GT-6B vs. POD XT Live

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
kosmonaut
Medlem+
Inlägg: 524
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 17:00
Ort: Göteborg

GT-6B vs. POD XT Live

Inlägg av kosmonaut »

Är det någon som har nån samlad uppfattning om dessa båda pjäser?
Boss GT-6B och LINE6 Bass POD XT Live alltså.

Är den ena bättre än den andra på något sätt, eller är dom väldigt likvärdiga? Kvaliten på effekter/simuleringar etc.?

//anders.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Jag har en GT6B och har testat en XT live, båda låter bra, personligen tycker jag att GT6B är lättare att ratta och mer överskådlig, men jag tror faktiskt att det mest är en smak sak, båda gör jobbet och låter bra.

Om man kopplar bort simulatorer och preamps i dom båda så vet jag inte hur dom låter sins i mellan, men GT6B låter mycket bra som bara effektpedal.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

GT6B
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
kosmonaut
Medlem+
Inlägg: 524
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 17:00
Ort: Göteborg

Inlägg av kosmonaut »

marcbass skrev:GT6B
Aahh, det är så skönt när folk e kortfattade, inga långa tråkiga utläggningar... du har övertalat mig MarcBass!
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Inlägg av busse »

Kan man få en lite mer utförlig beskrivning av dessa pjäser? :D Hur är stärkar simulatorerna i dessa två effekter? Jag funderar på att helt skippa stärkaren och börja plugga in basen via stärkarsimulator in i mixern, för sen jag köpte ett in ear system så hör jag ju mig själv utan problem. Min rygg skulle verkligen tycka om det plus att det skulle bli mindre grejer att släpa på. Hur funkar Boss GT6B och POD XT rakt in i en mixer?
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Båda funkar bra att köra direkt till mixer, och simulatorerna funkar imponerade bra tycker jag, framför allt så är det ju GT6B jag har provat, men har även lyssnat på XT Live. Så jag hävdar fortfarande att det är en ren smak sak och att båda fyller den funktion du söker. Och det finns många band idag som enbart kör med såna här pjäser i repa, studio och live, så dom funkar bra till det, även om jag skulle sakna trycket ur en stärkare :D
Skriv svar