Barber LTD SR

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Barber LTD SR

Inlägg av peppe »

Sådärja! Då efter många års letande å en massa pedaler å förlorade pengar har jag äntligen hittat vad jag letat efter! Älskar Tubescreamerljud till bas och ganska mild Od. Alla jag ägt har haft vissa egenskaper som jag inte kommit riktigt överens med. De som kommit närmast mitt ideal är Fulltone Bassdrive, Phat Phuk-b, Xotic BB-preamp å Rc vad den nu heter? Sen så har ju BJF blue berryn leveret bra med men upplevts lite bumlig. Fast närmast har nog en Analogmanmoddad TS9dx varit. Har testa flera andra med men dom nämner jag inte för det har inte varit där så att säga!
Men nu!!! Barber LTD sr leverera precis det jag vill ha dvs. transparant hyfsat mild TS-ljud. Den har två pottar inuti som man kan reglera bas och precens så där skapas magin:) Har inte haft en pedal som har så tydligt ljud å tycker dom flesta andra ändrat frekvenserna eller låtigt luddiga i vissa!
Tillsammans med min Barber Linden så blir det ännu bättre och vill jag ha dist så slänger jag in min gamla ProCo Rat eller Voodoo bass:)

Nu behöver jag inte leta mer!

Ps. Jag glömde ju Darkglass Vintage microtube eller vad den heter? Den gillade jag skarpt! Har dock aldrig ägt den utan bara lånat för test! Men den är inte lika klar i ljudet som Barbern.

Bild
Senast redigerad av peppe den ons 15 apr 2015, 12:30, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Barber LTD SR

Inlägg av eeakga »

Spännande! Vad ligger en sån på i pris då?
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Re: Barber LTD SR

Inlägg av peppe »

eeakga skrev:Spännande! Vad ligger en sån på i pris då?
Ja nu finns dom ju inte längre så jag köpte en beggad för 900:- inkl. frakt på ljudbojen.
Den där kombon härmar min Ampeg bättre än VT-bassen:)
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Barber LTD SR

Inlägg av eeakga »

Aha. Fattade det som att det var en ny produkt. :)
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Barber LTD SR

Inlägg av Henko »

Den här råkade hamna hos mig. Låter svinbra! Gör bra saker med ljudet utan att ta bort kärnan eller ändra karaktären – lite som min PhatPhuk fast på ett annat sätt. Precis vad jag behövde!
P-basar
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Re: Barber LTD SR

Inlägg av peppe »

Henko skrev:Den här råkade hamna hos mig. Låter svinbra! Gör bra saker med ljudet utan att ta bort kärnan eller ändra karaktären – lite som min PhatPhuk fast på ett annat sätt. Precis vad jag behövde!
Så bra! Varför behåller jag aldrig några pedaler?
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Barber LTD SR

Inlägg av Henko »

peppe skrev:
Henko skrev:Den här råkade hamna hos mig. Låter svinbra! Gör bra saker med ljudet utan att ta bort kärnan eller ändra karaktären – lite som min PhatPhuk fast på ett annat sätt. Precis vad jag behövde!
Så bra! Varför behåller jag aldrig några pedaler?
För att JAG behöver dem såklart :D
Nu får du ju tillbaks Blueberryn som plåster på såren. Stort tack peppe!
P-basar
Skriv svar