wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
gäst

wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Inlägg av gäst »

Bild

Tror svaren kommer bli ganska självklara, men tycker ni jag ska köpa dom här två för 600:- för båda? Snubben verkar vara gitarrist, men dom där funkar väl till bas också? :roll: Vill ha svar snabbt!! Köpdags på måndag ifall jag ska ha dom :wink: Tack på förhand...
gäst

Re: wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Inlägg av gäst »

FRÅGAN ÄR ALLTSÅ: ÄR DET VÄRT ATT KÖPA FÖR 600:-????
15 visningar vafan...*utbrott* :P
gäst

Re: wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Inlägg av gäst »

Någon vänlig (och kunnig) :Angel: som vill hjälpa till här? :roll:
gäst

Re: wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Inlägg av gäst »

rumpeldunken skrev:Ingen...? :roll:
Tolkar det som ett "nej"...............................................
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

För båda är det ett bra pris. Metalzone är inte direkt perfekt till bas. Till baritonegura funkar den bra till, det upptäckte vi i går.
Grabben min köpte sin metalzone beggad i butik för 600.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
gäst

Inlägg av gäst »

anli skrev:För båda är det ett bra pris. Metalzone är inte direkt perfekt till bas. Till baritonegura funkar den bra till, det upptäckte vi i går.
Grabben min köpte sin metalzone beggad i butik för 600.
okej...hur funkar den inte bra till bas? :roll:
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Många gitarrdistar skär rätt myckt bas. Har inte testat Metalzone, så jag vet inte om det gäller den.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Har inte testat seriöst... kan göra det om du vill :-)
Tror den är lite väl vass och fräsig.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
gäst

Inlägg av gäst »

anli skrev:Har inte testat seriöst... kan göra det om du vill :-)
Tror den är lite väl vass och fräsig.
ja tack! testa seriöst och säg hur den var! :)

men wahwah pedalen då?? vad tror ni om den? är iofs i nåt större behov av en wahwah..skulle helst vilja ha en dist eller overdrive pedal
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Inlägg av newheartshadow »

[quote="rumpeldunken
men wahwah pedalen då?? vad tror ni om den? är iofs i nåt större behov av en wahwah..skulle helst vilja ha en dist eller overdrive pedal[/quote]

Jag vet flera som använder en gitarrwahwah till bas när de ska köra med dist samtidigt.
Indigo här på forumet bland annat. Hör med honom.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Inlägg av Bassplaya »

rumpeldunken skrev:Bild

Tror svaren kommer bli ganska självklara, men tycker ni jag ska köpa dom här två för 600:- för båda? Snubben verkar vara gitarrist, men dom där funkar väl till bas också? :roll: Vill ha svar snabbt!! Köpdags på måndag ifall jag ska ha dom :wink: Tack på förhand...
metalzone funkar utmärkt till bas. har testat en för ett tag sen aldrig hört så mycket botten från en gitarrdist. den e mao inte som andra gitarrdistar. plus att den e väldigt månsidig. går att få allt från mysmorr till riktigt fläskigt. en bra investering impo. vad gäller wah:n så vet jag däremot inte, Cliff Burton körde ju me gitarrwah på basen o d lät ju bra. men wah:n tror jag nog ändå e mer av en chansning!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Re: wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Inlägg av Diesel »

Bassplaya skrev:
rumpeldunken skrev:Bild

Tror svaren kommer bli ganska självklara, men tycker ni jag ska köpa dom här två för 600:- för båda? Snubben verkar vara gitarrist, men dom där funkar väl till bas också? :roll: Vill ha svar snabbt!! Köpdags på måndag ifall jag ska ha dom :wink: Tack på förhand...
metalzone funkar utmärkt till bas. har testat en för ett tag sen aldrig hört så mycket botten från en gitarrdist. den e mao inte som andra gitarrdistar. plus att den e väldigt månsidig. går att få allt från mysmorr till riktigt fläskigt. en bra investering impo. vad gäller wah:n så vet jag däremot inte, Cliff Burton körde ju me gitarrwah på basen o d lät ju bra. men wah:n tror jag nog ändå e mer av en chansning!
cliff körde väl med en moddad morley?

