Varför hackar ni på EBS?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Varför hackar ni på EBS?

Inlägg av GNUlars »

EBS

Jag fick av misstag in detta på "till salu" så här kommer det på rätt ställe också...

Det finns en hel del snack om EBS produkter i detta forum. Förvånande ofta är det negativa ordalag. Jag tycker att det finns en slags outtalad jantelag som säger att vi skall klanka ner på Svenska EBS istället för att vara stolta för vårt inhemska basfabrikat.

Man kan tycka vad man vill om hur EBS produkter låter, men att bara säga att de inte låter bra är rent skitsnack. EBS säljer åtskilligt utomlands och då till priser som vi inte skulle drömma om att betala här. I USA är EBS ett "Boutique"-märke med högt anseende.

Visst, EBS pedaler är inte de som sticker ut mest med de mest utflippade och konstiga ljuden, men det är de inte heller avsedda att vara. EBS har lagt tonvikten på ljudkvalitet och användarvänlighet. Den första preampen EBS1 var på sätt och vis motsatsen med oändliga möjligheter, man kunde ratta bort sig i alla valmöjligheter. Sedan dess har EBS valt att satsa på enklare lösningar men fortfarande med hög ljudkvalitet (lågt brus, högt headroom mm)

Om vi tar ett exempel: EBS Multicomp är en förträfflig kompressorpedal, men inte om man vill att den skall funka som en ljudeffekt. För att jämna ut signalen är den svårslagen, men om man gillar pumpande kompressoreffekt som en del av sitt ljud så är det ingen hit alls. Jag är lite trött på folk som säger att EBS inte är bra utan att förklara vad de inte gillar med dem.

Jag använder själv inte mycket EBS-grejer, men jag tycker ändå att det är ett högkvalitativt märke som gör utmärkta produkter som har mycket att ge. NEO 112 högtalarlåda använder jag gärna. Lätt, liten och ganska kaxig i ljudet. Jag använder också EBS octabass emellanåt även om den inte triggar helt problemfritt. Jag använder inte kompressor, men om jag skulle behöva en skulle det bli EBS. Microbass II är en problemlösare av stor kaliber som jag gärna använder. Lite dyr men mycket användbar.

Var inte så fördömande! Våga säga att produkten inte passar det jag håller på med, men att den är bra på detta och detta....
Vi måste komma ihåg att alla basar är bra (med få undantag). Själv spelar jag gärna på Rickenbacker, Jazzbas, Aria Pro II eller varför inte Ibanez eller Lakland. Alla enormt olika, men alla är bra på sitt sätt.

Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

"Övrigt" kanske hade varit en lämpligare placering?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Gäst

Inlägg av Gäst »

Finns en miljon trådar på samma tema, i stort sett så kommer de flesta av trådarna fram till att det är många på forumet som både använder och gillar EBS men att de som inte gillar prylarna är högljuddare och kanske inte så nyanserade i sin kritik.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Har ingen erfarenhet av EBS stärkare och vet följdaktligen inte hur dom låter. Men jag har oerhört svårt att tro att dom skulle vara så kassa som man ibland får intryck av.
Hade det varit skräp hade dom kursat för länge sedan.
Inte för att en ny stärkare är aktuell, men jag blir lite sugen på att testa en EBS bara för att..........
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17238
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag håller med om att EBS tillverkar högkvalitiativa produkter och jag har själv haft ett gäng EBS-pedaler (bl.a. just kompressorn som jag anser vara superb!). Anledningen till att jag inte har dem kvar är att jag behövde pengar till en gammal Fender...

Däremot så är EBS-soundet inget för mig, det är för modernt eller "för bra" för mina öron. Mitt ideal ligger mera åt "lätt-överstyrd-rörhäck-genom-en-4x12:a". Det är möjligt att en Fafner genom en Classiclåda skulle kunna vara ett alternativ, men jag har aldrig varit i närheten av en så'n rigg.

Kort sagt så instämmer jag i dina åsikter, men tackar ändå nej till EBS-förstärkare. Men visst är det ball med ett svenskt alternativ i världstoppen!?!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Så... OM jag skulle tycka att EBS låter dåligt, så ska jag inte säga det på ett forum?
Ett forum är väl väldigt mycket till för att få uttrycka sina egna åsikter?

