Fulltone Bass Drive i posten! Nu med ljudklipp...

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Snyggt :-) Lycka till. Hoppas du kan ratta in nåt schysst ljud. Borde vara omöjligt att misslyckas med p-bas-muff-mesa kan man tycka.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Måste komplettera denna gamla tråd med:
- Fulltone Bassdrive klipper bas! Gör iofs inte så mycket, men skillnaden kan uppfattas lite irriterande om man bara skall skita till ljudet och switchar av och på.
- Med 18 v drivning får man mer head room och mer mindre gain. Låter kanske dumt, men den blir lite aning mer lättrattad för lagom dist då att säga.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

MrFredrik skrev:
FreCKo skrev:
anli skrev:Man byter inte eller säljer distpedaler. Man köper flera.
Jag kommer säkert att fixa Fetto och de andra inom sinom tid. Men inte just nu.
Jag ser ingen anledning med att ha ett FÖR stort pedalbord, hellre några få bra pedaler man använder ofta än 25st man använder max en gång på en spelning :D Så jag byter och säljer pedaler tills jag hittar den ultimata pedalen...
Hur vet du när du har hittat den ultimata då? :)
När jag hittar en som är tillräckligt transparent så att ingen bas försvinner, lägger på en fin matta med overdrive utan att det blir för bröligt och med en boost-kontroll som funkar som en bara "mer"-kontroll, inte mer volym men mer dist, mer kräm och bara... Mer!
Skriv svar