Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av archisland »

På bredden är det inga som helst problem - men, ärligt talat så tycker jag faktiskt att "på längden" är snyggare :)
(Man spelar med ögonen också ;) )
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

Roger Hedin skrev:En av mina provklämmor gick av likadant som på bilden ovan innan den ens monterades; jag antar att det har med "3D-utskrivningsmaterialhållfastheten" att göra. (Dagens längsta ord!) Jag lyckades inte klämma fast min TC-tuner utan att den satt löst; den har ju två olika bredder, så hakarna i gafflarna kunde inte haka i. Antingen för löst eller för hårt, och då veks materialet utåt varvid pedalen släppte. Sen undrar jag om det är tillräckligt stabilt för hårdkörning på scenen. Trampar man rakt ner är det en sak, men om man kommer "inglidandes lite från sidan" som en hockeyspelare är det nog risk att man petar loss pedalen.

Vad hade ni tänkt för material och produktionsmetod till de färdiga "klämmorna"?
Bild
Bild

Är det den nedersta delen av pedalen (bottenlocket s.a.s.) som du menar har ett litet mindre mått än lådans övriga mått? Eller är det att den har två olika breddmått som är problemet? Eller kanske bara så att det vart "mellan" två breddlägen?

Hela principen bygger på att man skall ha en ganska bra klämkraft mellan hållarna för att få det att fungera. Sen kan det bli lite olyckligt (som tidigare nämnts) att den additiva tillverkningsmetoden kan medföra några få "sprickinitieringar" där kanske plasten inte smält ihop till 100%. Med tanke på hur bra bjelkemans 3d-printer presterar så är jag mycket, mycket imponerad av hur bra den skriver ut. Det är väldigt hög kvalitet på hans utskrifter. Det är bara ytterst få som har pajjat än så länge. Jag tror nog att han skrivit ut närmare 100 st pedalhållardelar (utan att räkna sliders).

Givetvis vore det ju allra bäst (ur hållfasthetssynpunkt så att säga) att gjuta dessa geometrier så att materialet blir helt solitt, men då kan vi inte producera såna här mackapärer utan att ha fantastiskt dyra gjutformar. Jag är dock mycket glad över vårt samarbete och möjligheten till dessa 3d-utskrifter. Jag tror inte det spelar så stor roll vilken plasttyp en "serie-version" skulle tillverkas av. Man måste bara justera den inåtgående vinkeln och totala breddmåttet lite baserat på materialegenskaperna.
Roger Hedin skrev:...om man kommer "inglidandes lite från sidan" som en hockeyspelare är det nog risk att man petar loss pedalen.
Är det här med "hockeytackling" något som är en realitet för dig? Jag har hört den kommentaren förut också (eller liknande) men då har det bara varit en lös oro och inget man har provat eftersom det bara var jag och bjelkeman som testat hållarna tidigare. Min uppfattning är, baserat på hållfasthetsberäkningar, att det krävs en hel del kraft att peta lös en pedal om den är ordentligt ansatt; speciellt med lite sned kraft i horisontalplanet. Dvs. om man lyckats applicera pedalen med "rätt" klämkraft. Men det är ju klart, sitter den "lite löst" kan det givetvis vara ett problem.

Jättebra Roger med feedback. Vi tar med oss detta i konstruktionsprocessen. Jag väntar med spänning på den skiss du hade i huvudet.

/MrBaloo
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

archisland skrev:På bredden är det inga som helst problem - men, ärligt talat så tycker jag faktiskt att "på längden" är snyggare :)
(Man spelar med ögonen också ;) )
:D Snyggt är bäst!
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av bjelkeman »

Kollade i helgen med chefen på vårt Bangalore R&D labb, som lirar gitarr, och har nu en vettig uppskattning på stålgjutformar. De skulle vara bra för en process där vi producerar 200-5000 hållare (behövs två för en pedal) i månaden i Bangalore. Då behövs det en form för varje bredd, givetvis. Vi får väl snacka lite om detta när vi bygger upp vår Bill of Materials (BOM) uppskattning, när vi räknar på om det är något som är värt att investera i eller om vi ska hitta en extern partner.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av bjelkeman »

Ersättningshållare för de som gick sönder har blivit fördröjda lite då jag jobbat på de jobbet som drar in stålar i 16 dagar i streck, så pedaleriet stannade ett tag. Men jag börjar skriva ut några i morgon igen. Och dessa blir en ny version, med lite nytt. :)
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

bjelkeman skrev:Kollade i helgen med chefen på vårt Bangalore R&D labb, som lirar gitarr, och har nu en vettig uppskattning på stålgjutformar. De skulle vara bra för en process där vi producerar 200-5000 hållare (behövs två för en pedal) i månaden i Bangalore. Då behövs det en form för varje bredd, givetvis. Vi får väl snacka lite om detta när vi bygger upp vår Bill of Materials (BOM) uppskattning, när vi räknar på om det är något som är värt att investera i eller om vi ska hitta en extern partner.
Mycket spännande!

Om en sån här FX Smart skall gjutas kan vi dessutom förändra konstruktionen så att den bara består av två hållarhalvor. Den där slidern är bara till för att hålla ihop "gaffeln" med den konstruktions- och fenomenala tillverkningslösning vi har idagsläget.

Så vi minskar antalet delar med 1/3 om grejorna skall gjutas.

/MrBaloo
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av bjelkeman »

mrbaloo skrev:
bjelkeman skrev:Kollade i helgen med chefen på vårt Bangalore R&D labb, som lirar gitarr, och har nu en vettig uppskattning på stålgjutformar. De skulle vara bra för en process där vi producerar 200-5000 hållare (behövs två för en pedal) i månaden i Bangalore. Då behövs det en form för varje bredd, givetvis. Vi får väl snacka lite om detta när vi bygger upp vår Bill of Materials (BOM) uppskattning, när vi räknar på om det är något som är värt att investera i eller om vi ska hitta en extern partner.
Mycket spännande!

Om en sån här FX Smart skall gjutas kan vi dessutom förändra konstruktionen så att den bara består av två hållarhalvor. Den där slidern är bara till för att hålla ihop "gaffeln" med den konstruktions- och fenomenala tillverkningslösning vi har idagsläget.

Så vi minskar antalet delar med 1/3 om grejorna skall gjutas.

/MrBaloo
Det där får du nog förklara närmare. Jag ser inte hur den kan hållas på plats utan "slidern". :shock:
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

bjelkeman skrev:
mrbaloo skrev:
bjelkeman skrev:Kollade i helgen med chefen på vårt Bangalore R&D labb, som lirar gitarr, och har nu en vettig uppskattning på stålgjutformar. De skulle vara bra för en process där vi producerar 200-5000 hållare (behövs två för en pedal) i månaden i Bangalore. Då behövs det en form för varje bredd, givetvis. Vi får väl snacka lite om detta när vi bygger upp vår Bill of Materials (BOM) uppskattning, när vi räknar på om det är något som är värt att investera i eller om vi ska hitta en extern partner.
Mycket spännande!

Om en sån här FX Smart skall gjutas kan vi dessutom förändra konstruktionen så att den bara består av två hållarhalvor. Den där slidern är bara till för att hålla ihop "gaffeln" med den konstruktions- och fenomenala tillverkningslösning vi har idagsläget.

Så vi minskar antalet delar med 1/3 om grejorna skall gjutas.

/MrBaloo
Det där får du nog förklara närmare. Jag ser inte hur den kan hållas på plats utan "slidern". :shock:
Bild

Lite som idén i min klumpiga skiss här ovanför. "Gaffeln" knyts ihop i botten längst ut. Sedan får man göra ett "överhäng" på mittendelen för att kompensera för förändringen hos "gaffeln".

Det här går väl att göra idagsläget också men det krävs väl en hel del stödstruktur vid utskrift. Någon enstaka prototyp går säkert bra att rensa. Just nu tycker jag att det på något vis känns enklare att slippa rensa stödstruktur. Så man kan ju anpassa konstruktionen lite efter tillverkningsmetod.

Hoppas att min idé gick fram med denna enkla skiss.

Just nu är jag ju supernöjd med 3d-printing och den nuvarande lösningen. Men har man möjlighet att minska antalet detaljer är det ju bra.

/MrBaloo
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av bjelkeman »

Ok, det måste nog testas ordentligt det där. Men vi kanske gör det efter vi är nöjda med resten av utformningen.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av bjelkeman »

Ah, nästan slut svart filament (plasttråd man skriver ut med) har just beställt mer.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av JazzBassillen »

Hållarna har kommit men jag har inte testat dem ännu.
Pedalbordet är i repan och veckans rep blev inställt pga stort manfall och kvinnfall. (Henfall?)
Nästa vecka bör det kunna bli testa av.
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

bjelkeman skrev:Ok, det måste nog testas ordentligt det där. Men vi kanske gör det efter vi är nöjda med resten av utformningen.
Jo det är nog bäst att göra så.
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av archisland »

Satt och spelade in idag till en framtida video. B7k:an och Sub'N'Up:en togs med lätta loss från pedalbordet. Min SuperSymmetry tog bra mycket längre tid att få loss. Summa sumarum: Fasen så smidig er lilla lösning är (redan nu)! :)
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

archisland skrev:Satt och spelade in idag till en framtida video. B7k:an och Sub'N'Up:en togs med lätta loss från pedalbordet. Min SuperSymmetry tog bra mycket längre tid att få loss. Summa sumarum: Fasen så smidig er lilla lösning är (redan nu)! :)
Kul att det fungerar bra för dig och att vi får feedback.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av bjelkeman »

Skickar några ersättningsdelarctill Grafen och Roger. Hoppas jag tog rätt.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av Roger Hedin »

mrbaloo skrev:...

