Tonebone

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Utter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: mån 17 dec 2007, 18:38

Tonebone

Inlägg av Utter »

finns det någon här som har testan den här?
http://www.zzounds.com/item--RADTBBASS

jag har en bandad sadowsky aktiv metrobas och en passiv bandlös fender jazz. skulle det här kunna vara en bra a/b box för mig? hur blir ljudet från xlrutgången? vad finns det för fördelar/nackdelar med den här?

vet någon om den finns inne på börsen i örebro? man kanske kan testa den? jag borde kanske iofs ringa dem och fråga i stället för att fråga här men ändå :)
Uttern
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Har avhandlats lite förut. Håll till godo:http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=4079&highlight=
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Här finns nog lite matnyttigt också:http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=3602&highlight=
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: Tonebone

Inlägg av Matte »

Utter skrev: vet någon om den finns inne på börsen i örebro? man kanske kan testa den? jag borde kanske iofs ringa dem och fråga i stället för att fråga här men ändå :)
Ring och fråga. Prata med Johan. Han är basasvarig och kan svara på om de an fixa hem en. Annars är MusicMusic värt att ringa och höra med. De kan ha en hemma de oxå.
Användarvisningsbild
Utter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: mån 17 dec 2007, 18:38

Inlägg av Utter »

tackar tackar. jag som tyckte att jag hade varit duktig och sökt efter tidigare trådar innan jag postade :D

det blir nog en sån här. dyr bara...
ska till new york i mars så jag tänkte införskaffa mig den då. tjänar man ju lite på i alla fall.
Uttern
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Hej och välkommen!

Jag var nära på att beställa en via börsen i Örebro.. Johan eller Robban brukar jag prata med.. goa gubbar båda 2..
Många som svär vid sina bassbones... köp och ta med i April på pratabas-träffen i örebro!!! :D


(Johan sa igår att hans nya 35", "vänster"-Sandberg ska levereras innan månaden är slut.. ska bli intressant.. .. vi träffades vid den italienska salami'n på Ica! :D )
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Utter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: mån 17 dec 2007, 18:38

Inlägg av Utter »

Liten skrev:Hej och välkommen!

Jag var nära på att beställa en via börsen i Örebro.. Johan eller Robban brukar jag prata med.. goa gubbar båda 2..
Många som svär vid sina bassbones... köp och ta med i April på pratabas-träffen i örebro!!! :D


(Johan sa igår att hans nya 35", "vänster"-Sandberg ska levereras innan månaden är slut.. ska bli intressant.. .. vi träffades vid den italienska salami'n på Ica! :D )
jo jag har faktiskt köpt en bassbone nu. var precis inne i örebro och titta i music music. de har ju en helt fantastisk rea just nu :) såg den i ett glasskåp det första jag gjorde. 3000 kr. lite väl mycket för min studiebidragsberoende ekonomi. sen tänkte jag inte mer på det. sen när vi precis skulle gå frågade jag hur mycket rea det var på den. jag blev väldigt glad när han sa att jag kunde få den för 1900. lagom tycker jag =)
så nu börjar jag ha något som kan liknas vid ett pedalbord :D vill ha en dist och en kompressor också. funderar på om EMMA tillverkar något vettigt. mattisson säljer ju sånna. någon som vet om de är bra? får fråga honom i morgon på lektionen iofs :D

vad är det jag hör om en pratabas-träff? i april? var hur? vi är ju tre basister här på skolan också. kanske kan dra med dem. =)
Uttern
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16201
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

EMMA kan du också läsa om på olika ställen här. Det är riktigt bra grejer det mesta! Har du Mattisson som baslärare så be honom ta med smakprov nästa gång. Andres är ju en snäll och servieminded man.!
Skriv svar