Multieffekt

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Multieffekt

Inlägg av Grafen »

Börjar väl motvilligt inse att jag bör skaffa mig någon slags multigrunka för alla sabla flyggig utan roddare som jag företar mig, börjar ruttna ur ordentligt på att koppla i och ur alla pedaler varje gig och pressa ner dem bland kalsonger och necessärer eftersom jag, surprise, inte får plats med själva bordet i en vanlig check in-väska.
Problemet är dock att jag inte har någon som helst koll på vad som är åtminstone hyggligt bra, multisar har alltid varit ett stort rött skynke för mig sedan jag jobbade i musikaffär och tvingades kränga Zoom 505 och annat obehagligt, men jag gissar att utvecklingen gått framåt?
Har än så länge inte råd med Fractal/Kemper osv men det kanske finns något annat med mindre flexibilitet men fortfarande bra ljud? Extra känsligt är autofilter och dist, vill också gärna ha en expressionpedal eller ingång för en sådan.

Några tips?
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Multieffekt

Inlägg av mikkejohansson »

Line 6 eller Zoom är väl de som är nåt att ha i rimlig prisklass? Eller dator/ljudkort/amplitube eller liknande...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Multieffekt

Inlägg av Tarzan08 »

Kanske enhttp://www.avid.com/US/products/eleven-rack ihop med en liten, men stabil fotstyrning?

De är rätt billiga nu, tror jag. Dessutom är de enkla att programmera och tjacka nya drivers till.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Multieffekt

Inlägg av blackparkas »

Jag tror också att Eleven Rack bör vara lämpligt.
Dock så är det ju inte särskilt smidigt om man dessutom ska ha ett floorboard till den för styrning.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Multieffekt

Inlägg av kmo »

Zoom B3 har faktiskt överraskande bra distar.. Och ingång för expressionspedal och i stort sett gratis. Så du kan lika gärna kasta den på nån som att sälja den om den inte håller måttet.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Skriv svar