Bild
Bild

Är det den nedersta delen av pedalen (bottenlocket s.a.s.) som du menar har ett litet mindre mått än lådans övriga mått? Eller är det att den har två olika breddmått som är problemet? Eller kanske bara så att det vart "mellan" två breddlägen?

...

Jättebra Roger med feedback. Vi tar med oss detta i konstruktionsprocessen. Jag väntar med spänning på den skiss du hade i huvudet.

/MrBaloo
Den hamnade mitt emellan två "klämlägen". Vad gäller min skiss, så har den liksom hamnat ur fokus. Den kommer...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

Roger Hedin skrev:
mrbaloo skrev:...

Bild
Bild

Är det den nedersta delen av pedalen (bottenlocket s.a.s.) som du menar har ett litet mindre mått än lådans övriga mått? Eller är det att den har två olika breddmått som är problemet? Eller kanske bara så att det vart "mellan" två breddlägen?

...

Jättebra Roger med feedback. Vi tar med oss detta i konstruktionsprocessen. Jag väntar med spänning på den skiss du hade i huvudet.

/MrBaloo
Den hamnade mitt emellan två "klämlägen". Vad gäller min skiss, så har den liksom hamnat ur fokus. Den kommer...
Ok, mellan två lägen. Gummilisterna borde gå att klämma ihop en aning. Det är liksom det som är grejen, att få tillräckligt med klämkraft så att friktionen mellan pedal och list fixar att hålla kvar pedalen.
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av Foxbat »

Nu har jag äntligen tittat i paketet. Jag har inte läst igenom tråden och sett andras reaktioner på innehållet.

Jag fick ett mkt gott första intryck av prylarna.
Jag testade tre olika pedaler med hållarna som kom till mig;
Stämapparat med olika bredd vid display och knapp, digitech-synth med klisteravvisande gummimatta undertill och Sansamp BDDI.
Digitechpedalen är bredast av de smala pedalerna i min samling och verkar hamna mitt emellan tändernas steg. Pedalen sitter kvar utan problem men glider en aning i vändtestet. Jag tvingade ihop fästet ett steg till och då böjer plasten sig något. Pedalens 70-71mm verkar vara nära fästets maxkapacitet om man skall "fälla ihop" fästet vid montering. (OBS. Handhavandefel ev)
Stämmaren var inget problem att para ihop med skenorna. Vad jag bedömde det så griper kanten lika hårt runt övre och nedre delen av pedalen.
Störst fördel med fästet, utöver digitechs klisteravvisande undersida, såg jag på Sansampen där batteriluckan alltid varit "i vägen" och hindrat kardborrebanden från att gripa tag ordentligt.

Bild
BildBildBildBildBild
Jag försökte ta lite bilder som visar att fästena passar fint runt batteriluckor, ger utrymme för kontakter och inte bygger mer än kontakter med sladdar på bredden.
Sammanfattningsvis är jag nöjd med funktionen.
Ev. Kan man kanske utveckla låset med tänder/kuggar invändigt och passande räfflor på utsidorna av "gaffeln"?
Behöver tänderna vara såpass grova/djupa? Hade det räckt med likbenta tänder för vara stadigt men lättare att justera i längsled?
Om jag hinner rita en förklaring mellan renovering och barnhantering kan det komma hör kanske.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

Foxbat skrev:Nu har jag äntligen tittat i paketet. Jag har inte läst igenom tråden och sett andras reaktioner på innehållet.

Jag fick ett mkt gott första intryck av prylarna.
Jag testade tre olika pedaler med hållarna som kom till mig;
Stämapparat med olika bredd vid display och knapp, digitech-synth med klisteravvisande gummimatta undertill och Sansamp BDDI.
Digitechpedalen är bredast av de smala pedalerna i min samling och verkar hamna mitt emellan tändernas steg. Pedalen sitter kvar utan problem men glider en aning i vändtestet. Jag tvingade ihop fästet ett steg till och då böjer plasten sig något. Pedalens 70-71mm verkar vara nära fästets maxkapacitet om man skall "fälla ihop" fästet vid montering. (OBS. Handhavandefel ev)
Stämmaren var inget problem att para ihop med skenorna. Vad jag bedömde det så griper kanten lika hårt runt övre och nedre delen av pedalen.
Störst fördel med fästet, utöver digitechs klisteravvisande undersida, såg jag på Sansampen där batteriluckan alltid varit "i vägen" och hindrat kardborrebanden från att gripa tag ordentligt.