måste fan testa metalzone då.. vår gitarrist har en sån stående
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: wahwah Dunlop CryBaby GCB-95 och Boss Metaldistortion

Inlägg av Bassplaya »

Diesel skrev:
Bassplaya skrev:
rumpeldunken skrev:Bild

Tror svaren kommer bli ganska självklara, men tycker ni jag ska köpa dom här två för 600:- för båda? Snubben verkar vara gitarrist, men dom där funkar väl till bas också? :roll: Vill ha svar snabbt!! Köpdags på måndag ifall jag ska ha dom :wink: Tack på förhand...
metalzone funkar utmärkt till bas. har testat en för ett tag sen aldrig hört så mycket botten från en gitarrdist. den e mao inte som andra gitarrdistar. plus att den e väldigt månsidig. går att få allt från mysmorr till riktigt fläskigt. en bra investering impo. vad gäller wah:n så vet jag däremot inte, Cliff Burton körde ju me gitarrwah på basen o d lät ju bra. men wah:n tror jag nog ändå e mer av en chansning!
cliff körde väl med en moddad morley?

måste fan testa metalzone då.. vår gitarrist har en sån stående
visst körde morley, men om den var moddad har jag faktiskt inte en susning om
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Tjenare rumpeldunken

Jag har använt en del gura pedaler (som jag moddat för att passa mina basar) WahWah:n låter inte speciellt bra till bas i orginalskick men disten är såpass bred i sin frekvensspektrum (bra mid och bas Eq) så den funkar helt ok.

Jag tycker att du har ett fyndpris på bra prylar (om du moddar om wahwahn, jag kan ev. hjälpa dej med den om du vill)

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Som redan nämnt så funkar inte wah-wah:n speciellt bra till bas ensam, men jag har använt den tillsammans med en Big Muff och får med den kombinationen ett härligt fett syntbasljud som man kan styra med wah-wah-pedalen. Nämnas ska att jag kört dessa i effektloopen på förstärkaren i parallellt läge, så att jag har fått både orginalljudet och effektljudet.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
gäst

Inlägg av gäst »

Indigo skrev:Som redan nämnt så funkar inte wah-wah:n speciellt bra till bas ensam, men jag har använt den tillsammans med en Big Muff och får med den kombinationen ett härligt fett syntbasljud som man kan styra med wah-wah-pedalen. Nämnas ska att jag kört dessa i effektloopen på förstärkaren i parallellt läge, så att jag har fått både orginalljudet och effektljudet.
Då satsar jag på bara Metalzone då! Tack så mycket allihopa!! :D
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

vassego

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
gäst

Inlägg av gäst »

Silow! Hur mkt kostar en moddning? :roll: Bara ifall att jag skulle behöva din hjälp nån gång i framtiden... :wink: Och hur står sig Seaweed's ODB-3 mot Metalzonen? Jag antar såklart att ODB-3:n är bättre för bas och så är det ju såklart anorlunda sound i en Overdrive och en Distpedal :roll: Kanske kan vara värt att kosta på sig hundringen extra för den......Om han inte blev heltokig i ditt mickbud :wink:
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Tja, Ja du, det beror lite på vad jag skall göra med Wahpedalen, en true bypass är relativt dyr p.g.a. dyra komponenter. en d.p.d.t. brytare går loss på 175 - 200:- på GMF. Frakt, kondingar, motstånd, dioder mm ingår i arb.kost. på 300-350:- beroende på paketvikten. Jag tror gcb95:an väger omkring 1kg.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
gäst

Inlägg av gäst »

BassiLow skrev:Tja, Ja du, det beror lite på vad jag skall göra med Wahpedalen, en true bypass är relativt dyr p.g.a. dyra komponenter. en d.p.d.t. brytare går loss på 175 - 200:- på GMF. Frakt, kondingar, motstånd, dioder mm ingår i arb.kost. på 300-350:- beroende på paketvikten. Jag tror gcb95:an väger omkring 1kg.
okej. ska nog köpa seaweeds odb-3 ist.. :wink:
Skriv svar