Mn absolut, mer nyanserad kritik än att "Det eller det låter skit" kan man väl kanske begära...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:Så... OM jag skulle tycka att EBS låter dåligt, så ska jag inte säga det på ett forum?
Ett forum är väl väldigt mycket till för att få uttrycka sina egna åsikter?

Mn absolut, mer nyanserad kritik än att "Det eller det låter skit" kan man väl kanske begära...
Tror inte att GNUlars menade att man inte skall få uttrycka sin mening.

Utan just vad du själv syftar på.

Om någon skulle skriva att fabrikat XXX är dynga.
Och inget mer så bryr åtminnstånde jag mig inte det ringaste om den åsikten.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

EBS tillverkar skitprylar som låter skit...




...inte. Men seriöst, jag trodde vi hade klarat upp hela EBS-bashar grejen för ett par månader sen.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

EBS-Rörhäck -BBQ

Inlägg av GNUlars »

Jovisst, rörhäck i 412:a är precis mitt ljudideal också. Det skulle i så fall vara EBS TD650, men inte i en EBS-låda....

Självklart skall man säga vad man tycker, men också varför. Ingen blir glad av att höra att något låter skit... varför låter det skit?? på vilket sätt??

Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GNUlars?

GNU är inte det nå´n musikaffär el. dylikt?
Som säljer EBS-prylar?



Förstår inte varför du tar upp detta nu, det var ju skitlängesedan det var någon EBS-diskussion!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:GNUlars?

GNU är inte det nå´n musikaffär el. dylikt?
Som säljer EBS-prylar?


Förstår inte varför du tar upp detta nu, det var ju skitlängesedan det var någon EBS-diskussion!?

Du tänker på MUG, kanske; MusikUtanGränser?

Förmodligen för att han surfat runt på forumet som ny medlem och, till sin bestörtning, upptäckt att folk kastar skit på EBS.

Du blir nästan lite stött, Parkas?! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:GNUlars?

GNU är inte det nå´n musikaffär el. dylikt?
Som säljer EBS-prylar?



Förstår inte varför du tar upp detta nu, det var ju skitlängesedan det var någon EBS-diskussion!?
Dina egna ord BP. :wink:

"Ett forum är väl väldigt mycket till för att få uttrycka sina egna åsikter?"

GNULars kanske inte varit inne på forumet på ett tag? :?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev:GNUlars?

GNU är inte det nå´n musikaffär el. dylikt?
Som säljer EBS-prylar?


Förstår inte varför du tar upp detta nu, det var ju skitlängesedan det var någon EBS-diskussion!?

Du tänker på MUG, kanske; MusikUtanGränser?

Förmodligen för att han surfat runt på forumet som ny medlem och, till sin bestörtning, upptäckt att folk kastar skit på EBS.

Du blir nästan lite stött, Parkas?! :P
Haha, nje. Stött skulle jag inte våga påstå, men trött :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Nä, GNU säljer inte EBS

Inlägg av GNUlars »

GNU är en gitarrverkstad i Jonsered utanför Göteborg. Vi säljer inte EBS grejer och är inte speciellt entusiastiska rent personligt, men tycker ändå att det är bra grejer. Jag gillar personligen mer udda grejer men anledningen till att jag tar upp det nu är de trådar jag sett med EBS-snack och speciellt när det gäller pedaler. Jag har inte sett alla meddelanden, men en hel del ändå...

Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Blir så fundersam över hur det kan vara så chockerande att folk tycker att något är dåligt så man måste försvara det?
Allt som säljs har ju både positiva användare och användare som tycker det är mindre bra.

Klart EBS tillverkar en hel del bra prylar, men det passar ju ändå inte alla basister för det och det bör räcka med motivering att "jag tyckte inte den eller den produkten låter särskilt bra".
Man ska inte behöva vara utbildad tekniker och kunna förklara vilke frekvenser det är som inte går fram osv...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

Nej, du har ju helt rätt i att man inte måste vara en utbildad tekniker eller ens vara speciellt bra på att uttrycka sig. Alla skall ju få säga vad de tycker,

MEN: det ger ju inte oss andra ett skit om man bara säger att något är dåligt. Man kan ju i alla fall försöka förklara vad man inte gillar, även om det bara är utseendet på pedalen (som vi alla i ärlighetens namn kollar på rätt mycket...) Man är ju nyfiken och vill veta varför folk tycker som de gör...
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Jag kan förstå vad Gnu´n menar.

