Mooer?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Mooer?

Inlägg av mrbaloo »

Hejsan

Jag har läst och sett mycket om Mooer-pedaler. Men nu är jag inte så bevandrad i detta företags produkter, så jag undrar helt sonika: är Mooer ett bra pedal-märke?

/MrBaloo
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Mooer?

Inlägg av Roger Hedin »

Med tanke på att deras produkter kostar mellan 400 och 900 kan man säkert dra en slutsats. Det verkar vara 4Sounds stapelvara just nu, på samma sätt som Carvin var stapelvara förr. De är säkert bra, fast jag har inte provat någon av deras saker. De har ju umpton overdrive-pedaler...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Mooer?

Inlägg av mrbaloo »

Ja priset har ju gjort mig lite misstänksam också för ä förutom att jag inte känner historia bakom märket.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Mooer?

Inlägg av mikkejohansson »

Det verkar lite splittrat mellan modellerna - en del riktigt bra, en del ganska krattiga.

Men överlag ett hyfsat märke. Sen kan man ju fundera på det där med att klona kända pedaler och göra egna kopior...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Mooer?

Inlägg av 200071 »

Jag hade en Moer Shimverb (eller nåt sånt) Den var alldeles utmärkt tyckte jag. Jämfört med till exempel EBS Dynaverb så var det mest en smaksak.
Tyckte jag alltså...
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Mooer?

Inlägg av Eagle Hazze »

Har testat rätt många av pedalerna med gitarr, lättskötta och hyfsad kvalite.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
bassgroover
Medlem+
Inlägg: 721
Blev medlem: lör 13 sep 2008, 10:01
Ort: Sundsvall

Re: Mooer?

Inlägg av bassgroover »

Ninety Orange och Trelicoptern tycker jag funkar och låter mycket bra till bas för en billig peng.
Precis som Mikke Johansson säger så finns det riktiga bottennapp men även guldkorn.
P64 J68 mm
Användarvisningsbild
BaktaktsBilly
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 10:44
Ort: Umeå

Re: Mooer?

Inlägg av BaktaktsBilly »

Har provat ett gäng och för pengarna låter de bra. Trelicoptern som stannat längst, har suttit på mitt pedalbord nåt år, funkat bra och låter kanon.
Hustle Drive (OCD-klon) och Flex Boost (AC Booster) lät förbaskat bra till gitarr, fick inte vara kvar bara för att jag hade/hittade ännu bättre. Kan tänka mig att deras gain-pedaler är ganska bra kloner överlag. Deras digitala pedaler har jag inte läst lika bra om.
Funderar på att skaffa en Ana Echo som slapback-delay.
Skriv svar