir helt galet som på Boss DD-pelader. Bandeko-"simulatorn" är riktigt cool, där man kan ställa in mellanrum mellan dom virtuella avspelningshuvudena och få riktigt balla effekter på det viset.

Rekommenderas till alla som vill ha ett sjysst tap-tempodelay där man slipper hålla in knappen i två sekunder eller nåt liknande och är sugen på att leka med en loop.

God natt!
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 15:54
Ort: Borlänge

Inlägg av bassicfun »

sålde dom den ny?var svårt att köpa nya akai pedaler här,ialla fall förut.
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Jag lät dom beställa den. Fanns innan på hemsidan, så jag gick in och frågade, så beställde dom åt mig.
Skriv svar