ashdown ??

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
silfver
Medlem
Inlägg: 379
Blev medlem: tis 18 dec 2007, 22:47
Ort: hudiksvall

ashdown ??

Inlägg av silfver »

är det nån som har testat nån av ashdown effekterna ??
jag är nämligen lite sugen på deras compressor...dom är ju jävligt snygga...
fender jazz & ashdown

http://www.myspace.com/culturecb
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Är också intresserad av vad människor säger om ashdowns olika effekter...funderar på att köpa några, för att matcha riggen.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

kompressorn e stygg
+1 på den!

däremot inte så förtjust i disten o octavern
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+
Inlägg: 1021
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 00:20

Inlägg av flumpedagog »

jag har deras envelope filter pedal. riktigt bra!
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;


Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Har ingen erfarenhet av Ashdowns pedaler, och av vad jag hört om dem att döma så är det lika bra det. De positiva omdömena är ganska få.
Användarvisningsbild
BasChrille
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: sön 20 apr 2008, 20:07
Ort: Eslilstuna

Inlägg av BasChrille »

Jag har en Drive Plus som jag tycker är riktigt bra. sålde min EBS MultiDrive till förmån för Ashdown. Om du vill så kan du lyssna på hur den kan låta, på låten GTO så kör jag En Caparison Dillinger bas genom Drive Plusen rakt in i Pro Tools och Ampeg SVX.
http://www.myspace.com/hustlehounds
Användarvisningsbild
Danko_Jim
Medlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 24 jun 2007, 22:58
Ort: Flädie

Inlägg av Danko_Jim »

Jag har kört på deras envelope filter ett bra tag nu. En förbannat bra pedal...
Har kommit på att den låter bäst tillsammans med passiva mickar. Så mitt tips är att testa med din bas, eller åtminstone en likvärd för att höra hur de samarbetar...

När jag känner mig riktigt crazy så kopplar jag in pd7:an och envelope filtret tillsamans och då jävlar....
Malt är bättre än majs.
-----------------------------------------------------------
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
, Calsbro stingray, Ibanez PD7, Ashdown envelope, Line 6 Bas pod, osv
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

peter_s skrev:Har ingen erfarenhet av Ashdowns pedaler, och av vad jag hört om dem att döma så är det lika bra det. De positiva omdömena är ganska få.
Tycker att det ser ut att vara väldigt övervägande positiva omdömen här.. :wink:
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 21:24
Ort: Stockholm

Inlägg av Fungrim »

Jag använder en Drive Plus. Jag gillar banduppdelningen. Den var uselt monterad när jag fick den, men det fixade JAM STHLM gallant. En så länge så fungerar ljudet, ska in i studio med den imorgon så då är det möjligt jag kommer att ändra mig :-)
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

Ashdownkompressorn är en av de sämsta kompressorpedaler jag testat. Den klipper, distar, brusar och är fullkomligt oanvändbar. Köp en ebs multicomp istället.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Hellish skrev:Tycker att det ser ut att vara väldigt övervägande positiva omdömen här.. :wink:
Ja, och det gör mig nästan lite förvirrad...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

peter_s skrev:
Hellish skrev:Tycker att det ser ut att vara väldigt övervägande positiva omdömen här.. :wink:
Ja, och det gör mig nästan lite förvirrad...

Bassplaya skrev:kompressorn e stygg
+1 på den!

däremot inte så förtjust i disten o octavern
Bonehead skrev:Ashdownkompressorn är en av de sämsta kompressorpedaler jag testat. Den klipper, distar, brusar och är fullkomligt oanvändbar. Köp en ebs multicomp istället.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag ställer mig på ena sidan.. har provat compressorn, octavern och envelope filtret..
Klart bättre än de Behringer-pedaler jag testat.. men det är dock där de landar..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Har testat drivepedalen. Har ett ljud som man måste gilla, ingen tonekontroll. Kan däremot mixa drivemängd mellan låga o höga frekvenser. Riktigt snygga och gediget byggda. Summa sumarum, sådär...
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
ElBeno
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 21:29

Drive plus.

Inlägg av ElBeno »

tjenare! Min första post på forumet förövrigt...
Jag inhandlade just en Ashdown Drive plus och mitt tycke är att det är en väldigt prisvärd och bra pedal. Jag har testat MXR Blow Torch, Ebs Multi drive, T-Rex BassJuice och boss odb och jag tycker att ashdownen slår alla dessa med hästlängder! Bra ljud med bra inställningsmöjligheter.
Användarvisningsbild
Fungrim
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 21:24
Ort: Stockholm

Inlägg av Fungrim »

Har inte riktigt lärt mig ratta in Drive Plus'en riktigt än. Men jag vet att det går, jag har fått till någgra varianter där di övrige i bandet rykte til, med riktigt bra botten och en lagom elak dist. Den skopar tyvärr ur lite mellanregister, men med en BTB så är det lätt fixat (svepbar mid).
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
Skriv svar