Volympedal?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Volympedal?

Inlägg av 41HZ »

Ja jag skaffade en sånhär liten rackare. Expressionpedal, men finns även som volympedal och får plats på även de minsta pedalbord. Men...svepet är ju då rätt så snävt så tror inte du skulle blivit glad åt den heller.
Bild
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Volympedal?

Inlägg av Elfström »

Roger Hedin skrev:Den har kommit, testats, glappar! Den swellar upp, men när man släpper pedalen hoppar den tillbaka ett litet "knäpp" och blir tyst. Jävla skräp från Malaysia! Den åker tillbaka fortare än en gris blinkar. Skickar de inte en ny till mig (jag behöver den på lördag) med en returfraktsedel så jag kan skicka tillbaka det första skräpet, så blir det retur och köp av Visual Volume från Tåman. Bara så där.
Men Roger..... Om du har möjlighet och kan hitta en Morley (äldre) modell skaffa det!! De är skitbra! Åtminstone var de världens bästa på min tid, när jag sålde Morley :lol:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Volympedal?

Inlägg av strummer »

Roger Hedin skrev:Den har kommit, testats, glappar! Den swellar upp, men när man släpper pedalen hoppar den tillbaka ett litet "knäpp" och blir tyst. Jävla skräp från Malaysia! Den åker tillbaka fortare än en gris blinkar. Skickar de inte en ny till mig (jag behöver den på lördag) med en returfraktsedel så jag kan skicka tillbaka det första skräpet, så blir det retur och köp av Visual Volume från Tåman. Bara så där.
Åh fy fan så trist:( Har aldrig förr hört om någon med problem (utom utslitna pottar) men nån gång ska ju vara den första.
Trist Roger, hoppas du hinner få tag på en ersättare.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Volympedal?

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har tröstat mig med en gammal fin analog TC Phaser... :)
Bild
En tocken häringa...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Volympedal?

Inlägg av Roger Hedin »

Sådärja!
Bra service från TGT11! En ny EB-pedal har anlänt direkt från EM Nordic, denna gång i en obruten förpackning. Den första jag fick levererad var använd och tydligen söndertrampad eller kvaddad på något annat sätt. Fördelen med att handla "lokalt" är att det är snabb service. Nackdelen med att handla lokalt är att det ibland är svårt att få fram saker. Nu övervägde fördelarna nackdelarna. Jag väntar bara på ett brev med en returfraktsedel så jag kan skicka tillbaka den dysfunktionella pedalen...
:vinkar: :vinkar: :vinkar:
Senast redigerad av Roger Hedin den tor 04 jun 2015, 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Volympedal?

Inlägg av Elfström »

Roger Hedin skrev:Sådärja!
Bra service från TGT11! En ny EB-pedal har anlänt direkt från EM Nordic, denna gång i en obruten förpackning. Den första jag fick levererad var använd och tydligen söndertrampad eller kvaddad på något annat sätt. Fördelen med att handla "lokalt" är att det är snabb service. Nackdelen med att handla lokalt är att det ibland är svårt att få fram saker.. Nu övervägde fördelarna nackdelarna. Jag väntar bara på ett brev med en returfraktsedel så jag kan skicka tillbaka den dysfunktionella pedalen...
:vinkar: :vinkar: :vinkar:
Bra service från EM Nordic, kan man säga :tummenupp:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
multipart
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 16:26
Ort: Eskilstuna, Sweden

Re: Volympedal?

Inlägg av multipart »

Mitt tips är Fenders äldre robusta variant, den snygga chromade med svart sexig Fender-plyschpåse till. Suveränt hållbar, pålitlig, perfekt svep med exakt lagomt motstånd. Dessutom med den smarta funktionen att fotbladet även går att svepa åt sidorna, som en tonkontroll. Vänster för mer diskant, mitten för ditt grundljud, höger för lite mer bas. Mycket använbart. Ett lätt vänstervrid vid tex lite mer briljans under ett slappingsolo och saken är biff och publiken i extas... :mrgreen:


Bild
Fender|Sandberg|Warwick|Maruszczyk|G&L|MarkBass amp|EBS amp|Ampeg amp|Hartke|SubDecay|Eventide|Xotic|TC Electronic|Torpedo|Kemper|
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Volympedal?

Inlägg av Roger Hedin »

Hade den här funnits när jag var ute i volympedaltassemarkerna hade jag definitivt köpt den istället:
http://lehle.com/EN/Lehle-Mono-Volume" onclick="window.open(this.href);return false;
[vimeo]http://vimeo.com/136072933[/vimeo]
[vimeo]http://vimeo.com/146544712[/vimeo]
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar