Rytande ljud utan en massa fnissel

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1305
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: Rytande ljud utan en massa fnissel

Inlägg av Danny »

41HZ skrev:Jag har en moddad sd-1, hojta till om du är intresserad. Kan även rekommendera tc mojo, eller den jag är mest nöjd med. MÖG.
Jag har blivit riktigt sugen på att testa en MÖG.
Har bara suttit med en i 5 minuter så jag har inte riktigt greppat hela pedalen. Men det är väl en multiibands dist va?
Kan man hålla de låga frekvenserna hyfsat rena?

/D
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Rytande ljud utan en massa fnissel

Inlägg av jisac »

41HZ skrev:Jag har en moddad sd-1, hojta till om du är intresserad. Kan även rekommendera tc mojo, eller den jag är mest nöjd med. MÖG.
Dra ett PM med pris på sd-1:an. MÖG verkar ju annars klockren.

Testade för övrigt med MXR M80 in i en Marshall VBA400. Hann inte testa så mycket innan vi repade. Fick väldiga problem med rundgång. Men det grävde gött :)
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Rytande ljud utan en massa fnissel

Inlägg av 41HZ »

Danny skrev:
41HZ skrev:Jag har en moddad sd-1, hojta till om du är intresserad. Kan även rekommendera tc mojo, eller den jag är mest nöjd med. MÖG.
Jag har blivit riktigt sugen på att testa en MÖG.
Har bara suttit med en i 5 minuter så jag har inte riktigt greppat hela pedalen. Men det är väl en multiibands dist va?
Kan man hålla de låga frekvenserna hyfsat rena?

/D
Jo det går verkligen att bibehålla eller fläska på ytterligare botten! Det mesta av crunchen sitter i låg eller högmidden(eller kombinerat). Tycker även den fungerar som en eq efter nån annan bra overdrive. Använder den nu efter min Mesa Flux som bara har ytterst lite gain, så spräcker MÖG sönder ljudet vidare när det behövs.
Sedan vrider msn bara upp high för klanket så det tränger igenom.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
Basiiwan
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: tis 04 dec 2012, 09:51
Ort: Helsingborg

Re: Rytande ljud utan en massa fnissel

Inlägg av Basiiwan »

Det närmsta jag kan komma att tänka på när du säger "rytande" är helt klart en Mesa Flux Drive med en sansad "Gain" och bra skjuts på "Bass". Tyvärr så har jag ingen aning om hur det blir med din setup, men jag upplevde det med en Ibanez genom min nuvarande rigg. Otroligt... förbannat lät det.
Skriv svar