Boss 3for2-tips?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Döden
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: sön 25 okt 2015, 12:19
Ort: Hufvudstaden

Boss 3for2-tips?

Inlägg av Döden »

Boss kör just nu en kampanj (tills den 16e) där man väljer ut tre stycken Boss-pedaler, köper de två dyraste man vill ha via lämplig återförsäljare, skickar in kvittot till Boss och får sedan den tredje (billigaste) pedal hemskickad. Mer info finns på http://www.boss3for2.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;

Då jag just nu håller jag på att provköra en ODB-3dist, och om jag väljer att behålla den så känns det ju lika bra att gå all in och börja leka pedalbord hemma i vardagsrummet.
Genremässigt spelar jag metal av det betydligt grövre slaget, men jag misstänker att det finns en hel del grejer som är generellt bra-å-ha.

Rent spontant känns LMB-3 Limiter/Enhancer, TU-3 Chromatic Tuner, CS-3 Compresson Sustainer samt den rent av snortråkiga TU-3 pedalstämmaren som potentiella kandidater.

Men vad säger PrataBas hjärntrust om detta? Haka inte upp er på att jag i huvudsak spelar gaska rörig Black Metal, utan foka mer på grejer som kan vara praktiska.
Dock har bägge mina basar aktiva pre-amps med trettioelva jävla rattar å switchar, så någon form av EQ-pedal känns inte helt aktuellt.
- Elbasar -
Dingwall NG2 6-str | Warwick Corvette $$ - 4str | Gibson T-bird 2015
- Övrigt-
EBS Classic Session 60 | MÄNGDER av dist | Fler personlighetsstörningar än vad du har watt i din liverigg.
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Surfin' »

CE-5 låter juste till bas, om du gillar chorus?
Användarvisningsbild
Döden
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: sön 25 okt 2015, 12:19
Ort: Hufvudstaden

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Döden »

Har faktiskt aldrig ens tänkt tanken på att koppla in en choruspedal till basen. Men nu när du säger det så känns det som något jag borde undersöka närmare.

Stort tack!
- Elbasar -
Dingwall NG2 6-str | Warwick Corvette $$ - 4str | Gibson T-bird 2015
- Övrigt-
EBS Classic Session 60 | MÄNGDER av dist | Fler personlighetsstörningar än vad du har watt i din liverigg.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av blackparkas »

Tycker inte Boss har så vansinnigt intressanta pedaler för bas.

Deras Noise Suppressor är ju bra, men inte direkt användbar om du inte gainar på rejält på nån od/dist.
Stämdosa är ju alltid bra att ha dock, och även om jag föredrar både Polytune och Pitchblack så... ja wtf...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av mrbaloo »

Åjo, nog finns det bra pedaler där också. Jag skulle vilja ha en GEB-7, TR-2, TU-3 och en DD-3. Men Sen är ju alltid en LS-2:a väl värd att ha hemma. ...och sen är man ju lite intresserad av vad en BB-1X gör.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av blackparkas »

GEB-7 kan du få köpa av mig...
I stort sett nyskick skulle jag vilja säga...

LS-2 är ju användbar helt klart, speciellt om man vill blanda in skit från en distpedal!

DD-3 har jag en beggad i bra skick i butiken... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Eagle Hazze »

TU-3 tycker jag fungerar bra till nedstämt stor tydlig display.
Superoctave OC3 och en dist hade jag satsat på. octavern lägger man lite ut på det låga registret för att kompensera distens bortfall av lågbas. Lägg dem i en egen loop.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av blackparkas »

Eagle Hazze skrev:TU-3 tycker jag fungerar bra till nedstämt stor tydlig display.
Superoctave OC3 och en dist hade jag satsat på. octavern lägger man lite ut på det låga registret för att kompensera distens bortfall av lågbas. Lägg dem i en egen loop.

Tu-3 stor och tydlig display?
Måste ha missat nåt, den har väl minsta displayen på marknaden typ när det gäller stämpedaler?
I alla fall om man jämför med andra i samma prisklass.
Pitchblack, Polytune, T-Rex Tunemaster har ju alla mångdubbelt så stor display..
För att inte tala om Pitchblack Custom som är en enda stor display typ...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Eagle Hazze »

blackparkas skrev:
Eagle Hazze skrev:TU-3 tycker jag fungerar bra till nedstämt stor tydlig display.
Superoctave OC3 och en dist hade jag satsat på. octavern lägger man lite ut på det låga registret för att kompensera distens bortfall av lågbas. Lägg dem i en egen loop.

Tu-3 stor och tydlig display?
Måste ha missat nåt, den har väl minsta displayen på marknaden typ när det gäller stämpedaler?
I alla fall om man jämför med andra i samma prisklass.
Pitchblack, Polytune, T-Rex Tunemaster har ju alla mångdubbelt så stor display..
För att inte tala om Pitchblack Custom som är en enda stor display typ...
Ja det finns stämmare med större display, jag skrev stor inte störst. Det är väl mer en fråga om hur bra man ser kanske. Jag har inga problem med att se vad Bossen visar på golvet.? Men jag kör med progressiva bågar på scen.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av blackparkas »

Jag reagerade bara på "stor", vilket jag verkligen inte tycker den är, även om den kanske är tillräckligt stor.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag hade inte fixat den utan glasögon :)
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Eagle Hazze »

Min karriär började med denna typ av stämmare så jag tycker alla pedalstämmare är stora :D

Bild
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av ennam »

Tre Metalzones
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
basen
Medlem
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 10 aug 2015, 19:56
Ort: Norr om Stockholm

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av basen »

Eagle Hazze skrev:Min karriär började med denna typ av stämmare så jag tycker alla pedalstämmare är stora :D

Bild


En kompis på det sena 70-talet hade en krallig stämmare, stor som en liter mjölk med ett vred mitt på. Analog var den ganska säkert, men bra.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Eagle Hazze »

ennam skrev:Tre Metalzones
:tummenupp:
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Boss 3for2-tips?

Inlägg av Eagle Hazze »

basen skrev:
Eagle Hazze skrev:Min karriär började med denna typ av stämmare så jag tycker alla pedalstämmare är stora :D

Bild


En kompis på det sena 70-talet hade en krallig stämmare, stor som en liter mjölk med ett vred mitt på. Analog var den ganska säkert, men bra.
Säkerligen.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar