Litet pedalbord on the cheap?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaktaktsBilly
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 10:44
Ort: Umeå

Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av BaktaktsBilly »

Tänkte slänga ihop ett litet billigt bord då mitt PTjr blivit helt gitarrinriktat. Stämmare PolyTune Clip. Ström blir daisy chain från en 200 mA Boss-adapter som jag redan har.
Så. De jag har liggande i hyllan:
OC-2
Hemmabygge "Bazztard": LPB-1 och BazzFuss i samma låda. Switchbar mellan boost eller boost+fuzz. Inte direkt subtil gate:ad Silicon-fuzz.
Bearfoot Dyna Red Hot. Galet mycket bas för en gitarrdist. Disten går från ordentlig OD till Big Muff på full patte. Ungefär.
Palmer PDI-09 (Spk Sim + DI, passiv)

Så. De jag letar efter:
Lätt Överdrivspedal. Min Wampler Euphoria har funkat rätt bra men jag skulle vilja ha en billig OD som vara lätt överstyrt grundljud.
Eventuellt EHX Nano Bass Muff. Isf för att ta Bazzfussens plats och kunna sälja BearFoot-pedalen (det var ett dyrt spontanköp) då jag ändå kan behöva nån fuzz som är lite mer användbar.

Hardcase + bord: Snorbilligt var tanken. Hemmabygge med liten verktygslåda? Storleksordningen PT Nano eller nåt.

Alltså: Tips på low gain OD och litet bord+hardcase för småpengar.
Användarvisningsbild
BaktaktsBilly
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 10:44
Ort: Umeå

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av BaktaktsBilly »

Tillägg: Allt ska kopplas mellan Mex-Jazz och en Roost SR22/GK MB200 och TKS112+TKS115.
Low Gain OD-pedalen kan behövas när Roost:en inte får följa med eller när det ska spelas genom PA.
Användarvisningsbild
BaktaktsBilly
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 10:44
Ort: Umeå

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av BaktaktsBilly »

Haha, ibland går det snabbt.
Såg ett litet case i bokhyllan och kom på att jag ju har två klarinetter (en bortom räddning) vars case skulle vara bra storlek. Case fixat :-)

Bild
Användarvisningsbild
AndersB
Medlem
Inlägg: 264
Blev medlem: lör 17 aug 2013, 10:50
Ort: Stockholmish

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av AndersB »

Jag har en Fairfield Circuitry Barbershop-klon jag köpt här på PB. Tingar kanske 350:-? Hojta om det är nåt du har lust att prova så styr vi upp en överräckning.
Ångermanlänning som hamnat i Södertörn | Leker med ljud och lägger dem på Soundcloud |
Användarvisningsbild
BaktaktsBilly
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 10:44
Ort: Umeå

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av BaktaktsBilly »

AndersB skrev:Jag har en Fairfield Circuitry Barbershop-klon jag köpt här på PB. Tingar kanske 350:-? Hojta om det är nåt du har lust att prova så styr vi upp en överräckning.
Absolut intressant. På jobb nu, skickar PM senare.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av AlbinH »

Var det inte här jag såg att någon hade sågat lite i en IKEA-del (hylla?) och fick pronto en behändig liten låda?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av mrbaloo »

AlbinH skrev:Var det inte här jag såg att någon hade sågat lite i en IKEA-del (hylla?) och fick pronto en behändig liten låda?
Kanske här?

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=64402" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BaktaktsBilly
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 10:44
Ort: Umeå

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av BaktaktsBilly »

AlbinH skrev:Var det inte här jag såg att någon hade sågat lite i en IKEA-del (hylla?) och fick pronto en behändig liten låda?
På talkbass och thegearpage snackas det om hyllplan från "Gorm" som består av 3 brädor med nån cm emellan. Lite Pedaltrain utan lutning. Fast Ikea. =)
Det var en tanke. Nyöppnat IKEA här i Umeå så det kan bli en sväng imorgon. Ska mäta lite först. Annars kanske nån skärbräda som en kan sätta handtag och lite kardborre på, haha! Blir ju kanon.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av AlbinH »

BaktaktsBilly skrev: På talkbass och thegearpage snackas det om hyllplan från "Gorm" som består av 3 brädor med nån cm emellan.
BINGO!!

Jajamänsan! Talkbass is da shit! :vinkar:

https://www.talkbass.com/threads/my-fin ... rd.576147/" onclick="window.open(this.href);return false;

Behändigt värre!! :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Litet pedalbord on the cheap?

Inlägg av mrbaloo »

AlbinH skrev:
BaktaktsBilly skrev: På talkbass och thegearpage snackas det om hyllplan från "Gorm" som består av 3 brädor med nån cm emellan.
BINGO!!

Jajamänsan! Talkbass is da shit! :vinkar:

https://www.talkbass.com/threads/my-fin ... rd.576147/" onclick="window.open(this.href);return false;

Behändigt värre!! :nickar:
Gorm har utgått. Nu är det Hejne som gäller. Det finns i två storlekar: 77×28 och 77×47.

Grymt. Skall köpa på mig ett sånt och modda så att jag for till ett minibord.
Skriv svar