Liten snabb fråga ang. EBS MicrobassII...

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Liten snabb fråga ang. EBS MicrobassII...

Inlägg av Aslan »

Har precis köpt en EBS MicrobassII. Låter kanon!!!
Tänkte koppla in min iPod i den för övningssyfte.
Hur är det med effektloopen? Är den mono eller stereo? Behöver jag en stereo->mono-plugg till iPoden? Hittar inget i manualen om det...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Inlägg av newheartshadow »

Trevligt! Jag äger en jag med, funkar asbra, dock vet jag inte hur det står till med effektloopen, skulle tro att det är mono men testa att koppla in ipoden med en stereoplugg och se om du kan höra det. så kan du tala om för mig hur det gick sen :) (har inte min pedal hos mig just nu)
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Den är mono. Men det kanske funkar i alla fall? Om inte annat, med tanke på att MicroBass II är så smidig att ha med sig och fler och fler går runt med ipodar vore det nåt att tänka på till nästa uppdatering. Vi får helt enkelt klura ut något.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Men va??
EBS Ralf... Hej!!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Inlägg av Aslan »

Tack för era svar!
Jag har provat och även att det är i mono så funkar det ok. Vore trevligt att höra hela ljudbilden men det funkar ändå. Ta gärna med det i en uppdatering om möjligt. Problemet blir väl när man ska lira typ gamla Beatles-låtar och trummorna bara ligger i ena kanalen...;-)

Ralf, om ni ändå uppdaterar så får ni gärna uppgradera hörlurspreampen. Den distar lätt även med passiva basar.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Tjenare marcbass...ja, jag lever!

Jo, hörlurspreampen är väl en av de svagare länkarna när det gäller MBII.
Kanske går att förbättra den med.

/Ralf
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Aslan skrev: Ralf, om ni ändå uppdaterar så får ni gärna uppgradera hörlurspreampen. Den distar lätt även med passiva basar.
Har du testat med lättdrivna, lite mindre, lurar? Tungdrivna AKG-lurar testade jag med och det funkade inte så bra men med mindre freestyle lurar eller ett par lättdrivna Sony lurar jag har funkade det otroligt mycket bättre.

//Jan
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Inlägg av Aslan »

Tack för tipset! Ska prova det!
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Skriv svar