Boss ME-50B

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
kosmonaut
Medlem+
Inlägg: 524
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 17:00
Ort: Göteborg

Boss ME-50B

Inlägg av kosmonaut »

Hej!
Är lite intresserad av Boss ME-50B, den där multieffekten ni vet, är det nån som har några erfarenheter av den? Delarna jag är mest intresserad av är Delay:et, chorus/reverb och även lite Oktav upp funktionen, funkar den bra?
Kommer att använda den till riggen, ingen line alltså (jo ibland men då har jag rör-lineboxen så...)

Tack Tack.
//anders.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Boss ME-50B

Inlägg av FreCKo »

kosmonaut skrev:Hej!
Är lite intresserad av Boss ME-50B, den där multieffekten ni vet, är det nån som har några erfarenheter av den? Delarna jag är mest intresserad av är Delay:et, chorus/reverb och även lite Oktav upp funktionen, funkar den bra?
Kommer att använda den till riggen, ingen line alltså (jo ibland men då har jag rör-lineboxen så...)

Tack Tack.
//anders.
Såsom jag ser det så är det ett gäng boss-pedaler i en pedal (lite slarvigt beskrivet). Ljudmässigt är det absolut inga fel, du får kompressor, olika sorters dist, modulations och en massa andra roliga effekter. Dessutom så finns det en EQ i pedalen och en exp-pedal som du kan programmera till all möjligt.

Om det inte vore för att jag redan har en distpedal och en bassdriver DI så skulle jag nästan köpa en sån där, men nu när jag har två pedaler vill jag bygga mig ett pedalbord :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
kosmonaut
Medlem+
Inlägg: 524
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 17:00
Ort: Göteborg

Inlägg av kosmonaut »

Jo jag förstår ju i stort hur den är uppbyggd o så men är det några som använt den in action?
Känner att det skulle vara skönt att samla många pedaler i en, lättare att frakta o så, men några extra pedaler får man ju ha brevid ändå...

Är det några som har nån erfarenheter av denna marräng? Hur är ljudkvaliten i effekterna, inställningsmöjligheterna, ljudet ut?
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Den är jättebra! Jag har haft min i mer än ett halvår. Använder mest chorus och syntbas i den.
Skriv svar