Vad skall man ha för stämpedal?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

Hm.
Jag har motsatt erfarenhet av Arion:

Jag säljer Peterson så jag är väl partisk, men i alla fall:

Jag har alltid strobostomp framför mig på golvet. När man vant sig vid displayen så går det betydligt snabbare än en vanlig stämapparat. Jag har också en gammal Arion och jag tog med den på en spelning för ett tag sedan. Jag höll på att bli tokig. Peterson är så lätt att stämma exakt med så man blir bortskämd. Trots att mittenlampan lyste på Arion tyckte jag hela tiden att det var aningen surt. Givetvis var det till stor del min osäkerhet, men det är ganska stort område som visas som ok på en vanlig stämapparat med lampa.

En Peterson-pedal kostar knappa två tusen, men det blir exakt och man kan lita på det. Det krävs lite användning för att vänja sig, men sedan är man fast. Man förbättrar också sitt gehör om man hela tiden hör ett exakt stämt instrument.

Som sagt är jag partisk, men det är i alla fall min erfarenhet. Anledningen till att jag säljer Peterson är att jag gillar dem så mycket. Priserna är så pressade nuförtiden med näthandel osv så jag gör inte precis några pengar på det...

Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
TommyLove
Medlem
Inlägg: 489
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 07:42
Ort: Västerås

Inlägg av TommyLove »

Jag kör BOSS TU-2 och är nöjd. Börjar dessutom komma ner i bra pris. Enda nackdelen är att dioderna inte syns i direkt solljus. Men 99% av spelningarna är ju i mörker...
www.myspace.com/tommylovesweden


Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Fick min TU-2a idag... Ska prova när jag kommer hem 8)

EDIT: giggar med den på lördag.. kan återkomma med rapport om det finns intresse.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Skriv svar