Det hackas väldigt mycket på t.ex. EBS och Behringer, tror jag, bara för att...

Som jag skrev, en hel del är konstruktivt och väl underbyggt med motiveringar,
men på ngt sätt är det politiskt korrekt att, på vårt forum, göra det.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GNUlars skrev:
MEN: det ger ju inte oss andra ett skit om man bara säger att något är dåligt. Man kan ju i alla fall försöka förklara vad man inte gillar, även om det bara är utseendet på pedalen (som vi alla i ärlighetens namn kollar på rätt mycket...) Man är ju nyfiken och vill veta varför folk tycker som de gör...
Lars

Håller med, vi borde väl kanske alla tänka på att kunna vara mer konstruktiva i vår kritik.
Dock så tycker jag ändå att de flesta brukar ange anledningen till varför de sågar grejerna de sågar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
dereborn

Re: Varför hackar ni på EBS?

Inlägg av dereborn »

GNUlars skrev: ...Man kan tycka vad man vill om hur EBS produkter låter, men att bara säga att de inte låter bra är rent skitsnack. EBS säljer åtskilligt utomlands och då till priser som vi inte skulle drömma om att betala här. I USA är EBS ett "Boutique"-märke med högt anseende...
????????????????????????????????????????

Om jag tycker att nåt inte låter bra, hur kan det då vara rent skitsnack??? Jag bryr mej väl inte ett smack om hur många hyundaibilar det säljs i japan, jag gillar inte Hyundai, och då är det min fulla rätt att tala om det!

OM jag dessutom talar om VARFÖR jag inte gillar en sak, så tycker jag att det är VÄLDIGT långt från skitsnack.

Ang EBS, så har jag - och många med mej - kommenterat att det låter kliniskt, artificiellt, plastigt och kön-/livlöst (för att sammanfatta). Detta beror naturligtvis på vad man har för ideal, det säger sej självt, men åsikten är likafullt berättigad!

Hur högt headroom och hur snabb slewrate etc en förstärkare eller ett slutsteg har, är i en sådan här diskussion helt ointressant. Det är en diskussion om VARFÖR en rigg låter som den gör, inte om huruvida den låter bra eller inte. Klassisk sammanblandning av fakta och åsikter/upplevelser. (teknikern som pekar på rattar o mätare eller spec-sheets och säger:"titta själv, det här låter skitbra!")

Släpp sargen och våga ta in vad andra tycker, även om vi inte tycker likadant!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Vi måste komma ihåg att alla basar är bra (med få undantag).
Det där är ju faktiskt bara dumt.

Precis lika generaliserande som att säga att "alla transistorförstärkare/EBS-produkter/Fenderbasar låter skit".

Jag har spelat på en herrans massa DÅLIGA basar.Riktigt dåliga. Som faktiskt inte varit bra till något överhuvudtaget. (Möjligen ved...)

Jag tycker det erkar som att du tagit med dej butiksattityden hela vägen in i själen.... "Säg inget dumt om nånting överhuvudtaget, då kan man stöta sej med nån..."-attityden.

Jag är intresserad av vad du TYCKER! Vad diggar du - o varför? Att EBS lyckas kränga sin skit vet jag redan o att det är hög kvalitet etc etc etc. Du skriver också att du inte använder så mkt EBS-gear etc

Mer intressant att höra VAD du använder o varför du gillar det! Ofta kommer man då också in på vad man INTE gillar....det är oxå intressant. Man måste inte gilla allt, det är OK att tycka att nåt låter dåligt, jag är nyfiken - tell me!
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

Självklart!
Jag håller med dig helt och hållet, jag tror att du missförstår..

Jag menar att det är skitsnack att BARA säga att EBS låter dåligt. (eftersom många gillar hur det låter...det är ju inga dåliga förstärkare, men man behöver inte gilla ljudet för det....)