Bild
BildBildBildBildBild
Jag försökte ta lite bilder som visar att fästena passar fint runt batteriluckor, ger utrymme för kontakter och inte bygger mer än kontakter med sladdar på bredden.
Sammanfattningsvis är jag nöjd med funktionen.
Ev. Kan man kanske utveckla låset med tänder/kuggar invändigt och passande räfflor på utsidorna av "gaffeln"?
Behöver tänderna vara såpass grova/djupa? Hade det räckt med likbenta tänder för vara stadigt men lättare att justera i längsled?
Om jag hinner rita en förklaring mellan renovering och barnhantering kan det komma hör kanske.
Tack så jättemycket för din testrapport. Mycket värdefullt för vårt fortsatta utvecklingsarbete. Kul också att det verkar fungera bra på ett trångt pedalbord tillsammans med EBS patchkablar (eller är det Warwicks modell du har av kablarna, de har liknande numera?).

Om du menar "likbenta tänder" = triangeltänder så har jag provat det. Det visade sig att kraftkomposanterna då ville skjuta isär gaffelns ytterdelar. Därför gick vi över till sågtandsform och då blir det ingen som helst kraftkomposant utåt mot gaffeln, bara i hållarens längdriktning.

Toppen! Kom gärna med skiss på dina funderingar och förslag.

/MrBaloo
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

Förresten Foxbat, du verkade få det att fungera med Polytunern vilket inte Roger verkade få att fungera. Jättebra att veta!
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

Hur går det för våra beta-testare? Har ni något nytt att kommentera eller ha synpunkter på? Ni som inte hunnit testa och komma med feedback har fortfarande chansen till det (läs: det är ju ett nästan ett krav att ni testar när ni har tid till det :vinkar: ).

/MrBaloo
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av archisland »

Jag känner att jag har fått sagt det jag ville få sagt :)
Den "stora varianten" är ständigt närvarande på mitt pedalbord som hållare till min B7K:a. När de här sätts i produktion vet jag vad jag gör :) ;)
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

archisland skrev:Jag känner att jag har fått sagt det jag ville få sagt :)
Den "stora varianten" är ständigt närvarande på mitt pedalbord som hållare till min B7K:a. När de här sätts i produktion vet jag vad jag gör :) ;)
Ja, du (och även andra) har verkligen gjort ett redigt testande av våra hållare. Så det är jättebra. Vi väntar med att sammanställa synpunkterna tills de som inte hunnit prova ut hållarna kommer med sina synpunkter (djuplodande eller enkla synpunkter är tacksamma).

/MrBaloo
JockeF
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 03 okt 2016, 09:04

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av JockeF »

Hittade denna tråd när jag surfade runt efter alternativa kardborrelösningar eftersom jag också är lite anti att besudla pedalerna med det, och det här verkar ju vara en grym lösning. Jag är säkert för sen till kalaset att bli testare men undrar om ni har någon tidsuppfattning när dessa kommer i produktion samt ett ungefärligt pris?
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Inbjudan: Beta-test av FX Smart pedalhållare

Inlägg av mrbaloo »

JockeF skrev:Hittade denna tråd när jag surfade runt efter alternativa kardborrelösningar eftersom jag också är lite anti att besudla pedalerna med det, och det här verkar ju vara en grym lösning. Jag är säkert för sen till kalaset att bli testare men undrar om ni har någon tidsuppfattning när dessa kommer i produktion samt ett ungefärligt pris?
Hej


Kul att du gillar vår idé om montering av effektpedaler. Just nu har vi nog testare så att det räcker. Vi har fått in en del bra och konstruktiv kritik som vi skall jobba vidare med innan nästa steg i utvecklingen. Och vi väntar nog också lite synpunkter från de som inte hunnit testa grejorna.

Vi tar utvecklingen framåt och sen ser vi hur det landar med ev produktion och distribution. Så i dagsläget har vi varken prisindikation eller tidsaspekt att ge. Hur mycket skulle man vara beredd att betala om man skulle köpa en uppsättning hållare för en pedal i handeln?

Häng med här så får du uppdateringar av utvecklingen. :)
Skriv svar