Om man motiverar är det en helt annan sak. Jag håller med om många av de där värderingarna (kliniskt osv...) Det är anledningen till att jag inte har någon EBS själv, jag kan dock tycka att de låter imponerande på andra sätt (tydligt, bra diskantfilter mm)

Tvärtom så efterlyser jag folks åsikter, men jag blir så besviken när jag inte får reda på VAD man inte gillar. Det är ju skitkul att vi tycker olika, och om vi alla beskriver våra åsikter så lär man ju sig något på varje synpunkt man tar del av..

Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

Ok!

Så här tycker jag:
Jag spelar mycket på en gammal Sound City rörtopp på 120w, den låter rätt kaxigt och alltid tydligt. Min favoritbas på spelningar är en Aria SB700 som låter väldigt jämnt, genomträngande, tydligt och stämmer aldrig om sig. För det mesta använder jag en gammal Ampeg gitarr-412:a som har en go naturlig diskant och lagom mycket bas. Den låter öppnare och naturligare än moderna lådor.
Men jag älskar också min gamla Rickenbacker som tyvärr låter för luddigt vid fingerspel, och mikarna är matta på E-strängen. Det finns massor av grejer jag gillar, men jag har aldrig haft behov av att sälja bilen för att köpa en ny fantastisk stärkare för 40.000:- Jag är inte speciellt förtjust i 410-lådor, däremot låter många 810-lådor mer moget och inte så fjärtigt.

Jag skulle kunna skriva hur länge som helst men kontentan är att det mesta är bra till något, men allt är inte mitt i prick för mig.

Vilka basar är bara bra till ved? Skulle vara intressant att veta. Jag vet få basar som är riktigt dåliga, men många som inte passar mig....

Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
dereborn

Inlägg av dereborn »

Sound City = Cooolt! Har spelat en del på en lånad sån genom en gammal anonym 2x15-låda. Låter fint!

Jag har inte lagt på minnet vad de instrumenten hette, men det har ofta varit i "replokalskomplex/studieförbund/skol-/undervisningssammanhang som det figurerat diverse HELT undermåliga instrument och förstärkare.

(Eftersom det inte är så lyckat att elda med lackat trä så tog jag inte ens reda på hur lämpade dom var som bränsle...) ;-)
gäst

Re: Varför hackar ni på EBS?

Inlägg av gäst »

dereborn skrev:det låter kliniskt, artificiellt, plastigt och kön-/livlöst
Huvudet på den berömda spiken.
Nöjd med förklaringen, Lars?
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Såg att tråden flyttats så jag postar igen...
GNUlars skrev:Man kan tycka vad man vill om hur EBS produkter låter, men att bara säga att de inte låter bra är rent skitsnack.
Varför är det skitsnack? Du säger ju det själv, "Man kan tycka vad man vill om hur EBS produkter låter". Man kan inte begära att alla har verbal förmåga att skriva en korrekt recension av hur ett visst märke låter. Det är svårt att beskriva i ord hur man uppfattar ljud. Men jag tycker ändå att de flesta här skriver något om varför de inte gillar EBS. Tror inte att folk här kastar skit på EBS bara för att det är kul, utan mest för att många har dåliga erfarenheter av EBS, som t.ex. jag.

Jag har ägt och spelat på Fafnern, HD-350, 610-lådan och Neo 212. EBS är inga billiga grejer här i sverige heller och det är klart man blir besviken när man lagt ut ganska mycket pengar och inser efter ändlöst rattande att "soundet" inte infinner sig. Jag tycker EBS låter hyffsat bra i provrummet i musikaffären och hemma i hallen, men att det blir en kärnlös gröt när man spelar i bandsättningen. Undrar om det inte är där problemet ligger - det är inget bra "Rock" -sound, No Balls! (det är vad JAG tycker) ... och då kommer man in på användningsområde. Jag tror/tycker EBS soundet lämpar sig bäst till slap-a lá-marcus-miller-stuket.
Eller varför tycker så många att EBS låter sterilt?
Don't mess with me, I do not want any treble!
Skriv svar